خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی استان اصفهان اعلام کرد:

خدمات فنی و مهندسی اصفهان به لحاظ مهندسی درشرایط مطلوبی است

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۵۴

در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی چالش اصلی اینست که معمولا در صورت مشارکت در تامین سرمایه در کشور هدف، فرصت صادرات ایجاد می شود، به همین دلیل صدور خدمات فنی و مهندسی مستلزم سرمایه گذاری دولت در این زمینه است.

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: وضعیت خدمات فنی و مهندسی استان ازنظر توان مهندسی در شرایط مطلوبی است اما از نظر بازار کار و اشتغال، وضعیت نامطلوب و نگران کننده ای دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، محمد ابکا؛ با بیان اینکه تنوع خدمات فنی و مهندسی موجود و قابل ارایه در استان بسیار گسترده است، گفت: طراحی و ساخت تجهیزات کنترل و کاهش مصارف انرژی به ویژه آب و کنترل و کاهش آلاینده ها، احداثصنایع تولید مواد شیمیایی، ساخت تجهیزات انرژی های نو، ساخت قطعات الکترونیک و ابزار دقیق، ساخت پمپ های خاص و تولید مصالح فلزی خاص از جمله خدماتی هستند که در استان قابلیت توسعه دارند.

وی تصریح کرد: متاسفانه آمار دقیقی از صادرات فنی و مهندسی وجود ندارد چراکه صادرکنندگان به دلیل برخوردهای نامطلوبی که با آنها می شود، تمایل به ارایه آمار ندارند.

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی استان اصفهان، با اشاره به اینکه بخش انرژی از بخش هایی است که جامعه مهندسان می توانند خدمات ارزنده ای درباره آن ارایه دهند، گفت: در این زمینه شرکت های متعددی با توان مطلوب و روزآمد وجود دارد که می توانند در اصلاح خطوط تولید، کاهش آلاینده ها، بهینه سازی مصرف انرژی و طرح های تامین انرژی خدمات ارایه دهند.

وی با بیان اینکه در سال های قبل تنها در شهر اصفهان بیش از ۱۲۰ شرکت عضو انجمن خدمات فنی مهندسی بوده اند، ذکر کرد: در حال حاضر به دلیل شرایط بازار ۸۰ عضو فعالیت دارند که آنها هم با ۴۰ درصد ظرفیت خود کار می کنند.

ابکا ادامه داد: آینده فعالیت های فنی و مهندسی از لحاظ اشتغال به ویژه با ورود فارغ التحصیلان رشته های مهندسی به بازار کار، نگران کننده است.

رییس انجمن خدمات فنی و مهندسی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان عنوان کرد: در زمینه صادرات خدمات فنی مهندسی چالش اصلی اینست که معمولا در صورت مشارکت در تامین سرمایه در کشور هدف، فرصت صادرات ایجاد می شود، به همین دلیل صدور خدمات فنی و مهندسی مستلزم سرمایه گذاری دولت در این زمینه است.

ابکا افزود: متاسفانه درتفاهم نامه های قبلی با کشورهای هدف، صادرات به ویژه دربخش صنعت، معمولا از مشارکت شرکت های دولتی استفاده شده است.

وی با اشاره به خروج نیروهای انسانی از کشور، گفت: فارغ التحصیلان دانشگاهی که سرمایه های عظیم ملی برای آماده سازی آنها صرف شده است، به راحتی در اختیار کشورهای پیشرفته قرار می گیرند و این کشورها در زمینه خدمات فنی و مهندسی از آنها استفاده می کنند، چرا ما نمی توانیم از این سرمایه باارزش استفاده کنیم؟

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز