خبرگزاری کار ایران

در اصفهان برگزار شد؛

نشست معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزارت ارشاد با روزنامه‌های اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۳۲۴۰۲

نشست تخصصی دکتر حسین انتظامی، معاون امور مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مسئولین روزنامه‌های اصفهان با حضور حجه الاسلام والمسلمین محمد قطبی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، برگزار شد.

انتظامی در این نشست گفت: امروزه نفوذ رسانه‌های ملی هر روز کمتر می‌شود و شاهد افزایش نفوذ شبکه‌های اجتماعی هستیم و رسانه‌های تخصصی نیز به دلیل تخصصی‌تر شدن امور، جایگاه خود را دارند، اما رسانه‌های محلی مانند رادیو، تلویزیون و روزنامه‌های محلی فرصت خوبی دارند و مانند گذشته تحت تاثیر رسانه‌های ملی نیستند و لازم است با سیاست و برنامه ریزی درجهت تقویت این رسانه‌ها تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، معاون مطبوعاتی و اطلاع رسانی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد: مطابق آیین نامه اجرای قانون مطبوعات، ویژه‌نامه‌های روزنامه‌های سراسری نباید بیش از ۳۰ درصد هزینهٔ آگهی‌های مربوط به روزنامه خود را دریافت کنند. ۷۰ درصد از هزینه آگهی‌ها حتما باید به نشریات محلی تعلق بگیرد و ۳۰ درصد را اجازه دارند به روزنامه‌های سراسری بدهند.

حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در خصوص یارانه پرداختی این معاونت برای بیمه خبرنگاران گفت: در جهت حمایت از بیمه روزنامه نگاران و حمایت از رسانه‌های کارآفرین، کلیه رسانه‌های کشور اعم از مکتوب و مجازی با ارایه لیست نیروهای تمام وقت خود به اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی تا شش برابر آن مبلغ بابت شش ماهه اول امسال به آنان عودت داده می‌شود.

معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: دولت مصمم است به رسانه‌ها کمک کند تا بیمه خبرنگاران از مجرای درست اجرا شده و یارانه مطبوعات نیز هدفمند‌تر شود و درهمین راستا. اداره کل مطبوعات و خبرگزاری‌های داخلی فهرست دریافت کنندگان یارانه حمایتی(بیمه ۶ ماهه دوم سال ۱۳۹۲) را برروی سایت خود منتشر کرده است.

وی با اشاره به شرایط این تسهیلات افزود: رسانه مورد نظر باید در حال انتشار باشد، ضمن این‌که نشریات دولتی یا متعلق به بخش عمومی و همچنین بولتن‌های داخلی مشمول این حمایت نیستند، صاحبان امتیاز باید فهرست بیمه ماه اعلام شده درسال جاری را ارائه کنند، فیش صادره سازمان تأمین اجتماعی به نام رسانه(نشریه، خبرگزاری و یا سایت خبری دارای مجوز) یا صاحب امتیاز باشد، فهرست بیمه برای روزنامه‌ها، هفته‌نامه‌ها و دوره‌های انتشار بالا‌تر، ‌به ترتیب حداقل شامل ۲۵ و ۱۲ و ۱۷ نفر باشد.

در این نشست مسئولین روزنامه‌های اصفهان برخی از سوالات، پیشنهادات و انتقادات خود را مطرح کردند.

نشست تخصصی دکتر حسین انتظامی، معاون مطبوعاتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با مسئولین روزنامه‌های اصفهان با حضور حجه الاسلام والمسلمین محمد قطبی در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز