خبرگزاری کار ایران

مسئولان دادگستری اصفهان عنوان کردند:

آمارشکایات در تامین اجتماعی و اداره کار بسیار زیاد است؛ کارفرمایان باید آموزش ببینند

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۲۹۷

آمار شکایات در تامین اجتماعی و اداره کار بسیار زیاد است و علت آن بی اطلاعی کارفرما و پیمانکار از قانون است که اهمیت بحثآموزش کارفرمایان را نشان می دهد.

دادستان اصفهان درجلسه بررسی مسایل و مشکلات هیات‌های حل اختلاف امور مالیاتی و تشخیص مطالبات تامین اجتماعی استان اصفهان که درکمیسیون پشتیبانی اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد با بیان اینکه به مالیات با عنوان دریافت باج نگاه نکنیم، گفت: مالیات حق دولت است و باید این دید و این فرهنگ را رواج دهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حسن رحیمی تمکین عمل به قانون از طرف هر دوی مودی و مالیات گیرنده را ضروری دانست و گفت: باید نفع و ضرر قانون را بپذیریم وآن را وسیله گره زدن مسایل و فرار قرار ندهیم.

وی همچنین با تاکید بر نظارت بر عملکرد ممیزی‌ها و رعایت حق الناس، افزود: در دریافت مالیات دقت کنیم که حتی به اندازه یک ریال از کسی اضافه‌تر گرفته نشود.

وی عنوان کرد: نکته دیگر لزوم مستندسازی عملکرد تجاری واحدهای تولیدی است به نحوی که دفا‌تر مطابق با قانون تنظیم شود. در صورت رعایت چنین نکاتی، شفاف سازی و اعتماد ایجاد می‌شود و یک توافق شکل می‌گیرد.

معاون دادگستری استان اصفهان هم در ادامه جلسه بیان کرد: آمار شکایات در تامین اجتماعی و اداره کار بسیار زیاد است و علت آن بی‌اطلاعی کارفرما و پیمانکار از قانون است که اهمیت بحثآموزش کارفرمایان را نشان می‌دهد.

بنیمی با بیان اینکه در قوانین حقوقی و جزایی سقف زمانی تعیین شده است، افزود: اما در قوانین کار این موضوع وجود ندارد و برای کارفرما مشکل ساز می‌شود، پیشنهاد ما اینست که برای آن سقفی در نظر گرفته شود.

کمک ۱۳ میلیارد تومانی تامین اجتماعی به گیتی پسند

رییس سازمان تامین اجتماعی استان اصفهان هم گفت: سازمان تامین اجتماعی ۹۹ درصد از ۹ هزار، آرای صادر شده هیات‌ها را اجرایی کرده است.

علی اصغر دادخواه اضافه کرد: گاهی قانونی تصویب می‌شود، اما ابلاغ نشده است و ما نمی‌توانیم آن را اجرایی کنیم و لازم است چنین جلساتی را در سطح ملی برپا کنیم.

وی عنوان کرد: سازمان تامین اجتماعی استان در شرایطی به کمک گیتی پسند رفت که هیچ بانکی به این شرکت وام نمی‌داد و ما به اندازه ۱۳ میلیارد تومان به شکل بیمه بیکاری و بازنشستگی و… کمک کردیم.

مدیرکل مالیاتی استان اصفهان هم با اعلام اینکه تعداد اظهارنامه‌های مالیاتی متکی به اسناد و دفا‌تر بیشتر شده است و بیشتر و بهتر به سمت اجرای قانون پیش رفته‌ایم.

مراد امیری افزود: برای اعتمادسازی بیشتر، به صورت پایلوت بعضی از پرونده‌ها در حوزه‌های مختلف مالیاتی را به یک نفر ارجاع دادیم.

وی عنوان کرد: در طرح جامع نظام مالیاتی، برگ علی الراس رفع خواهد شد و در برنامه نرم افزاری ITS از سال ۹۳ با وجود زیرساخت‌هایی که به وجود خواهد آمد، اظهار نامه مالیاتی را ما خودمان برای مودی می‌فرستیم تا اگر اعتراضی دارد، بیان کند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران هم با بیان اینکه نمایندگان کارفرما در هیات‌های حل اختلاف و تشخیص، خود را در کنار قاضی و بی‌طرف می‌دانند، عنوان کرد: متاسفانه در هیات‌های تشخیص تامین اجتماعی، در هنگام صدور آرا، یک نماینده کارفرما و یک قاضی حضور دارند اما از سازمان تامین اجتماعی ۳ نماینده حضور دارد.

سیدعبدالوهاب سهل آبادی اضافه کرد: نماینده کارفرما درهیات‌ها از تولیدکنندگان واقعی که بعضا در دفا‌تر خود اشتباهاتی داشته‌اند، دفاع می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز