خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل آبفای استان اصفهان:

سامانه ۱۲۲ و پایش فشار اصفهان، مجهز‌ترین سامانه شرکت‌های آبفای کشور هستند

کد خبر : ۲۲۶۹۳۸

سامانه ۱۲۲ و سامانه پایش فشار آب اصفهان از مجهز‌ترین و کامل‌ترین سامانه‌های ۱۲۲ و پایش فشار در کشور هستند که می‌توان با بررسی داده‌ها و اطلاعات این سامانه‌ها مشکلات افت فشار مناطق مختلف را برطرف کرد.

مدیرعامل آبفای استان اصفهان در جلسه کمیته راهبردی مدیریت تأمین و توزیع و مصرف آب شرب استان اصفهان گفت: در فصل بارش باید برنامه ریزی جهت تأمین پایدار آب شرب مشترکین با فشار یکسان در فصل گرم سال صورت گیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، هاشم امینی اظهار داشت: هم اکنون باید با تلاش بیش از گذشته، عملیات اصلاح خطوط انتقال آب، مدیریت شبکه توزیع، احداثحوضچه‌های شیر کنترل دبی، تله متری شبکه‌های توزیع نصب فشارشکن، برنامه زون بندی تجهیز چاه‌ها در دستور کار قرار گیرد تا در فصل تابستان که مردم به لحاظ افزایش دما نیاز به آب بیشتری دارند آب شرب با فشار یکسان در اختیار آن‌ها قرار گیرد.

وی احداثحوضچه‌های شیر کنترل دبی را مؤثر در توزیع عادلانه آب شرب در شهر اصفهان دانست و گفت: احداثحوضچه‌ها مؤثر در توزیع عادلانه آب در مناطق ۶گانه شهر اصفهان است اما به لحاظ ایجاد بار ترافیکی اجرای این عملیات در طول روز باید تدابیری لحاظ شود که این پروژه در ساعات پایانی روز و شبانه انجام گیرد.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره آبفای استان اصفهان با بیان اینکه بررسی سامانه ۱۲۲ و سامانه پایش فشار اهمیت بسیاری در چگونگی تأمین آب شرب مشترکین دارد، خاطرنشان ساخت: سامانه ۱۲۲ و سامانه پایش فشار آب اصفهان از مجهز‌ترین و کامل‌ترین سامانه‌های ۱۲۲ و پایش فشار در کشور هستند که می‌توان با بررسی داده‌ها و اطلاعات این سامانه‌ها نقاطی که اصولاً با مشکل افت فشار مواجه هستند موانع موجود در این زمینه را برطرف نمود تا تمام مشترکین در اقصی نقاط استان آب با فشار یکسان میان آن‌ها توزیع شود چرا که عادلانه نیست برخی از نقاط مدام با افت فشار مواجه شوند.

امینی بحران آب را در اصفهان واقعیتی تلخ دانست و تصریح کرد: وقوع مستمر پدیده خشکسالی در اصفهان واقعیتی تلخ است که بحران کم آبی را در این استان رقم زده بنابراین تنها از طریق مدیریت منابع محدود آب می‌توان نیازهای آبی را پاسخ داد.

وی ادامه داد: هم اکنون که آب در بستر زاینده رود جاری است باید با تجهیز چاههای فلمن آبدهی آن‌ها را در فصل تابستان افزایش داد این درحالیست که در تابستان سال جاری ۳۵ حلقه چاه در اصفهان تجهیز شد و نیز ۲۵ حلقه چاه اضطراری حفر گردید. چرا که هنوز مشخص نیست سامانه دوم آبرسانی اصفهان بزرگ چه زمانی به بهره برداری برسد بنابراین باید ۱۰ مترمکعب آب تخصیص داده به آب شرب را با اعمال تدابیری به گونه‌ای مدیریت کرد که آب شرب مشترکین در تمام ایام سال تأمین شود.

امینی جلوگیری از پس زدگی فاضلاب در فصل زمستان را امری ضروری برشمرد و اعلام کرد: با بررسی داده‌های سامانه ۱۲۲ که در گذشته چه نقاطی با مشکل پس زدگی فاضلاب مواجه بودند باید موانع موجود برطرف شود تا در فصل زمستان سال جاری مشکلی درخصوص پس زدگی فاضلاب در اصفهان ایجاد نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز