خبرگزاری کار ایران

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در اصفهان تاکید کرد:

ذوب آهن اصفهان با خرید معادن چرخه صنعت فولاد را تکمیل می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۲۱۵۸۶

ذوب آهن باید قراردادی بلند مدت با دولت برای فروش ریل منعقد کند و دولت نیز جهت حمایت از تولید داخلی حتماً از این امر استقبال می‌کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در بازدید از خط تولید و طرح‌های توسعه ذوب آهن اصفهان گفت: با وجود رکود اقتصادی فعلی به ویژه رکود در بخش مسکن که بر فروش محصولات ذوب آهن اصفهان تاثیر مستقیم دارد، همت کارکنان و تدابیر مدیریتی در این شرکت باعثشده از طریق کاهش قیمت تمام شده، مشکل کمبود نقدینگی تا حدود زیادی رفع و افزایش تولید نیز صورت گیرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی کرباسیان افزود: در این شرایط خاص، ذوب آهن ضمن افزایش تولید، طرح‌های توسعه‌ای مهمی نیز انجام می‌دهد که یکی از تاثیرگذارترین آنها، پروژه تولید ریل است. متاسفانه با وجود اینکه راه آهن در کشور ما از چندین دهه گذشته وجود داشته، ‌ اما هنوز تولید ریل نداریم لذا این حرکت ذوب آهن کمک بسیاری به توسعه کشور می‌کند.

رئیس ایمیدرو درباره حمایت از تولید ریل در ذوب آهن بیان کرد: این شرکت باید قراردادی بلند مدت با دولت برای فروش ریل خود منعقد کند و دولت نیز برای حمایت از تولید داخلی حتماً از این امر استقبال می‌کند.

کرباسیان با اشاره به اجرای پروژه‌های نوسازی و مدرن سازی در ذوب آهن اصفهان گفت: در کنار تمام این پروژه‌های مهم، ‌ توجه به نیروی انسانی، انجام پروژه‌های مختلف برای حفظ محیط زیست، تلاش برای کاهش مصرف انرژی و بویژه صرفه جویی در آب نیز از جمله دستاوردهای بسیار خوب این شرکت است که امیدوارم با حمایت دولت سهامداران، ذوب آهن اصفهان بتواند همچنان نقش پیشتازی خود در صنعت فولاد کشور را حفظ کند.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت از سیاست‌های معدنی ذوب آهن و در اختیار گیری معادن مختلف تمجید کرد و گفت: این شرکت علاوه بر معادن زغال سنگ شاهرود و طبس که موفق به خرید آنها شده، در باره سایر معادن نیز آمادگی لازم را دارد.

وی افزود: وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین ایمیدرو، در واگذاری معادن مسئله اهلیت را به عنوان یکی از مبانی اصلی مدنظر قرار دارد. اهلیت به معنای برخورداری از تخصص فنی و ‌توان مالی است. ضمن اینکه نیاز فنی و مصرف کننده نهایی نیز شامل این موضوع می‌شود. خوشبختانه ذوب آهن دارای تمام این ویژگیها است و می‌تواند در رقابت‌های مربوطه از امتیازات بالایی برخودار باشد تا بتواند چرخه صنعت فولاد را تکمیل کند. بدیهی است که ایمیدرو نیز حمایت از این مجتمع عظیم صنعتی را از جمله وظایف خود می‌داند و بر آن تاکید دارد.

کرباسیان در بخشی از سخنان خود ذوب آهن را طلایه دار و پیشتاز صنعت فولاد کشور دانست و گفت: این شرکت فرهنگ صنعتی و فرهنگ توسعه را نه تنها در اصفهان بلکه در کشور ترویج داد و در واقع این توسعه فرهنگ صنعتی و تربیت نیروهای متخصص باعثشد که فولاد مبارکه نیز در اصفهان تاسیس شود چرا که امکان تامین نیروهای متخصص تنها در این منطقه از کشور امکان پذیر بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز