خبرگزاری کار ایران

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان:

پیکر ۲ شهید در ۱۱ آبان در اصفهان تشییع می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۸۷۱۲

انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشوراست. ماهیت انقلاب اسلامی ایران، این فرهنگ است و به دلیل تبعیت مردم از فرهنگ عاشورا تاکنون پیروزی‌های زیادی در عرصه‌های گوناگون داشته‌ایم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به اینکه امروز مسؤولیت خطیری برای حفظ و ترویج فرهنگ ناب اسلام داریم، ادامه داد: در روز ۱۱ آبان، پیکر پاک شهیدان حسن عباسی تودشکی و سید ابوالقاسم معین‌الدینی که به تازگی تفحص و شناسائی شدند، در گلستان شهدا بر دوش مردم ولایت‌مدار اصفهان تشییع و به خاک سپرده می‌‎شوند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، جعفر عسگری در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه شعار امسال در روز ۱۳ آبان «هیهات من الذله» است و اگر خواهان ماندگاری و استقلال هستیم باید از این شعار پیروی کنیم، اظهار داشت: امسال به دلیل تقارن با عاشورای حسینی، راهپیمائی یوم‌الله ۱۳ آبان در روز ۱۱ آبان برگزار می‌شود که مسیر‌های آن از فلکه فیض اصفهان به سمت گلستان شهدا با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و اقشارمختلف مردم از ساعت ۹ صبح با سخنرانی حجت‌الاسلام سالک نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی است.

وی با بیان اینکه در این مراسم از ۱۳ خانواده شهید دانش‌آموز و دانشجو تقدیر می‌شود، ادامه داد: در همین زمینه، تجمع بزرگ دانش‌آموزان و دانشجویان در روز ۱۳ آبان در میدان امام(ره) برگزار می‌شود که این تجمع با حضور دانش‌آموزان، دانشجویان و ۶۰ هیئت مذهبی و قرائت بیانیه‌ها واقامه نماز ظهر عاشورا است.

عسگری در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه تقدیم ۲۴ هزار شهید به انقلاب اسلامی، سند گویای استمرار نهضت عاشورا است، ادامه داد: انقلاب اسلامی برگرفته از فرهنگ عاشوراست، ماهیت انقلاب اسلامی ایران، این فرهنگ است و به دلیل تبعیت مردم از فرهنگ عاشورا تاکنون پیروزی‌های زیادی در عرصه‌های گوناگون داشته‌ایم.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان تاکید کرد: متاسفانه امروز به نام اسلام، اسلام را قربانی می‌کنند و سر می‌برند. این کار همچون کربلاست. راه‌اندازی داعش و طالبان به این دلیل است که از فرهنگ عاشورایی جلوگیری کند، زیرا منافع مادی استکبار در خطر می‌افتد و گرایش به اسلام ناب و شیعه برای آن‌ها خطرناک است.

عسگری، با بیان اینکه راه‌اندازی داعش برای جلوگیری از فرهنگ ناب اسلامی است، تصریح کرد: مسؤولیت خطیرتری داریم تا فرهنگ ناب اسلام را حفظ و ترویج کنیم. باید مواظب توطئه‌های آمریکا و صهیونیست باشیم چراکه دارند اسلام را به نام اسلام سر می‌برند. داعش و امثال او، نه فقط شیعه بلکه سنی‌ها را هم از بین می‌برند و نمونه این رخداد را می‌توان در تاریخ برآمدن حکومت آل فهد دید.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: استکبار، داعش را تجهیز می‌کند و داعش اهل تشیع و تسنن را تکفیر و با صهیونیست‌ها هم پیمان می‌شود.

عسگری اضافه کرد: باید مذاکره با آمریکا و استکبار با عزت باشد، نه آنکه برای رفع نیازهای مادی عزت خود را نادیده بگیریم. باید در برابر زیاده‌خواهی‌های آمریکا ایستاد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اصفهان با اشاره به برنامه‌های ۱۳ آبان سال جاری، ادامه داد: ۱۰ کمیته در سازمان تبلیغات اسلامی اصفهان تعیین شده که در آن‌ها با نهادهایی همچون آموزش و پرورش، دانشگاه، صدا و سیما و حوزه علمیه همکاری می‌شود. همچنین کمیته‌های برنامه ریزی، تشکل‌های مردمی، هیئات مذهبی، مساجد و پشتیبانی و ارزیابی از جمله کمیته‌های فعال در مراسم ۱۳ آبان هستند.

وی با اشاره به تشییع پیکر ۲ شهید در روز ۱۱ آبان در اصفهان افزود: پیکر پاک شهید حسن عباسی تودشکی که در عملیات خیبر در سال ۶۲ به شهادت رسیده و پیکر شهید سید ابوالقاسم معین‌الدینی که فرمانده گردان‌های ارتش در دوران دفاع مقدس بودند و به تازگی شناسائی شدند، روز ۱۱ آبان همگام با راهپیمائی بزرگداشت ۱۳ آبان بر دوش دانش‌آموزان، دانشجویان و مردم ولایت‌مدار اصفهان در گلستان شهدای اصفهان تشییع و به خاک سپرده می‌شوند.

عسگری با اشاره به برگزاری ویژه برنامه‌های یوم‌الله ۱۳ آبان در شهرستان‌های استان اصفهان گفت: در شهرستان‌ها نیز ویژه‌برنامه‌هائی از ۱۱ تا ۱۳ آبان برگزار می‌شود و در برگزاری اسن بزرگداشت آموزش و پرورش، شهرداری، دستگاه‌های انتظامی، نظامی و امنیتی و صداوسیما با شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان همکاری می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز