خبرگزاری کار ایران

جانشین معاونت سازمانهای نظامی و قضایی ستاد احیاء شهرستان اصفهان:

اجرای طرح عیون خودرویی، ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی کاهش می‌یابد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۸۲

با ثبت منکرات و ناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی ونقض قوانین ازسوی رانندگان وسرنشینان خودرو‌ها(طرح عیون خودرویی) توسط ستاد احیاء امربه معروف ونهی ازمنکر سراسر کشور وبه ویژه در اصفهان اجرا می‌شود.

جانشین معاونت سازمانهای نظامی و قضایی ستاد احیاء شهرستان اصفهان؛ بااشاره به اینکه خوشبختانه در دادگستری اصفهان واکثر یگان‌های نظامی شوراهای امر به معروف ونهی ازمنکر تشکیل شده واقدامات خوبی در حال انجام است، اظهار داشت: در حال حاضر تعاملات بسیار خوبی با تمامی رده‌های نظامی، اتتظامی وهمچنین مسئولین دستگاه قضائی درسطح استان وشهرستان از سوی ستاد احیاء وجود دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، علیرضاباطنی؛ تصریح کرد: یکی ازجمله برنامه‌های شاخصی که توسط ستاد احیاء شهرستان اصفهان باهمکاری وتعامل فرماندهی انتظامی، پلیس اطلاعات وامنیت عمومی، پلیس امنیت اخلاقی و پلیس راهور درحال انجام است طرح عیون خودرویی است، در این طرح با شناسایی معتمدین خاص و شاخص که دارای صلاحیت مقتضی هستند، ضمن توجیه وآموزش ازسوی ستاد احیاء دفاتری دا در اختیار می‌گیرندکه بصورت نامحسوس نسبت به ثبت منکرات وناهنجاریهای اخلاقی واجتماعی ونیز تخطی از قوانین راهنمائی ورانندگی صادره توسط راننده وسرنشینان خودرو‌ها اقدام می‌نمایند. این گزارشات توسط ستاد احیاءامربه معروف ونهی ازمنکر جمع بندی وجهت بررسی واعمال قانون به مراجع انتظامی زیربط ارجاع می‌شود.

وی با بیان اینکه این طرح چندین سال است که در حال اجرا می‌باشد بسیارهم اثرگذار بوده است، اظهار داشت: در این طرح افراد متدین و معتمد با تایید مسئولین ستاد احیاء با در اختیار داشتن دفا‌تر معینی بصورت نامحسوس اقدام به ثبت منکرات وناهنجاری‌های اخلاقی و اجتماعی صورت گرفته ازسوی رانندگان وسرنشینان کلیه خودرو‌های شخصی، عمومی کرده و پس ازجمع بندی در ستاد احیاء به پلیس اطلاعات و امنیت وبه پلیس راهور ارجاع می‌گرددودرموارد خاص مراتب باتشکیل پرونده از سوی مراجع انتظامی به مراجع قضایی جهت پیگیری دلالت می‌شود.

باطنی تاکید کرد: پلیس براساس نوع هنجار شکنی ومنکر صورت گرفته نسبت به اعمال قانون اقدام می‌کند که برخی این اعمال قوانین شامل تذکروارشاد، جریمه و در موارد شدیدترمنجر به توقیف خودرو و انتقال به پارکینگ و یا حتی با تشکیل پرونده ارجاع به مراجع قضایی خواهد شد.

جانشین معاونت سازمانهای نظامی و قضایی ستاد احیاء امربه معروف ونهی از منکر شهرستان اصفهان، همچنین به فعالیت کمیته بررسی وکاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی ستاد احیاء شهرستان اصفهان اشاره نمود وگفت: با توجه به منکراتی که در جامعه وجود دارد هرماه این کمیته که متشکل است ازمسئولین نهاد‌ها ودستگاههای مرتبط وتصمیم ساز شهرستان به بررسی منکرات وآسیبهابه صورت موضوعی پرداخته و اثرات وتبعات آن را در سطح جامعه مورد ارزیابی قرار می‌دهد.

وی تاکید کرد: برای از بین بردن منکرات در جامعه کمیته بررسی وکاهش آسیب‌ها و معضلات اجتماعی شهرستان اصفهان پس ازبررسی‌های لازم، راهکار‌ها وشیوه‌های مناسب ارائه شده توسط اعضاء راجمع بندی وبااستفاده از ظرفیتهای قانونی تمامی، ارگان‌ها، نهاد‌ها، دستگاههاوصنوف ومعتمدین درجهت عملیاتی شدن راهکاار‌ها به منظور گسترش معروفات وکاهش و از یبن بردن مصادیق منکرات در جامعه اقدام می‌کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز