خبرگزاری کار ایران

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری فولادشهر عنوان کرد:

نگاه ویژه مدیریت شهری فولاد شهر به مباحثزیست محیطی

asdasd
کد خبر : ۲۲۷۲۹۲

مدیریت شهری به سمتی حرکت می کند که شهروندان از محیط زیست مطلوب بهرمند شوند.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری فولادشهر با بیان این مطلب که مدیریت شهری برای ایجاد شهری هماهنگ با استانداردهای جهانی تلاش می‌کند، گفت: فعالیت‌های شهرداری فولادشهر در راستای بهرمندی مردم از محیط زیست مطلوب و زندگی در فضای سلامت و ایمن سرعت گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، فدایی افزود: در راستای اجرای اصل ۵۰ قانون اساسی که اشاره مستقیم به حفظ محیط زیست دارد و همچنین سند چشم انداز ۲۰ ساله کشور ابلاغ شده توسط مقام معظم رهبری، که یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های آن بهرمندی از محیط زیست مطلوب است، سازمان محیط زیست کشور هر ساله رقابتی را بین واحدهای مختلف صنعتی و خدماتی برگزار می‌کند تا با ایجاد انگیزه بین واحد‌های مختلف، بر اساس استاندارد‌ها و معیارهای زیست محیطی واحد‌های صنعتی و خدماتی نمونه سبز را در کشور انتخاب نماید.

وی با اشاره به اینکه شهرداری یکی از نهادهایی است که گسترده‌ترین نوع خدمات را در بین ادارات مختلف به مردم ارائه می‌کند، اظهار داشت: سازمان حفاظت محیط زیست کشور ده آیتم را برای ارزشیابی واحد‌های خدماتی و صنعتی سبز در نظر گرفته است.

وی احداثسیستم تصفیه خانه فاضلاب را یکی از این ده آیتم عنوان کرد و تصریح کرد: مدیریت شهری فولادشهر موضوع احداثتصفیه خانه فاضلاب را با پروژه انتقال و بهره برداری مجدد از پساب فاضلاب خروجی تصفیه خانه شهر ارتباط داده و این پروژه در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری کاهش آلودگی هوا، مدیریت پسماند و استقرار دفتر محیط زیست یا واحد HSE را از دیگر آیتم‌ها برشمرد و اظهار داشت: شهرداری فولادشهر از ابتدای سال جاری فعالیت‌های خود را در زمینه استقرار نظام HSE در شهرداری و به دنبال آن گسترش فرهنگ ایمنی و محیط زیست در سطح شهر و بین شهروندان آغاز کرده و برگزاری کلاس‌های آموزش ایمنی، بهداشت، محیط زیست به صورت هفتگی برای مدیران، کارمندان و کارگران شهرداری، تهیه، تنظیم و ابلاغ دستورالعمل الزام رعایت اصول HSE به تمام پیمانکاران شهرداری و حرکت در راستای احداثایستگاه سنجش آلودگی هوا با همکاری اداره کل محترم حفاظت محیط زیست استان از جمله فعالیت‌های به عمل آمده در این زمینه است.

وی همچنین استقرار سیستم مدیریت زیست محیطی یا ISO ۱۴۰۰۰ که برای اخذ آن تمام الزامات تکلیفی زیست محیطی در شهرداری می‌باید رعایت شود را از دیگر آیتم‌های مطرح در این رقابت عنوان کرد و گفت: مدیریت شهر ی فولادشهر با انتخاب مشاور با تجربه در راستای اخذ ISO ۱۴۰۰۰ و oHSAS ۱۸۰۰۰ که مباحثایمنی کار در آن مطرح می‌شود حرکت جدی کرده و تمام تلاش مدیریت شهری معطوف به نیل این هدف مهم است.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری افزود: نگاه ویژه مدیریت شهری به مباحثزیست محیطی از دستور اکید شهردار به معاونین خود مبنی بر اینکه تمام پروژه‌هایی که برای سال آینده تعیین و تصویب می‌شوند باید دارای پیوست زیست محیطی باشند.

فدایی بیان داشت: میزان و نحوه مدیریت فضای سبز هم از دیگر آیتم‌های این رقابت زیست محیطی است که مشخصا در شهر فولادشهر با توجه به گستردگی فضای سبز و چالش‌ها و امتیازات متفاوت و مختلفی که دارد قطعا هم از نظر وسعت وهم از نظر نوع و نحوه مدیریت حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد.

وی با بیان این مطلب که تامین بهداشت و سلامت افراد یکی از اصلی‌ترین دستاوردهای هرفعالیت زیست محیطی است، گفت: شهرداری فولادشهر با برگزاری جشنواره و همایش‌های مختلف به حفظ محیط زیست و تامین سلامت شهروندان کمک کرده و تمامی گروه‌های سنی شهروندان را مد نظر دارد که از آن جمله می‌توان به جشنواره غذا‌های سنتی سالم، همایش پیاده روی خانوادگی، جشن روز کودک و… اشاره کرد.

معاون اجرایی و خدمات شهری شهرداری بیان داشت: این رقابت‌ها و نتایج آن اگر چه دستاوردهای مثبتی به دنبال دارد و باعثانگیزش واحدهای مختلف صنعتی و خدماتی در راستای حفظ محیط زیست می‌شود ولی ما اگر به هر دلیلی بعنوان واحد نمونه خدماتی سبز هم انتخاب نشویم، قطعا تمام تلاشمان در این راستا است که محیط زیست شهرمان را آنگونه‌ای به نسل بعد از خود تحویل ندهیم که فرزندانمان مجبور به استفاده مداوم از ماسکهای اکسیژن باشند و آب سالم برای نوشیدن نیابند و دویدن در فضای سبز برای آن‌ها به یک رویا تبدیل شود.

فدایی افزود: تنفس هوای سالم بدیهی‌ترین نیاز هر انسان است و محیط زیست در تمام عرصه‌هایش باید محافظت شده، بهبود یافته و بعنوان میراثی گرانب‌ها برای نسل‌های آینده به جا گذاشته شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز