خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خبر داد:

همه زنان اصفهان این هفته به کار ودانشگاه رفتند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۹۱۱

با افرادی که به مزاح و شوخی نیز روی بانوان آب بپاشند، با شدت زیاد برخورد خواهیم کرد و مزاح آنها را به صورت کاملاً جدی پیگیری می‌کنیم تا دیگر کسی جرأت نکند بانویی را مورد آزار و اذیت قرار دهد.

استاندار اصفهان بااشاره به اینکه اسیدپاشی‌ها در اصفهان با مسئله حجاب بی‌ارتباط است، ادامه داد: درعیادت از خانم «الف» در بیمارستان سوانح سوختگی اصفهان، و گفتگو با خانواده وی این مسئله محرز شد که اسیدپاشی به خانم‌های بی‌حجاب نبوده است. چرا که این خانواده بسیار متدین و انقلابی هستند. و اگر کسی این نظریه را مطرح کرده است که فرضا یک نفر بی‌حجاب بوده است، پس باید مخالف آن را هم ببیند که از یک خانواده متدین و مذهبی کسی مورد هجمه قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور، در جمع خبرنگاران افزود: در عیادتی که از خانم «الف» داشتیم، خانواده وی عنوان کردند ما بیش از آنکه ناراحت وضعیت فرزند خود هستیم، از اینکه این موضوع را به بدحجابی وی نسبت داده‌اند ناراحتیم زیرا وی محجبه بود.

وی با اشاره به اینکه شایعاتی مبنی بر اینکه بدحجابی قربانیان اسیدپاش باعثاین حادثه شده است، اضافه کرد: پدر خانم «الف» که در اصفهان بستری است سابقه ۴۰ ماه حضور در جبهه دارد و برادر وی نیز جانباز است و ایشان از نظر پوشش هیچ مشکلی نداشته و جزو خانواده‌ای بسیار متدین است.

وی با اشاره به اینکه طی شهریور و مهر ماه سال جاری ۴ مورد اسیدپاشی در اصفهان اتفاق افتاده اضافه کرد: از این ۴ مورد ۲ مورد سرپایی مداوا شدند و ۲ مورد دیگر در بیمارستان بستری هستند و شایعاتی که درباره موارد بیشتر اسیدپاشی در اصفهان وجود دارد را قویاً تکذیب می‌کنیم.

وی به میزان سوختگی مجروحان اسیدپاشی اصفهان اشاره کرد و گفت: براساس اعلام منابع بیمارستانی، مورد آخر این اتفاق که در اصفهان بستری است، خانمی به نام «الف» است که ۱۲ درصد سوختگی دارد اما خانم «ج» که درتهران بستری است بین ۲۰ تا ۲۶ درصد سوختگی دارد.

استاندار اصفهان ادامه داد: دو نفر دیگر که بصورت سراپایی درمان شده‌اند دچار سوختگی سطحی شده‌اند و یکی از آن‌ها نیز اعلام نکرده است اسیدپاشی در کجا اتفاق افتاده است.

وی تاکید کرد: از ۲۳ مهر که آخرین مورد اسیدپاشی در اصفهان اتفاق افتاد تاکنون هیچ موردی اتفاق نیافتاده است و نیروهای انتظامی و امنیتی بخوبی توانسته‌اند آسایش و امنیت مردم اصفهان را تامین کنند. در این ارتباط قرارگاه عملیاتی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان این جنایت در نیروی انتظامی استان و ستادی نیز در دادگستری استان اصفهان برای پیگیری مسائل حقوقی این پرونده، ایجاد شده است.

زرگر پورتاکید کرد: طی ۱۰ روز گذشته، هر ۴۸ ساعت شورای تأمین امنیت جلسه برگزار کرده و با کار کار‌شناسی بسیار دقیق و موردی حوادثاخیر را مورد ارزیابی قرار داده است.

وی بیان داشت: شایعات زیادی درباره اسیدپاشی اصفهان منتشر شده است، شکی نیست که این شایعات از سوی دشمنان نظام برای برهم زدن امنیت و آسایش مردم سازماندهی شده است لذا دستگاه امنیتی و قضایی استان بشدت با شایعه سازی، شایعه پراکنی و جو سازی‌ها برخورد خواهد کرد.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه ده‌ها گروه امنیتی و انتظامی برای شناسایی و دستگیری عامل یا عاملان اسیدپاشی اصفهان مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: تاکنون ۱۰ نفر مظنون در رابطه با اسیدپاشی اصفهان دستگیر شده‌اند و پلیس درحال بازجویی از آن‌ها می‌باشد. حتی تا ۹۰ درصد روی یک نفر مطمئن شدیم اما سرانجام ثابت شد که وی نیز این جنایت را انجام نداده است.

وی برگزاری هرگونه تجمع در خصوص اعتراض یا حمایت از رخدادهای اجتماعی و سیاسی را مستلزم اخذ مجوز از دستگاه‌های مسوول اعلام کرد و افزود: در این راستا باید ۱۰ روز قبل از برگزاری تجمع یا راهپیمایی مجوز آن از سوی فرمانداری‌ها صادر شده باشد.

زرگرپور، با بیان اینکه برخی رسانه‌های داخلی و به ویژه رسانه‌های معاند و ضد انقلاب در خارج از کشور تنها فضا را مسموم کرده و شایعه‌پراکنی کرده‌اند، اظهار داشت: افرادی که به مزاح و شوخی نیز پس از این حادثه روی بانوان آب می‌پاشیدند، با شدت زیاد برخورد خواهیم کرد و مزاح آن‌ها را به صورت کاملاً جدی پیگیری می‌کنیم تا دیگر کسی جرأت نکند بانویی را مورد آزار و اذیت قرار دهد.

استاندار اصفهان گفت: پس از اتفاقات اسیدپاشی در اصفهان، در پنج روز گذشته دشمنان نظام و انقلاب در فضای مجازی مردم را به اعتصاب و تجمع ترغیب کردند. اما مردم متدین و با شعور اصفهان با بی‌توجهی به این پیام‌ها، سیلی محکمی بر صورت ضد انقلاب و طراحان این توطئه‌ها زدندو تبلیغات مسموم رسانه‌های ضد انقلاب را خنثی کردند.

وی تاکید کرد: در فضای مجازی دشمنان مردم را ترغیب می‌کردند که ۲ روز از اوایل این هفته را اعتصاب کرده و به سر کار و دانشگاه خود حاضر نشوند. اما مردم با بصیرت اصفهان و همچنین زنان، پر شور‌تر به کار خود ادامه دادند و کسی به اینگونه پیام‌ها که از سوی منافقان و سلطنت طلب‌ها داده شده بود اعتنایی نکرد. در کل تئوری دشمنان نظام درنطفه خفه شد.

وی با اشاره به اینکه پدیده اسیدپاشی قرن‌هاست در سراسر دنیا انجام می‌شود و بیشترین موارد آن هم در قاره آسیا رخ داده است، اظهار کرد: در تمام این موارد هم ۸۰ تا ۸۵ درصد قربانیان خانم‌ها بودند. در ایران نیز حادثه اسیدپاشی بار‌ها اتفاق افتاده اما برای ایران اسلامی و شهر فرهنگی اصفهان حتی یک مورد اسیدپاشی هم قابل پذیرش نیست.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه طی سالهای ۲۰۱۱ تا ۲۰۱۲ بیشترین مورد اسیدپاشی با ۱۴۴ مورد در کشور انگلیس انجام شده است، بیان کرد: البته این اتفاقات از سوی رسانه‌های انگلیس پوشش خبری داده نمی‌شود اما کوچک‌ترین مورد اسیدپاشی در ایران با توجه بیش از حد رسانه‌های معاند و ضد انقلاب روبه‌رو می‌شود.

وی با بیان اینکه پیش از این هم طی سال‌های ۹۰ تا ۹۲ در اصفهان اسیدپاشی اتفاق افتاده است مطرح کرد: البته این موارد عمدتاً با جوهر نمک بوده که خیلی راحت هم اثراتش از بین می‌رود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز