خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

اصفهان جزء ۱۰ نقطه گردشگری جهان است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۹۰۳

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی پیشنهاد نمود: در سال ۲۰۱۷، اصفهان به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شود.

در دیدار " ایاد امین مدنی " با استاندار اصفهان، پیشنهاد شد که اصفهان در سال ۲۰۱۷، به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام انتخاب شود که ضمن استقبال رسول زرگرپور از این پیشنهاد، ایشان آمادگی کامل استان را در این راستا اعلام کرد.

به گزارش خبر گزاری ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور در دیدار " ایاد امین مدنی " دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی با ایشان گفت: اصفهان جزء ۱۰ نقطه ی گردشگری جهان است و اصفهان در سال های اخیر میزبان همایش های بین المللی در حد سران کشورها بوده است.

وی با بیان اینکه سالن اجلاس سران اصفهان در سال آینده به بهره برداری خواهد رسید، اظهار داشت: با بهره برداری از سالن اجلاس اصفهان آمادگی بیشتری را برای میزبانی همایش ها و کنفرانس های مختلف سازمان همکاری کشورهای اسلامی خواهد داشت.

زرگرپور به ویژگی های شهر اصفهان اشاره کرد و اظهار داشت: از دو دهه ی قبل برای حفظ بافت تاریخی شهر اصفهان قواعد و ضوابط خاصی در نظر گرفته شده است تا بتوان از این آثار گرانبها به خوبی مراقبت کرد.

مدیر ارشد استان با بیان اینکه در سال ها اخیر رفت و آمد خودرو ها بر روی پل های تاریخی و میدان نقش جهان ممنوع شده است، افزود: به مرور این محدوه ها گسترش خواهد یافت و تمام تلاش ما حفظ این میراثگرنبهاست.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان در ماههای اخیر میزبان بیش از ۸۶ هیات خارجی و همایش بین المللی میراثناملموس با شرکت بیش از ۵۰ کشور جهان بوده است افزود: دولت تدبیر و امید توانسته است ارتباط عزتمند با کشورهای مختلف جهان برقرار کند و در مدت یک سال گذشته تعداد گردشگران خارجی وارد شده به اصفهان در مقایسه با مدت مشابه قبل سه برابر شده است.

زرگرپور اصفهان را قلب تپنده و دروازه ی ورود به ایران دانست و افزود: اصفهان اولین استان صنعتی، جایگاه اول در گردشگری، دومین استان دانشگاهی کشور است.

استاندار اصفهان به جایگاه فرهنگی این استان در سطح جهان اشاره کرد و افزود: اصفهان، با دارا بودن ۲۰ هزار اثر تاریخی و ممتاز، ۱۷۰۰ اثر تاریخی ثبت شده ی ملی که از این تعداد پنج اثر ثبت سازمان علمی، فرهنگی و تربیتی ملل متحد(UNESCO) شده است، جایگاه والایی در گردشگری جهان دارد.

وی ضمن قدردانی از نگاه عرفانی دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی به اصفهان و آثار تاریخی این شهر، گفت: گرچه مردم بیشتر به فیزیک آثار توجه می کنند ­و لذت می برند ولی شما عمق این آثار را هم مشاهده کردید و میراثناملموس اصفهان را درک نموده اید.

استاندار اصفهان با اشاره به زندگی مسالمت آمیز ادیان مختلف در اصفهان، اظهار داشت: در اصفهان، قرن هاست که مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان در کنار مسلمانان از زندگی مسالمت آمیز برخوردارند و هرساله نشست های مشترکی را برگزار می کنند.

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی نیز در این دیدار از آثار تاریخی و میراثفرهنگی ایران بویژه اصفهان به عنوان ثروت بزرگ جهانی یاد کرد و اظهار داشت: این ثروت بزرگ نه تنها متعلق به مسلمانان بلکه متعلق کل بشریت است.

وی به ارتباطات منطقی که بین آثار تاریخی و اجزای مختلف شهر اصفهان وجود دارد اشاره کرد و افزود: ارتباطات عمیق بین فرهنگ، اقتصاد و ارتباط بین انسان و خدا در اصفهان برای من بسیار شگفت انگیز است.

ایاد امین مدنی قدرت مهندسی در آثار تاریخی و زوایای مختلف آن را بسیار زیبا و دوست داشتنی عنوان کرد، و تصریح نمود: آثار تاریخی اصفهان از بسیاری از مناطق دنیا پیشی گرفته است.

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی به پل های تاریخی اصفهان نیز اشاره کرد و افزود: به عنوان نمونه پل خواجوی اصفهان، تنها یک پل برای عبور از روی آب نیست بلکه معماری این سازه بگونه ای است که ارتباط بین انسان، آب و طبیعت را برقرار و روح انسان را برای استفاده از نعمت های خالق هستی، متعالی و اطمینان خاطری را برای انسان ها فراهم می سازد.

وی مدیریت اصفهان را بسیار عالی عنوان کرد وافزود: با اشرافی که مدیریت استان دارد، بایدهمت بیشتری را در افزایش جذب گردشگر به کار گیرد و این شهر زیبا را به دنیا معرفی نماید گرچه تاکنون نیز زحمات زیادی در این خصوص کشیده شده است.

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی به ویژگی های سازمان همکاری های کشورهای اسلامی اشاره کرد و تصریح نمود: این سازمان در حال حاضر ۵۷ عضو دارد که از شرق آسیا تا آفریقا را شامل می شود.

وی اضافه کرد: آنچه که همه ی کشورها را در این سازمان گردهم می آورد منافع مشترک و هویت اسلامی این کشورهاست.

وی با اشاره به اینکه سازمان همکاری کشورهای اسلامی، ابتدا برای حمایت از مسجد الاقصی تاسیس شد، افزود: این سازمان پس از چند سال، در زمینه های مختلف از جمله مسائل فرهنگی و گردشگری و اقتصادی کشورهای اسلامی فعالیت خود را ادامه داد.

ایاد امین مدنی در ادامه اظهار کرد: ایران عضو پایه و موثر این سازمان است و از مشترکات فرهنگی زیادی با سایر کشورهای مسلمان برخوردار می باشد.

وی عنوان نمود: در حال حاضر سازمان در پی ایجاد رابطه با شهر اصفهان است و تلاش خواهیم کرد که سازمان همکاری های اسلامی با هدف بهره وری مجموعه این کشورها از سرمایه های فرهنگی و تاریخی اصفهان با این شهر رابطه برقرار نماید.

دبیرکل سازمان همکاری کشورهای اسلامی با اشاره به اینکه اصفهان در سال ۲۰۰۶ پایتخت فرهنگی جهان اسلام بوده است و در حال حاضر نیز پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، تصریح کرد: این شهر می تواند در سال ۲۰۱۷ نیز به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزیده شود.

وی با اشاره به اینکه شهرهای بیت المقدس در سال ۲۰۱۵ و قونیه ترکیه در سال ۲۰۱۶ به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام برگزیده شده اند، خاطر نشان کرد: تلاش خواهیم کرد در سال ۲۰۱۷ میلادی، اصفهان را به عنوان پایتخت گردشگری جهان اسلام معرفی کنیم تا همه کشورهای اسلامی از مواهب فرهنگی این سرمایه های غنی جهان اسلام بهره ببرند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز