خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

بانک‌های خصوصی باید ۸۰ درصد از منابع جذبی را در استان هزینه کنند

asdasd
کد خبر : ۲۳۳۹۰۵

متأسفانه با وجود اینکه استان اصفهان با جذب ۶/۷ درصد منابع، دومین استان در زمینه جذب منابع است، با مصرف حدود ۶ درصد این منابع، در جایگاهی با اختلاف فاحش از تهران قرار دارد.

رسول زرگرپور، استاندار اصفهان، در جلسه‌ای با حضور مدیران‌ عامل بانک‌های خصوصی استان، با ابراز تأسف از نسبت ۵۲ درصدی مصارف به منابع بانک‌های خصوصی، تصریح کرد: بانک‌های خصوصی باید حداقل ۸۰ درصد از منابعی را که در استان جذب می‌کنند در همین استان هزینه و مصرف کنند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، استاندار اصفهان با اشاره به برگزاری جلسه‌ای حدود یک ماه قبل در دولت با حضور استانداران، رؤسای بانک‌ها و وزرای مربوطه، اظهار داشت: در این جلسه گزارشی در خصوص عملکرد بانک‌های دولتی و خصوص ارائه شد.

وی افزود: جداول میزان تسهیلات ارائه شده، نشانگر ناهماهنگی و عدم توازن بین استان‌های مختلف بود.

زرگرپور خاطر نشان کرد: متأسفانه با وجود اینکه استان اصفهان با جذب ۶/۷ درصد منابع، دومین استان درزمینه جذب منابع است، با مصرف حدود ۶ درصد این منابع، در جایگاهی با اختلاف فاحش از تهران قرار دارد.

وی با تأکید بر اینکه نباید منابع استان در استان‌های دیگر مصرف شود، ادامه داد: از ۳۶ هزار میلیارد(تومان) منابع جذب شده، تنها ۷۲ درصد در استان مصرف شده است.

استاندار اصفهان افزود: نسبت مصارف به منابع در بانک‌های دولتی و نیمه دولتی حدود ۱۰۲ درصد و در بانک‌های خصوصی حدود ۵۲ درصد است، که این آمار نشانگر مصرف منابع استان اصفهان در دیگر استان‌ها است.

وی تصریح کرد: در شرایطی که نرخ بیکاری استان اصفهان ۵/۱ درصد از میانگین کشوری بالا‌تر است، انتظار می‌رود که بانک‌های خصوصی حداقل ۸۰ درصد منابعی را که در استان جذب می‌نمایند، در همین استان مصرف کنند.

زرگرپور تأکید کرد: اگر چه الزامی از نظر قانونی برای این مسئله وجود ندارد، ولی عقل و منطق حکم می‌کند که این تعادل برقرار شود.

وی خاطر نشان کرد: از طرفی برای استفاده از منابع صندوق توسعه ملی شرایط رقابتی است و استان‌هایی که دارای ظرفیت بیشتری هستند، بیشتر می‌توانند از آن استفاده کنند.

مدیر ارشد استان ادامه داد: امسال میزان جذب منابع از صندوق توسعه ملی توسط استان، رضایت بخش نبوده و این مسئله در جلسات شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی به بحثگذاشته شده است.

وی خواستار تلاش بیشتر، جهت فراهم کردن شرایط لازم برای جذب منابع از صندوق توسعه ملی شد.

استاندار اصفهان با اشاره به پیشنهاد خود به وزیر اقتصاد برای اصلاح مکانیزم بانک‌ها و مقابله با خارج کردن منابع از استان، عنوان کرد: در صورتی که بانک‌های خصوصی دارای مشکل ساختاری خاصی هستند، جهت پیگیری توسط مدیریت استان آن را اعلام کنید.

وی تأکید کرد: اگر برای بانک‌ها محدودیتی از مرکز وجود دارد، جهت پیگیری اعلام شود و چنانچه مشکل خاصی وجود ندارد، حداقل باید ۸۰ درصد منابع جذب شده در همین استان هزینه و مصرف شود.

رسول زرگرپور افزود: در صورتیکه بانک‌های خصوصی می‌توانند با استفاده از اختیارات خود، سهم مصرف منابع در استان را افزایش دهند، در این راستا اقدام کنند.

وی خاطر نشان کرد: اگر برای این منظور نیاز به اخذ مجوز خاصی از بانک مرکزی و یا مکاتبات اداری است، باید این مورد پیگیری و انجام شود تا اثرات و برکات آن در جامعه ملموس و دریافت تسهیلات راحت‌تر و بیشتر شود.

استاندار اصفهان در پایان تاکید کرد: درصورتیکه بانک‌های خصوصی با رفع موانع نسبت به افزایش مصارف به منابع اقدام نکنند، مدیریت ارشد استان از ابزارهای در اختیار، درجهت نیل به این منظور استفاده خواهد کرد.

در این جلسه که در استانداری اصفهان بر گزار شد، تعدادی از مدیران بانک‌های خصوصی نظرات و پیشنهادات خود را در خصوص بهبود عملکرد سیستم بانکی به جلسه ارائه کرده و مشکلات و موانع بالا بردن مصارف به منابع را بیان کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز