خبرگزاری کار ایران

معاون دبیر کل اتاق بازرگانی اسلامی در اصفهان:

بایدفرصت های تجاری برای مشاغل خانگی ایجاد کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۲۳۰۹۱

کسب و کار خانگی در ایران به دلیل مشارکت بانوان در خانواده نسبت به سایر کشورهای اسلامی جایگاه بهتری دارد. بانوان روستایی زمینه بیشتری برای توسعه مشاغل خانگی دارند.

معاون دبیرکل اتاق بازرگانی اسلامی با اشاره به سابقه ۳۰ سال این اتاق و عضویت ۵۷ کشور گفت: از ۸۶۵ میلیون زن عضو کشورهای عضو اتاق اسلامی بیش از ۸۱۱ میلیون نفر آنان در کشورهای در حال توسعه اسلامی به سر می برند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، «عطیه نوازش علی» درهمایش نقش مشاغل خانگی در توسعه اقتصادی با اشاره به بالا بودن اشتغال زنان در کشورهای آفریقایی گفت: در این کشور های از ۵۰ تا ۸۰ درصد بانوان در فعالیت های اقتصادی مشارکت دارند.

وی دسترسی به منابع مالی، تبعیض در حقوق زن و مردم، نبود زیرساختهای اقتصادی و تحصیلات پایین بانوان را از جمله چالش های اشتغال بانوان در کشورهای اسلامی عنوان کرد.

نوازش علی؛ با اشاره به تجربه موفق ایران در کسب و کار خانگی گفت: کسب و کار خانگی در ایران به دلیل مشارکت بانوان در خانواده نسبت به سایر کشورهای اسلامی جایگاه بهتری دارد.

وی پیشنهاد ایجاد وب سایت ویژه کسب و کار خانگی به برگزارکنندگان همایش ارایه کرد و گفت: در این وب سایت همه متقاضیانی می توانند از خدمات ارایه شده بهره مند شوند و در دوره های اموزشی شرکت کنند.

وی انتقال تجربه کسب وکار خانگی برای متقاضیان را از بخش های دیگر این وب سایت برشمرد و گفت: شناسایی فرصت های تجاری و همکاری بین بانوان می تواند از دیگر خدمات این وب سایت باشد.

نوازش علی؛ خطاب به بانوان شرکت کننده در این همایش گفت: کسب و کار خانگی را باید جدی بگیرند بویژه بانوان روستایی که زمینه بیشتری برای توسعه مشاغل خانگی دارند.

وی آموزش به بانوان را مهمترین وظیفه تشکل های بانوان جهت توسعه کسب و کار خانگی برشمرد.

در ادامه این جلسه «محمد گوهریان»، «مسعود جمالی» و خانمها «روشندل» و «قندرهاری»، «عالی پور» به بیان تجربه در موضوع مشاغل کسب و کار خانگی پرداختند. همچنین سه نفر از ارایه دهندگان «صراف»، «جوزدانی» و «فایز» مقاله به ارایه مقاله پرداختند. این همایش یک روزه در دو نوبت صبح و عصر با همکاری کمیسیون بانوان اتاق اصفهان و دانشگاه جامع علمی کاربردی اصفهان در اتاق اصفهان برگزار شد.

گفتنی است در حاشیه این همایش، نمایشگاهی از کسب و کار خانگی در بخش های صنایع غذایی، صنایع دستی و تزیینات در معرض دید شرکت کنندگان قرار گرفت.

حائز اهمیت است؛ همایش ملی تخصصی نقش مشاغل خانگی در افزایش درآمد خانوار و توسعه اقتصادی با حضور جمعی از بانوان فعال اقتصادی و مسوولین در اتاق بازرگانی اصفهان برگزار شد. این همایش با هدف تحلیل و بررسی زیرساخت های کسب وکار خانگی، فرهنگ سازی و ترویج کسب وکار خانگی، معرفی مدل های اقتصادی مطابق با قانون ساماندهی کسب و کار خانگی، مالکیت فکری و برند سازی در حوزه کسب و کار خانگی، اهمیت شرکت های پشتیبان در رونق کسب وکار خانگی، تجربیات بین المللی و ملی در زمینه کسب وکار خانگی و نقش آموزش در ارتقای سطح درآمد کسب وکار خانگی و تجارت الکترونیک برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز