خبرگزاری کار ایران

از ۱۴ تا ۲۵ آبانماه؛

دهه ایمنی با شعار «ایمنی راه‌ها و مسئولیت‌های ما» برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۴۲۷

امتیاز قائل شدن برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی، تقدیر از رانندگان بر‌تر، مانور ایمنی مسافری و باری و حضور در برنامه‌های صدا راهبران و سیمای راهبران از برنامه‌های اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان در این دهه است.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با اشاره به اینکه دهه ایمنی راه‌ها از ۱۴ تا ۲۵ آبان ماه برگزار می‌شود و هر روزآن به یک نام نامگذاری شده گفت: مقرر شده است از سال ۲۰۱۱ تا ۲۰۲۰ همه اعضای مجمع جهانی سازمان ملل در این تاریخ اقداماتی برای کاهش سوانح جاده‌ای انجام دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ بنی نجاریان افزود: وزارتخانه‌های کشور، راه و شهرسازی، بهداشت و درمان، ورزش و جوانان، صنعت، معدن و تجارت، آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی در طول این ۱۰ روز وظایفی برای بهبود فرهنگ سفر و سایر موارد مرتبط با ایمنی راه‌ها بر عهده گرفته‌اند.

وی ادامه داد: در کنار این وزارتخانه‌ها نهادهایی مثل شهرداری، پلیس راهنمایی و رانندگی، صدا و سیما و همچنین هلال احمر نیز مسوولیت‌هایی را بر دوش دارند.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان با تشریح برنامه‌های این دهه تصریح کرد: طبق برنامه طراحی شده در دهه ایمنی راه‌ها روز نخست یعنی ۱۴ آبان به نام فرهنگ عمومی و ایمنی نام گذاری شده که وزارت ارشاد و صداوسیما مسوولیت ترویج فرهنگ رفتارهای ترافیکی را دارند و روز دوم به نام امداد و نجات در راه نامگذاری شده که با مانور امداد و نجات از سوی هلال احمر، اورژانس و آتش نشانی و روز سوم به نام آموره‌های دینی و ایمنی برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: روز چهارم مطابق با ۱۷ آبان ماه نیز به نام سفر سالم با وسایل حمل و نقل عمومی و ‌روز پنجم؛ ۱۸ آبان ماه نیز به نام «راه و خودروی ایمن» است که سازمان راهداری در این بخش وظیفه اصلی برای اجرای برنامه‌های ابلاغی را بر عهده دارد.

رئیس اداره ایمنی و ترافیک اداره کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان بیان کرد: روزهای دیگر نیز به نام‌های راه و خودرو ایمن، دانش آموزان و ایمنی، مشارکن مدنی و ایمنی، عابران پیاده و ایمنی، موتورسیکلت سواری ایمن، خانواده و ایمنی، بهداشت جسم و روان ایمنی و یادمان قربانیان حوادثرانندگی نامگذاری شده است.

وی برنامه‌های این اداره کل در دهه ایمنی را امتیاز قائل شدن برای مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی، تقدیر از رانندگان بر‌تر، مانور ایمنی مسافری و باری، نصب ۶ بیلبورد در حوزه راه‌ها و پایانه‌های بار و مسافر و حضور در برنامه‌های صدا راهبران، سیمای راهبران عنوان کرد.

دهه ایمنی راه‌ها از ۱۴ آبان ماه آغاز می‌شود و تا ۲۵ این ماه ادامه دارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز