خبرگزاری کار ایران

معاون نظارت بر بهره‌برداری آبفای کشور:

برای تکمیل کامل پروژه تصفیه خانه گلپایگان ۳۲ میلیارد تومان اعتبارنیاز است

asdasd
کد خبر : ۲۲۸۵۲۶

برای تکمیل فاز اضطراری تصفیه خانه ۸میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تا پایان سال مالی اختصاص داده می شود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با بیان اینکه این پروژه تا کنون ۵۰ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است، تصریح کرد: برای تکمیل کامل پروژه ساخت تصفیه خانه آب و فاضلاب گلپایگان ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است لذا با تکمیل اعتبار لازم این پروژه تا سال آینده به بهره برداری می رسد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از گلپایگان، حمید رضا تشیعی در بازدید ازمحل تصفیه خانه آب و فاضلاب گلپایگان بیان کرد: از دیر باز تأمین آب با کیفیت مناسب تراز برای مردم شهرهای گلپایگان، گوگد وگلشهر و روستاهای تابعه شهرستان و همچنین موضوع تأمین آب شهرستان از سرشاخه های دز در دستور کار شرکت آبفای کشور و استان بوده است.

وی با بیان اینکه حدود سال از آغاز پروژه تصفیه خانه گلپایگان می گذرد، تصریح کرد: تکمیل و راه اندازی با توجه به ظرفیت منطقه از اهمیت ویژه ای برخوردار است لذا تأمین افزایش اعتبار مورد نیاز برای راه اندازی فاز اضطرار تصفیه خانه در دستور کار قرار گرفت.

تشیعی با بیان اینکه برای تکمیل فاز اضطراری تصفیه خانه ۸میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده که تا پایان سال مالی اختصاص داده می شود، تصریح کرد: در بازدیدی که بهمن ماه سال گذشته از محل تصفیه خانه انجام شد بخش هایی از فازاضطراری تصفیه خانه مانند فنداسیون، گندزدایی و پمپاژ برای تکمیل در اولویت قرار گرفت.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزایش قیمت ها را علت تأخیر تکمیل پروژه تصفیه خانه در مهلت مقرر عنوان کرد، وافزود: با تأمین اعتباری مورد نیاز انتظاربود پروژه هر چه زودتر به پایان برسد اما طی جلسه ای که با پیمانکار پروژه داشتیم تا پایان تابستان سال آینده تصفیه خانه به طور کامل به بهره برداری می رسد.

تشیعی با بیان اینکه پروژه انتقال آبرسانی از محل تصفیه خانه گلپایگان تا شهر گوگد انجام شده و سپس تا ۲۰ کیلومترخط شهر گلشهر نیز انجام شود، افزود: برای آبرسانی از محل تصفیه خانه به شهر گلشهر قرار داری با فایناس بخش خصوصی و سرمایه گذاری انعقاد شده که در سال آینده آبرسانی به اتمام می رسد.

وی افزود: پس از انتقال طرح آبرسانی از محل تصفیه خانه به شهر گلشهر مجتمع سعیدآباد و مجتمع زرنجان و روستاهای شهرستان گلپایگان نیز آبرسانی انجام می شود.

تشیعی گفت: طی جلسه ای که با فرماندار وبخشدار شهرستان برگزارشد آخرین وضعیت آب تأمین آب شهر گوگد گلشهر و روستاها بررسی، که تصمیماتی در این زمینه اتخاذ شده است.

وی با بیان اینکه با راه اندازی فاز اضطراری تصفیه خانه مشکلی تأمین آب پروژه مسکن مهر و شهرک الوند بر طرف می شود لذا حداکثرتا سه ماه آینده مسکن مهر و شهرک الوند گلپایگان به شبکه آبرسانی تصفیه خانه گلپایگان متصل می شود.

تشیعی تأکید کرد: پروژه ساخت تصفیه خانه آب و فاضلاب گلپایگان تا کنون ۵۰ در صد پیشرفت فیزیکی داشته است، که برای تکمیل کامل این پروژه ۳۲ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که امیدواریم تا پایان تابستان سال آینده به بهره برداری برسد.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اذعان داشت: این پروژه ۴۰ در صد پیشرفت کلی داشته است که در بخش های مختلف فرق می کند بخش فیلتراسیون سازه آن ۵۵در صد اجرا شده، بخش تجهیزات با ساخت لوازم داخل و بخشی نیز وارداتی بوده که درکل تصفیه خانه به نسبت رشد قیمت ها ومنابعی مالی که در اختیار داشته که از برخی اعتبارات مانند اعتبارات خشکسالی برخوردار بوده است.

تشیعی با اشاره به اینکه در سالهای ۸۹-۹۰ از سوی منابع ملی شرکت آبفای استان اصفهان برای تعمیرات و فرسودگی خطوط شبکه انتقال آب شهر گوگد و گلشهر اعتباری حدود ۵۰۰میلیون تومان در نظز گرفته شده است، تصریح کرد: خطوط لوله گذاری آب شهر گلپایگان و گوگد وضعیت مناسبی دارد لذا خطوط لوله گذاری آب در شهر گلشهر نیاز به عملیات باز سازی و بهبود توسعه دارد.

وی بیان کرد: آب آشامیدنی در روستاهای شهرستان گلپایگان از نظر بهداشتی در وضعیت مطلوبی قرار دارد لذا با انتقال طرح آبرسانی از محل تصفیه خانه به روستاهای گلپایگان بر سلامت و کیفیت آب افزوده می شود.

معاون نظارت بر بهره‌برداری شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور با اشاره به تأمین آب روستای جدید کوچری، بیان کرد: در آینده تزدیک عملیات آبرسانی به روستای جدید کوچری انجام می شود لذا بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گلپایگان اعتبار مورد نیاز برای تأمین آب این روستا را متقبل و پرداخت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز