خبرگزاری کار ایران

شهردار اصفهان تاکید کرد:

بهره برداری از خط یک مترو اصفهان در تابستان سال آینده

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۷۸۵

ما نگفتیم مترو در آذرماه راه اندازی می شود بلکه عنوان کردیم که از اول آذر همشهریان می‌توانند سوار مترو شوند که این اقدام را نیز سازمان قطار شهری انجام داده است.

سید مرتضی سقائیان نژاد در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری جلسه مشترک ما بین مدیریت شهری و استاندار اصفهان گفت: دراین نشست برخی مباحثو مشکلات اجرایی شهر با حضور استاندار اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارش ایلنا از اصفهان، وی با اشاره به اینکه یکی از مهمترین موضوعات مطرح شده، طرح تفصیلی شهر اصفهان بود، افزود:

احداثآرامستان غرب موضوع بسیار حساسی بوده که ظرف ۵ سال گذشته شهرداری درگیر و نگران آن بودیم که خوشبختانه جلسات متعددی در این خصوص برگزار شده و به زودی جلسه نهایی برپا می شود تا این مشکل حل شود.

ابهامات ذهنی در خصوص تفویض اختیارت مدیریت بحران مرتفع شد

سقائیان نژاد در ادامه در خصوص واگذاری مسئولیت و اختیارات مدیریت بحران خاطرنشان کرد: بنده نگرانی هایی در خصوص اختیارات داشتم چون مسئولیت واگذار شده بود اما مطمئن نبودم اختیارات نیز واگذار شده است از این رو نگران ایجاد هماهنگی با دیگر اعضای مدیریت بحران بودم که در جلسه امروز استاندار اصفهان با صراحت اعلام کردند که اختیارات نیز واگذار شده و این مبهم ذهنی مرتفع گردید.

شهردار اصفهان با اشاره به نمایشگاه بین المللی اصفهان گفت: مشکل تشکیلات و مدیریت نمایشگاه جزو مشکلات عمده بود که الان این کار در اختیار شهرداری قرار گرفته و فاز دوم نقشه های ۷۰ هکتاری واقع در روشن دشت فراهم شده است.
وی افزود: دو نمایشگاه پیش بینی شده که یکی نمایشگاه تخصصی است که در مجاورت مرکز همایش های بین المللی در زمین ۷ هکتاری مورد بررسی است که صرفا برای برگزاری نمایشگاه های تخصصی پیش بینی شده است.

وی بیان داشت: نمایشگاه عمومی در زمین ۷۰ هکتاری در روشن دشت دنبال می شود و فاز دوم نقشه های آن فراهم است و خوشبختانه با وحدتی که در این زمینه فراهم شده احتمال می دهم تا پایان سال جاری کلنگ اجرایی نمایشگاه زده شود که یک فاصله زمانی دو سال و نیم برای اجرای این پروژه پیش بینی شده که اگر طبق برنامه پیش برود نمایشگاهی در حق و شان اصفهان احداثمی شود. شهردار اصفهان تاکید کرد: ما در این زمینه مشکل مالی نداریم، ما مشکل نرم افزاری و مدیریتی داشتیم که این مشکلات نیز حل شده است.

سقائیانزاد افزود: در حال حاضر در شهر اصفهان بیش از ۳ هزار میلیارد تومان پروژه های مشارکتی داریم و ما به گسترش استفاده از ظرفیت های بخش خصوصی اعتقاد داریم که در این راستا مصوبه ای نیز در ارتباط با بخشودگی عوارض هتل ها مصوب شده این بخش را تقویت می کند “

وی افزود: همچنین جلسه و سمیناری که سه روز گذشته در اصفهان برگزار شد که در این جلسه مباحثی در رابطه با ظرفیت های سرمایه گذاری مطرح بود، که شهرداری در این سمینار طرح های خود را که نزدیک به ۲۸ طرح مدون شده است در این زمینه ارائه داد که امید است با هماهنگی هایی که با عنایت استاندار اصفهان دنبال می شود، در آینده بستر سرمایه گذاری در اصفهان بیشتر از گذشته فراهم خواهد شد.

بهره برداری از خط یک مترو در تابستان سال آینده

شهردار اصفهان با اشاره به وضعیت متروی اصفهان تاکید کرد: ما نگفتیم مترو در آذرماه راه اندازی می شود بلکه عنوان کردیم که از اول آذر همشهریان می توانند سوار مترو شوند که این اقدام را نیز سازمان قطار شهری انجام داده است.

سقاییان نژاد اظهار داشت: ما بیشتر از یک رام قطار که شامل ۵ واگن است نداریم و اگر بخواهد سرویس دهی عمومی به شهروندان ارائه شود دچار مشکل می شویم.

وی افزود: طرح هایی برای افزایش رام قطارها پیش بینی شد که جلسه خاصی را نیز با استاندار اصفهان در رابطه با افزایش این رام قطارها داشتیم، سه پیشنهاد مطرح بوده که دو روز گذشته مدیرعامل سازمان قطار شهری” پیگیری شرکت مادر تخصصی و پیگیری شهرداری اصفهان در قالب هیات مدیره، در تابستان سال آینده به صورت کامل بتوان از این خط بهره برداری کرد. “
برای اینکه بتواند طرح هایی را که در هیات مدیره قطار شهری به تصویب رسیده بود را عملیاتی کنند به تهران سفر کرد تا بتوانیم در فروردین ماه دو رام قطار دیگر دریافت کنیم و به صورت عمومی سرویس دهی کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: این رام قطار ۲۰هزار کیلومتر آزمایش و تست گرم دارد که نزدیک به ۱۲ هزار کیلومتر را پشت سر گذاشته و از نظر ایمنی به نحوی بوده که از اول آذر با روابط عمومی دستگاه های مختلف مکاتباتی انجام شد تا پرسنل خود را سوار مترو کنند و کم کم نیز خود مردم می توانند از مترو استفاده کند.

سقاییان نژاد اعلام کرد: در اصل اینکه این ده کیلومتر عملیاتی شده هیچ شک و شبهه ای نیست، مشکل اساسی نبود واگن است که امید است با پیگیری شرکت مادر تخصصی و پیگیری شهرداری اصفهان در قالب هیات مدیره، در تابستان سال آینده به صورت کامل بتوان از این خط بهره برداری کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز