خبرگزاری کار ایران

با حضور مسئولان استانی و کشوری؛

مشکلات حمل و نقل جاده‌ای استان اصفهان بررسی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۳۵۲۰۱

همزمان با هفته راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان و فعالان حمل و نقل جاده‌ای استان با استاندار اصفهان دیدار کردند.

همزمان با هفته راهداری و حمل و نقل جاده ای، مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان اصفهان به همراه معاونین و جمعی از فعالان حمل و نقل جاده ای مسافر، کالا، کامیون‌داران و مجتمع های خدماتی، رفاهی، بین راهی استان به دیدار استاندار رفتند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان در این دیدار با اشاره به پیام تاریخی حضرت امام(ره) در سال ۶۲ مبنی بر جهاد تخلیه بنادر و لبیک رانندگان به این فرمان گفت: این افتخار بزرگی است که یک ایرانی به فرمان مستقیم بنیانگذار جمهوری اسلامی لبیک بگوید و مشکلات و معضلات کشور را حل کند.

رسول زرگرپور به اهمیت حمل و نقل اشاره کرد و پرداختن به مسائل و مشکلات این بخش را اثرگذار و مهم دانست و تاکید کرد: مشکلات بخش استانی را می توانیم با برگزاری جلسات و مشارکت مسئولان استانی حل نماییم اما در رابطه با مشکلاتی که در بخش ملی مطرح می شود باید از مسئولان کشوری دعوت کرده و برای حل این مشکلات از آنان کمک بگیریم.

زرگرپور ضمن مهم شمردن نماز به عنوان یک فریضه الهی افزود: یکی از مسائلی که بعضاً در سفرهای جاده‌ای مطرح می‌شود عدم توقف برای نماز است که خوشبختانه با اقدامات انجام شده این مسئله تا حدودی رفع شده و امیدواریم با پیگیری‌های شما بتوانیم علاوه بر رفع کامل این مشکل، تمامی نماز خانه‌های بین راهی را ساماندهی کنیم تا کیفیت خدمت رسانی در جاده ها نیز افزایش یابد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان نیز در ابتدای این دیدار اصفهان را پایتخت حمل و نقل کشور دانست و افزود: با توجه به اینکه استان اصفهان در مرکز کشور قرار گرفته و محور های استان توزیع کننده ناوگان بار و مسافر کشور است و از این لحاظ پرتردد‌ترین محورهای کشور در بخش ناوگان عمومی متعلق به این استان است، باید به مشکلات آن بیشتر رسیدگی شود.

داریوش امانی با بیان اینکه استان اصفهان در تعداد پایانه‌های بار و مسافر، مجتمع های بین راهی، میزان کالای جا به جا شده رتبه اول کشور را از آن خود کرده است، تصریح کرد: با سرمایه گذاری صحیح در صنعت حمل و نقل و تامین زیرساخت های لازم می توانیم جایگاه ممتاز اصفهان را حفظ کنیم.

امانی گفت: طی ۶ ماه ابتدایی سال جاری، حدود هفت درصد تلفات جاده‌ای در ایران کاهش یافته، اما این عدد در استان اصفهان حدود ۵/۲ درصد افزایش یافته که امیدواریم با تجهیز دوربین‌های نظارت تصویری و کنترل سرعت این میزان دوباره به کمتر از میانگین کشور باز گردد.

وی با تاکید بر اینکه با مدیریت سنتی نمی‌توان ترافیک را کنترل کرد، افزود: در این راستا برای کاهش تصادفات اقدام به تجهیز زیرساخت‌ها و همچنین نصب دوربین های سرعت سنج، نظارت تصویری، ترددشمار و دستگاه توزین سیار(WIM) کرده‌ایم که نیاز است در این خصوص از کارهای موازی جلوگیری شود و تمامی امکانات ITS استان با عنایت به التزام قانون بصورت یکپارچه در اختیار این سازمان قرار گیرد و این سازمان متعهد می شود که تصاویر را در اختیار دستگاه های متولی قرار دهد.

مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان همچنین در خصوص مجتمع‌های خدماتی رفاهی در استان، گفت: در حال حاضر ۳۳ مجتمع بین راهی در استان اصفهان در حال بهره برداری است و تا پایان سال ۵ مجتمع افتتاح خواهد شد.

وی با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۸۳۰ هزار ساعت کلاس آموزشی برای رانندگان بخش حمل و نقل برگزار شده است، تصریح کرد: متاسفانه امروز در بحثتصادفات جاده‌ای وضعیت خوبی نداریم و باید با اقدامی بسیجی وار به کاهش تلفات جاده‌ای کمک کنیم.

امانی همچنین با تاکید بر ضرورت تجهیز زیرساخت‌های پلیس در استان گفت: بازسازی کامل پاسگاه پلیس راه اصفهان - تهران واصفهان - شیراز و همچنین احداثقرارگاه پلیس راه استان و دو پاسگاه درمحور های اصفهان – نیک آباد و اصفهان - سمیرم در دستور کار قرار گرفته است.

وی بیان داشت: فعالان بخش حمل و نقل مسافر استان اصفهان امسال نیز یک حرکت جهادی انجام دادند و با تلاش شبانه روزی برای بازگرداندن زائران حسینی تلاش کردند و این خود جای تقدیر دارد.

رئیس نمایندگی جمعیت طرفداران ایمنی راه های استان اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به نقش مردم در کاهش تلفات جاده‌ای گفت: راه اندازی این جمعیت در استان می تواند زمینه کاهش تصادفات را فراهم کند.

دبیر کانون رانندگان کالای استان اصفهان نیز با اشاره به اینکه ۱۰ درصد از ناوگان حمل و نقل کالا و ۱۰ درصد از رانندگان کشور در استان اصفهان فعالیت می کنند، گفت: بیش از ۶۰ هزار راننده و ۴۰ هزار ناوگان بار در استان وجود دارد که نشان دهنده جایگاه بالای این استان در حمل و نقل کالای کشور است.

کریمی با بیان اینکه متاسفانه مشکلات تامین بار، کامیون های فرسوده و تعداد بالای رانندگان نسبت به ناوگان گریبان گیر استان اصفهان شده و فعالان این بخش را با مشکل روبرو کرده است، خواستار رسیدگی ویژه استاندار و مسئولان استانی به این مسئله شد.

در ادامه جلسه تعدادی از فعالان و نمایندگان انجمن صنفی های حمل و نقل کالا، مسافر، کامیونداران و مجتمع های خدماتی، رفاهی، بین راهی استان ضمن بیان مشکلاتشان خواستار نگاه ویژه استاندار برای حل مشکلاتشان شدند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز