خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان:

برگزاری دو همایش با رویکرد اجتماعی مبارزه با مواد مخدر

asdasd
کد خبر : ۲۲۴۷۳۱

تا پایان بهمن ماه، دو همایش با رویکرد اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر، توسط خیرین و دانشگاهیان در اصفهان برگزار خواهد شد.

استاندار اصفهان در هشتمین جلسهٔ شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، از حضور کمرنگ شهرداران و روسای شوراهای شهرستان‌ها در جلسات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان انتقاد کرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور با بیان اینکه استان اصفهان از نظر تعداد جلسات تشکیل شده رتبهٔ چهارم را در سطح کشور کسب کرده است، اظهار داشت: اصفهان رتبهٔ ششم تشکیل کمیته‌های مبارزه با مواد مخدر را نیز به خود اختصاص داده است.

استاندار اصفهان از برگزاری دو همایش با رویکرد اجتماعی در مبارزه با مواد مخدر، توسط خیرین و دانشگاهیان خبر داد و افزود: این دو همایش تا پایان بهمن ماه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست امسال، نیروی انتظامی بیش از ۱۹ تن مواد مخدر کشف کرده است، اظهار داشت: مقدار مواد مخدر کشف شده نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۸ درصد کاهش یافته است.

زرگرپور با اشاره به وسعت استان اصفهان اذعان داشت: بهتر است استان به چند منطقه تقسیم شود و کلیهٔ برنامه ریزی‌ها و جلسات با هماهنگی مناطق صورت پذیرد.

وی در ادامه تاکید کرد: باید پیشنهاداتی که در خصوص نوع ارتباط شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر با مراکز علمی و دانشگاهی وجود دارد و تحقیقاتی که در این خصوص لازم است، توسط اعضا برای طرح در جلسهٔ آینده احصا شود.

وی به نقش صدا و سیما در خصوص فرهنگ سازی و اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر اشاره کرد و افزود: محتوای برنامه‌های تلویزیونی باید توسط کمیتهٔ آموزش بر اساس اجتماعی کردن مبارزه با مواد مخدر و اهتمام بر پیشگیری فراهم شود.

زرگرپور در ادامه اضافه کرد: امروز مراجعهٔ افراد به فضای مجازی بسیار زیاد است و چگونگی استفاده از این ظرفیت‌ها برای مقابله با مواد مخدر باید بررسی شود.

وی به تفاهم‌نامه‌هایی که با وزارت ورزش و جوانان، بهزیستی و همچنین کمیتهٔ امداد امام خمینی(ره) و هلال احمر اشاره و تصریح کرد: این تفاهم‌نامه‌ها در قالب چارچوب تفاهم نامهٔ ملی باید بومی سازی و اجرایی شود.

زرگرپور به کمبود امکانات در برخی مناطق اشاره کرد و افزود: ماموران نیروی انتظامی در ایست و بازرسی‌ها، جان خود را در کف دست گذاشته‌اند و جانفشانی می‌کنند ولی متاسفامه در برخی مواقع کمبود امکانات در پاسگاه‌ها دیده می‌شودکه باید این مورد بررسی شود و کمبود‌ها مرتفع شود.

وی با تاکید بر اینکه باید امکانات لازم برای درمان معتادین کم درآمد فراهم شود، بیان داشت: باید برای معتادینی که نمی‌توانند هزینهٔ درمان خود را در کمپ‌ها پرداخت کنند، راهکارهایی پیش بینی شود و شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کشور باید توجه بیشتری به استان‌ها داشته باشند و کمبودهای مالی استان‌ها را مرتفع کنند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: مقرر شده است تا جلسه آینده مبحثپژوهش در خصوص مبارزه با مواد مخدر توسط اداره کل آموزش و پژوهش استانداری بررسی شود و نتایج آن ارائه شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز