خبرگزاری کار ایران

مدیر عامل شهر جدید مجلسی خبر داد:

نخستین سرشماری الکترونیکی نفوس و مسکن کشور در شهر مجلسی آغاز شد

asdasd
کد خبر : ۲۳۱۳۷۱

نخستین سرشماری تمام الکترونیکی نفوس و مسکن کشور از شانزدهم آذرماه در شهر جدید مجلسی آغاز شد و تا ۱۲ دی‌ماه ادامه دارد.

مدیر عامل شهر جدید مجلسی در گفتگو با خبرنگار ایلنا گفت: سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن شهر جدید مجلسی با هدف حرکت به سوی توسعه پایدار و دستیابی به آینده مطلوب اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی از شانزدهم آذر ماه در این شهر جدید آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، احمدی ادامه داد: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده، این سرشماری به دو صورت انجام می‌گیرد. در نخستین روش که برای اولین بار در سطح کشور انجام می‌شود، سرشماری الکترونیکی نفوس و مسکن انجام می‌گیرد که کلیه شهروندان شهر جدید مجلسی می‌توانند با مراجعه به وب‌سایت www. majlesi. sci. org. ir اطلاعات خانوار خود را در سامانه ثبت کنند. این روش از شانزدهم آذرماه آغاز شده و تا پنجم دی‌ماه ادامه خواهد داشت.

وی بیان داشت: در روش دوم نیز ۱۴ مامور سرشماری دفتر آمار و اطلاعات GIS استانداری اصفهان در روزهای ششم تا دوازدهم دی‌ماه با مراجعه حضوری و خانه به خانه، اطلاعات خانوارهای ساکن در شهر جدید مجلسی را به صورت الکترونیکی و با استفاده از تبلت ثبت خواهند کرد.

وی گفت: مقدمات اجرایی سرشماری آزمایشی نفوس و مسکن شهر جدید مجلسی از ابتدای مهرماه امسال آغاز شده و اکنون به مرحله اجرا رسیده است. بر اساس اطلاعات و آمار اعلام شده، قرار است فعالیت‌های اجرایی این طرح تا ۳۰ بهمن‌ماه امسال ادامه داشته باشد و آمار دقیق جمعیتی این شهر جدید به دست آید.

احمدی افزود: در آخرین سرشماری انجام شده در کشور، شهر جدید مجلسی ۴۰۸۳ نفر جمعیت داشته اما با اقدامات انجام گرفته در سال‌های اخیر، این جمعیت تا حدود دو تا سه برابر افزایش یافته است.

مدیر عامل شهر جدید مجلسی، تاکید کرد: شهر جدید مجلسی تا پیش از اجرای طرح مسکن مهر، حدود دو هزار واحد مسکونی در دست ساخت و بهره‌برداری داشت که پس از اجرای این طرح، تعداد واحدهای مسکونی آن به چهار برابر افزایش یافت. در طول اجرای طرح مسکن مهر، شش هزار واحد مسکونی در این شهر جدید ساخته شد که تاکنون ۲۷۵۰ واحد آن به بهره‌برداری رسیده و بر اساس برآوردهای صورت گرفته قرار است تا نیمه دوم سال آینده، تمامی این واحدها به بهره‌برداری برسند.

وی ادامه داد: اجرای طرح سرشماری نفوس و مسکن در شهر جدید مجلسی در حالی انجام می‌شود که جمعیت تقریبی این شهر بالغ بر ۱۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

احمدی بیان داشت: اهمیت برگزاری این سرشماری به اندازه‌ای است که ارائه خدمات و اعتبارات مورد نیاز برای شهر جدید مجلسی به بهتر برگزار شدن آن بستگی دارد.

وی گفت: شرکت عمران شهر جدید مجلسی نیز از تمامی ساکنین این شهر خواسته‌ است به صورت حداکثری در آن مشارکت کنند؛ چرا که در صورت مشارکت همه‌جانبه شهروندان در این طرح، با اختصاص اعتبارات مورد نیاز بر اساس جمعیت موجود، ارائه امکانات مورد نیاز مردم ساکن در آن بهتر و مطلوب‌تر انجام خواهد شد.

این مسئولان افزود: همچنین با هماهنگی‌های به عمل آمده و تامین تمهیدات لازم، آن دسته از ساکنانی که دسترسی به اینترنت ندارند می‌توانند جهت ثبت اطلاعات در سامانه www. majlesi. sci. org. ir به دفتر امام جمعه، دفتر شرکت عمران شهر جدید مجلسی و یا کافی‌نت‌های سطح شهر مجلسی مراجعه کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز