خبرگزاری کار ایران

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان:

مرحله استانی نهمین جشنواره بزرگ قرآنی " مدهامتان " در اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۵۷۴

ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهداف جشنواره قرآنی مدهامتان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان از برگزاری مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان با حضور معاون فرهنگی هنری ستاد عالی کانون‌های مساجد کشور خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت الاسلام رمضانعلی معتمدی، گفت: نهمین جشنواره بزرگ قرآنی «مدهامتان» در راستای ترویج و نهادینه کردن فرهنگ قرانی در جامعه و شناسایی قاریان و حافظان قرآنی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، ‌کشف و شناسایی استعدادهای بر‌تر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از اهداف برگزاری این جشنواره قرآنی است.

وی گفت: ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای فعال در امور قرآنی، آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعداد‌ها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد از دیگر اهداف جشنواره قرآنی مدهامتان است.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان گفت: مرحله شهرستانی جشنواره قرآنی مدهامتان مهر ماه و آبان ماه سال جاری با حضور ۵ هزار و ۳۴۰ نفر در شهرستان‌های استان برگزار شد و نفرات بر‌تر برای حضور در مرحله استانی معرفی شدند.

حجت الاسلام معتمدی با بیان اینکه این جشنواره در رشته‌های قرائت، حفظ قرآن کریم، ترتیل و اذان ویژه برداران و رشته‌های ترتیل، حفظ و قرائت ویژه خواهران به صورت همزمان با حضور ۱۶ داور برادر و ۱۴ داور خواهر «۶ آذر» در مجتمع فرهنگی هنری استاد فرشچیان برگزار می‌شود.

وی گفت: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در بخش برادران در رشته حفظ یک جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ ۱۰ جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ ک، قرائت، ترتیل و اذان با برگزار می‌شود.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان در بخش خواهران در رشته ترتیل، حفظ ۱۰ جزء، حفظ یک جزء، حفظ ۲۰ جزء، حفظ سه جزء، حفظ پنج جزء، حفظ کل و قرائت برگزار می‌شود.

حجت الاسلام معتمدی گفت: پس از داوری ۳۶۸ نفر شرکت کننده در جشنواره، نفرات بر‌تر در آیین اختتامیه مرحله استانی جشنواره قرآنی مدهامتان که عصر‌‌ همان روز در مجتمع فرشچیان برگزار می‌شود، تقدیر می‌شوند.

وی گفت: نفرات اول تا سوم و در برخی رشته‌ها فقط نفر اول برای حضور در مرحله کشوری این جشنواره که بهمن ماه در خوزستان برگزار می‌شود، اعزام می‌شوند.

مسئول دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان اصفهان افزود: آزمون رشته مفاهیم و نهج البلاغه روز جمعه «۷ آذر» در سراسر استان برگزار می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز