خبرگزاری کار ایران

مسئول قرارگاه امربه معروف سپاه صاحب الزمان استان اصفهان:

شبکه گذاری صدا و سیما در تمامی نقاط استان اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۲۹۲۴۲

با هماهنگی صدا و سیما و با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر گردیده که در نقاط کور اصفهان که امکان دریافت سینگال‌های داخلی وجود ندارد و مردم مجبور به استفاده از ماهواره هستند اقدام به پوشش شبکه رسانه‌ای نماید تا در این زمینه نیز آفت‌ها برطرف شود.

مسئول قرارگاه امربه معروف و نهی ازمنکر سپاه صاحب الزمان استان اصفهان؛ با اشاره به اینکه در ماده ۱۵۰ قانون اساسی به دفاع از ارزش‌های اسلام تاکید ویژه‌ای شده است ادامه داد: در این رابطه نیز سپاه برای احیاء امر به معروف و نهی از منکر به عنوان دو فریضه بزرگ نقش بزرگی برعهده دارد.

شفیعی در گفت و گو با ایلنا با اشاره به اینکه در قانون اساسی ۸ سرفصل اولیه برای امر به معروف آمده است؛ به صراحت این وظیفه را همگانی اعلام کرد و به این مسئله تاکید کرد که مردم باید نسبت به یکدیگر، دولت نسبت به مردم و مردم نسبت به دولت امر به معروف داشته باشند.

وی با بیان اینکه برای احیاء این دو فریضه بزرگ در جامعه، قرارگاه امر به معروف سپاه استان اصفهان در۴ محور سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و اخلاقی برنامه‌های مدونی را پیش بینی کرده است اظهار داشت: تعیین اولویت برای احصاء معروفات و حذف منکرات، تدوین راهکار برای برخورد ریشه‌ای با عامل یا عاملین منکر با توجه به آداب و شیوه امر به معروف، اقدام جمعی برای تبلیغ امر به معروف و نهی از منکر در محلات، بررسی و نتیجه گیری از امر به معروف و تلاش برای گسترده شدن این فریضه، شناسایی مخاطب و به کار گیری روش‌های ایجابی و استفاده از ظرفیت‌ها و تعامل با مسئولین، از برنامه‌های مهم ستاد‌های احیای امر به معروف بسیج در محلات است.

وی ادامه داد: در سال ۷۲ ستاد‌های اجرایی امر به معروف در بسیج و سپاه فعال بودند که با تغییراتی که در زیرساخت‌های این ستاد‌ها با توجه به هجمه‌های فرهنگی بوجود آمد، با بازنگری کلی به قرار گاههای مرکزی تبدیل شدند تا در زمینه ماموریت‌های بیشتر و سازمان یافته‌تر و با رویکرد ارشاد و اصلاح و برخورد‌های ریشه‌ای، مسائل را دنبال کنند.

شفیعی؛ با اشاره به اینکه اصلیترین ماموریتهای ستادهای امر به معروف در سپاه، احیاء معروفات متروکه و حذف منکرات رایج است؛ افزود این رویکرد با رویکرد مردمی و به صورت محله محور در دستور کار قرار گرفته و اعضای شوراهای محلی، معتمدین محلی و غیره ملزم هستند دراین زمینه تهیدات و آسیب‌ها را درهر محله‌ای شناسایی و رفع آسیب نمایند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر شورای امر به معروف در نواحی ۲۸ گانه سپاه استان اصفهان تشکیل شده است اظهار داشت: در این رابطه ۱۷۳ شورای امر به معروف و نهی از منکردر حوزه‌های مقاومت نیز تشکیل شده است و در۲۰۷۳ پایگاه مقاومت نیز این شورا‌ها فعال هستند.

وی با تاکید به اینکه مهم‌ترین برنامه قرارگاه امر به معروف سپاه استان اصفهان تشکیل شورای امر به معروف در اقشار مختلف مردمی است افزود: به صورت جدی قصد داریم امسال در بسیج کارمندان، پیشکسوتان، هنرمندان، طلاب، مداحان، کارگری، پزشکی، مهندسی وغیره شورای امر به معروف راه اندازی کنیم تا نسبت به بحث‌های اداری و منکراتی که رایج شده است بررسی ریشه‌ای صورت گیرد.

وی بااشاره به اینکه امربه معروف وظیفه همگانی است و تمامی ادارت بایستی برای احیاء این فریضه الهی به میدان بیایند گفت: اگر تمامی دستگاه‌ها و مردم وظیفه همگانی امربه معروف را به صورت کافی و وافی انجام داده بودند الان این مشکلات و نابهنجاری‌ها را درجامعه شاهد نبویدم، پس نمی‌توان گفت که انجام امر به معروف مختص ارگان و نهاد خاصی است بلکه همه در مقابل احیای آن وظیفه دارند.

مسئول قرارگاه امربه معروف و نهی از منکر سپاه صاحب الزمان استان اصفهان اظهار داشت: بسیج می‌تواند برای احیای این فریضه به عنوان بازوی انقلاب و پتانسیل قوی که دارد بسیار موفق عمل کند و ما می‌توانیم با همکاری ستاد احیاء شهرستان و استان تکمیل کننده این فریضه الهی باشیم.

وی بیان داشت: از برنامه‌های مهم بسیج برای مقابله با آسیب‌های ماهواره و شناساندن ابعاد مخرب این رسانه به مردم، طرح مقابله با دجال است که آن را در محلات به اجرا گذاشته‌ایم. در این طرح با برگزاری ۹ هزار و ۴۵۰ همایش از اول امسال تاکنون در سطح مساجد؛ حسینیه‌ها و کانون‌های فرهنگی توجیه اغنایی مردم از آسیب‌های ماهواره را برگزار کرده‌ایم.

شفیعی افزود: توزیع بیش از۱۲هزارنشریه دجال واره در بین سرگروههای حلقه‌های صالحین، توزیع بیش از ۲۱هزار نشریه و بروشور در بین مردم از آسیب‌های ماهواره از جمله اقدامات قرار‌گاه امر به معروف و نهی از منکر سپاه صاحب الزمان استان اصفهان بوده است.

وی با اشاره به اینکه با اقدامات توجیهی و اطلاع رسانی به مردم از آسیب‌های ماهواره ظرف ۲۰ روز گذشته ۲۰۰ دستگاه ماهواره از خانواده‌های اصفهانی به بسیج تحویل داده شد گفت: دراین زمینه و برای تشویق خانواده‌ها توسط بسیج نیز دستگاههای دیجیتال به مردم تحویل داده شد.

وی ادامه داد: با هماهنگی صدا و سیما و با رایزنی‌های صورت گرفته مقرر گردیده که در نقاط کور اصفهان که امکان دریافت سینگال‌های داخلی را ندارند و مردم مجبور به استفاده از ماهواره هستند اقدام به پوشش شبکه رسانه‌ای نماید تا در این زمینه نیز آفت‌ها برطرف شود.

شفیعی با اشاره به طرح حمایت از آمرین به معروف و ناهیان از منکر که اجرای آن توسط مجلس به عهده بسیج گذاشته شده است افزود: برای اجرای این طرح قطعا به مشارکت همه مردم نیاز است همچنین باید تعریف مشخصی ازامر به معروف و حمایت ضابطه‌مند از آمرین صورت گیرد.

وی وظیفه بسیج را همگانی کردن امر به معروف با رویکرد تذکر و ارشاد اسلامی عنوان کرد و اظهار داشت: امر به خوبی‌ها و نهی از بدی‌ها عامل بزرگی در برقراری نظم و امنیت در جامعه است، اگر همه پلیس خود باشند جامعه خوبی نیز خواهیم داشت و در آن نظم و انضباط اجتماعی حاکم خواهد شد.

مسئول قرارگاه امربه معروف سپاه اصفهان؛ با اشاره به اینکه با امر به معروف عدالت گستری و آبادانی را در جامعه شاهد خواهیم بود اظهار داشت: این فرایض جزء اصول دین ماست و امام حسین برای احیای این فریضه مهم قیام کرد.

وی گفت: فعالیت‌های ستاد احیاء شهرستان اصفهان برای انجام اقدامات در زمینه امر به معروف خوب بوده است اما باید نسبت به آسیب‌های جامعه نگاه همه جانبه داشته باشیم.

وی تاکید کرد: امروز در بحث‌های فرهنگی با شبهات فرهنگی و بدعت‌هایی که در دین ایجاد شده است روبه رو هستیم و باید در این زمینه آگاه سازی صورت گیرد چرا که این‌ها مصادیق بزرگی از منکرات در جامعه ما هستند که باید توسط علمای دین مانع از گسترش این نوع ازافکارشویم وکسانی که از بازیگران و پازل‌های اصلی این نوع بازی‌ها هستند را شناسایی کنیم.

شفیعی؛ ادامه داد: در بحث‌های اقتصادی نیز باید با منکراتی که وجود دارد برخورد شود. در بازار کسب و کار نباید یکسری منکرات وجود داشته باشد و ما باید با امر به معروف در صدد ایجاد و ترویج رفتارهای اسلامی باشیم. همچنین در بعد اخلاقی و اجتماعی مقولاتی چون حجاب و عفاف که امروز متاسفانه اتفاقاتی از قبل این بی‌توجهی‌ها در جامعه رخ می‌دهد که بزرگ‌ترین آسیب‌ها است.

مسئول سپاه اصفهان بیان داشت: دربحثفضای مجازی و آسیب‌هایی که در این حوزه نیز وجود دارد باید این نکته را مد نظر قرار داد که سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی برای مردم یک شمشیر دو لبه است چرا که فرهنگ استفاده و خطرات آن به خوبی اطلاع رسانی نشده است و این مسئله به دلیل نداشتن پیوست فرهنگی بوده است.

وی تاکید کرد: باید هوشیار باشیم و به مردم آسیب‌های این فضا‌ها را گوشزد کنیم به خصوص باید این مسئله در دانشگاه‌ها و مدارس توسط اساتید ومعلمان پیگیری شود تا از ورود فساد و فحشاء جلوگیری شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز