خبرگزاری کار ایران

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) اصفهان تاکید کرد:

باید راههای مقابله با نمونه های جدید منکر رابه مردم آموزش دهیم

asdasd
کد خبر : ۲۳۰۱۵۳

وظیفه تمامی دستگاهها است که با بروز پدیده ها و واشکافی منکرات در مدت زمان کم آسیب ها را شناسایی کنیم و نگذارند که آسیب ها و منکرات جدیدی به جامعه وارد شود.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان اصفهان درگفتگو با خبرنگار ایلنا با اشاره به شرح وظیفه بزرگ سپاه در رابطه با احیاء فریضتین امر به معروف و نهی از منکر در جامعه گفت: درسپاه مدل امر به معروف تنها جنبه ارشادی و آگاه سازی دارد و هدف ما در بسیج و سپاه آن است که احیاء معروفات و ترک منکرات را به صورت یک طرح محله ای از طریق معتمدین محلی پیگیری کنیم.

سرهنگ مرتضی عمو مهدی، تصریح کرد: اولین گام برای همگانی و بومی کردن امر به معروف این بود که متناسب با هرمنطقه شهرداری شوراهای امر به معروف نیز در سراسر شهرستان اصفهان شکل گیرد.

وی تاکید کرد: اقدامات امر به معروف و نهی از منکر درکلیه سطوح با رویکرد فرهنگی و با تکیه بر طرح تذکر لسانی انجام میشود.

وی اظهار داشت: در پایگاههای بسیج محلات نیز هیات های امر به معروف شکل یافته و درصدد هستیم که این هیات ها را گسترش دهیم.

عمو مهدی، با اشاره به اینکه امر به معروف وظیفه تک تک مردم است ادامه داد: متاسفانه این وظیفه به نحوی مغفول مانده که هم اکنون در مقابل بسیاری از آسیب های فضای مجازی مانند ماهواره ها، اینترنت و شبکه های اجتماعی هیچ اقدام اساسی صورت نگرفته و مردم و بویژه جوانان از آسیب های آن در امان نیستند.

وی بیان داشت: بسیج در راستای اطلاع رسانی از ابعاد این تهاجمات فرهنگی در مهرماه جشنواره وبلاگ و حذف ایمیل خارجی را در سطح رده ها برگزارکرد که در این راستا بیش از ۵ هزار وبلاگ توسط بسیجیان ناحیه امام رضا(ع) در شهرستان اصفهان ساخته شد و ۳ هزار نفر کاربر نیز اقدام به حذف ایمیل خارجی و استفاده از ایمیل داخلی و فارسی نمودند.

فرمانده سپاه ناحیه امام رضا(ع) شهرستان اصفهان تاکید کرد: این کار در سطح بسیج و نیروهای مردمی خود نوعی فرهنگسازی معروفات است که باید با محوریت ستاد احیاء امر به معروف و دیگر نهادهای استان به این مقولات بیشتر پرداخته شود.

وی افزود: متاسفانه در رابطه با اطلاع رسانی از پیامدها و خطرات استفاده از شبکه های اجتماعی و آسیب هایی که در این نوع ارتباطات وجود دارد و خود باعثترویج منکرات میشود برای عموم مردم اطلاع رسانی صورت نگرفته است و باید در این راستا نرم افزارها و برنامه های راهبردی در نظر گرفته شود چرا که نمونه های منکر هم اکنون به انواع و اشکال خاصی در جامعه ما خودنمایی می کند.

وی بیان داشت: وظیفه تمامی دستگاهها است که با آسیب شناسی اینگونه پدیده ها و واشکافی آن در مدت زمان کم آسیب ها را شناسایی کنند و نگذارند که آسیب ها و منکرات جدیدی به جامعه وارد شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز