خبرگزاری کار ایران

با بیش از ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار:

خانه صفوی بزرگ‌زاد، توسط سازمان نظام مهندسی اصفهان احیاء می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۲۰۱۴۵

به دنبال پیگیری‌های صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی احیای خانه بزرگزاد اصفهان توسط سازمان نظام مهندسی و یک نهاد عمومی غیردولتی آغاز شد.

سرانجام با پیگیری‌های مداوم صندوق‌ احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی مقرر شد؛ خانه بزرگ‌زاد اصفهان که متعلق به دوره صفوی است توسط سازمان نظام مهندسی اصفهان احیاء و مرمت شود. گفته می‌شود هزینه مرمت و احیاء این خانه بیش از ۳۰۰ میلیون تومان برآورد شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مدیرعامل صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن تاریخی و فرهنگی با تاکید بر اینکه این اقدام می‌تواند به حفاظت هرچه بیشتر بافت و بناهای تاریخی کمک کند و با تعیین و اعطای کاربری جدید و موثر به این بنا‌ها، به پویایی محیط پیرامون بیفزاید، گفت: «با بکارگیری قابلیت‌های بالقوه می‌توان با ایجاد امکانات مناسب و متناسب با شرایط و خصوصیات فرهنگی و اجتماعی بسترهای لازم را جهت ترغیب سایر مالکان به‌کاربرد. همچنین این اقدامات سایر نهادهای دولتی را نیز ترغیب به خریداری و بهره برداری جدید از این اماکن می‌کند.

«احسان ایروانی» در راستای سیاست‌های صندوق احیا مبنی بر جلب و جذب مشارکت‌های خصوصی و نهادهای عمومی غیردولتی در سرمایه گذاری اماکن تاریخی اعم از دولتی و خصوصی و پیرو فعالیت‌های چند ماهه اخیر و طرح حمایت از مالکان خصوصی بناهای تاریخی، سفری به استان اصفهان داشت. در این سفر، جلسات مشترکی با نمایندگان سازمان نظام مهندسی، دانشگاه آزاد واحد خوراسگان، سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان تشکیل و بازدیدهایی از خانه‌های تاریخی بقایی، بزرگ زاد، دارایی، مجربیان، همت یار، بخردی و شیران انجام شد.

مدیرعامل صندوق احیا گفت: «یکی از نتایج برجسته این سفر، رایزنی با سازمان نظام مهندسی اصفهان بود که نهایتا منجر به خریداری خانه بزرگ زاد توسط سازمان یاد شده جهت ایجاد کاربری با عنوان خانه معمار اصفهان شد».

ایروانی افزود: «سازمان نظام مهندسی اصفهان که خود مطابق با ماده ۲ قانون نظام مهندسی، متولی اشاعه و تداوم معماری اصیل شهر اصفهان است با این اقدام، شایستگی، بلوغ و تدبیر حرفه‌ای خود را در جامع حرفه‌ای مهندسان به عنوان پیشرو در احیاء اماکن تاریخی نشان داده است».

نماینده صندوق احیاء در اصفهان در این رابطه گفت: «برآورد انجام شده برای خرید این خانه حدود۳.۱میلیارد تومان بوده و توافقات اولیه آن با پیگیری انجام شده، صورت پذیرفته است».

این خانه مربوط به دوره صفوی با مساحت قریب به ۶۰۰ مترمربع است و دارای سبک معماری آن است، تالار شاه نشین و گوشوار(طنبی) این بنا از تزئینات فاخر و منحصری برخوردار است. همچنین برآورد تقریبی هزینه‌های مرمت و احیاء آن بیش از ۳۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

جمالیان معتقد است، سازمان نظام مهندسی اصفهان قصد دارد در این مجموعه بخشی از سازوکار تشکیلاتی خود را با عنوان «خانه معمار» ایجاد کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز