خبرگزاری کار ایران

مدیر کل استاندارد استان اصفهان:

بیش از ۳۰ وسیله بازی غیر استاندارد در۶ شهربازی اصفهان پلمپ شد

asdasd
کد خبر : ۲۲۲۹۶۵

ادوات و تجهیزات شهربازی‌های موجود دراستان اصفهان قدیمی بوده و بار‌ها مورد تعمیر قرار گرفته‌اند، لذا ضروری است که محیط‌ها و مراکزی تفریحی جدید از تجهیزات به روز استفاده کنند.

بازرسان اداره کل استاندارد استان اصفهان، به دنبال اعمال نظارت و بازرسی از ۶ شهربازی واقع در شهرستان‌های اصفهان، بیش از ۳۰ وسیله بازی غیر استاندارد مروبط را پلمپ کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیر کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به اینکه تجهیزات ۶ شهربازی واقع در شهرستان‌های اصفهان مطلقاً با استانداردهای ملی مطابقت نداشته و فاقد مجوز بهره برداری هستند گفت: متاسفانه مالکان و بهره برداران نسبت به تمدید مجوز بهره برداری از این دستگاه‌ها تاکنون اقدام نکرده‌اند.

غلامحسین شفیعی افزود: استاندارد وسایل و تجهیزات شهربازی‌ها، ‌ پارکهای بازی و اماکن تفریحی الزامی و اجباری است و در چند سال گذشته تا کنون اقدامات خوب و موثری با همکاری شهرداری‌ها در جهت استاندارد سازی این وسایل در استان اصفهان انجام شده است ولی همچنان با آن چیزی که باید محقق شود فاصله داریم.

وی با بیان اینکه به تمامی مراکز تفریحی استان اصفهان اعم از شهربازی‌ها، پارکهای بادی و… جهت استاندارد سازی وسایل و تجهیزات موجودشان کتباً تذکر و اخطار داده شده است، ‌ بیان داشت: این وسایل و تجهیزات در اثر استمرار استفاده و تحت تاثیر عوامل مختلف فرسوده و مستهلک می‌شوند و ممکن است دستگاهی که در گذشته استاندارد‌های لازم را داشته است، اکنون دیگر فاقد سلامت لازم بوده و مستلزم تعمیر و تجهیز و استاندارد سازی مجدد باشد؛ لذا بهره ‌برداران و مالکان شهربازی‌‌ها می‌بایست پیش از بهره برداری از وسایل خود، نسبت به رفع نواقص موجود در مراکز تفریحی و اخذ مجوز بهره برداری از این اداره کل، اقدامات لازم را انجام دهند و در زمان پایان مهلت اعتبار این مجوز‌ها، نسبت به تمدید آن اقدام نمایند، در غیر این صورت بدون شک از فعالیت آن‌ها ممانعت می‌شود.

شفیعی تاکید کرد: یک نقص کوچک در دستگاه ‌ها و وسایل تفریحی و بازی می‌تواند خسارت جانی شدید و جبران ناپذیری را به فرد استفاده کننده وارد کند و وی را سال ‌ها دچار نقص عضو نموده و یا حتی خطر مرگ بهمراه داشته باشد.

مدیر کل استاندارد استان اصفهان با اشاره به قدیمی بودن وسایل و تجهیزات شهربازی‌های اصفهان، افزود: بازرسین این اداره کل با اعمال نظارت‌های مستمر و دقیق، موارد عدم انطباق تجهیزات شهربازی‌ها با استانداردهای ملی را در صورت مشاهده مرتباً گوشزد کرده و تذکرات لازم را می‌دهند ولی ادوات و تجهیزات شهربازی‌های موجود در استان اصفهان عموماً قدیمی هستند و بار‌ها مورد تعمیر قرار گرفته‌اند و ضروری است که محیط‌ها و مراکزی تفریحی جدید آنچنان که شایسته نام اصفهان است، طراحی و راه اندازی شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز