خبرگزاری کار ایران

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران:

فراهم آمدن زیرساخت‌های لازم برای طرح جامع مالیاتی

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۸۰۳

رد کردن فاکتورهای خرید به بهانه‌های مختلف، طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی و نامتناسب بودن مالیات با عملکرد واحد‌ها از جمله مواردی است که واحدهای صنعتی را با چالش روبرو کرده است.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در نشست فعالان اقتصادی استان اصفهان که باحضور رییس سازمان امور مالیاتی کشور و تعدادی از نمایندگان مجلس پیرامون مباحثمالیاتی برگزار شد، با اشاره به پروژه‌های عمرانی ناتمام اصفهان افزود: گفته می‌شود مشکل این پروژه‌ها، بودجه است در حالی که عملکرد ما در حوزه مالیاتی، عملکرد خوبی بوده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدعبدالوهاب سهل آبادی با بیان اینکه در سال گذشته حدود نیمی از واحدهای تولیدی استان مورد عارضه یابی قرار گرفتند، گفت: در این ارزیابی‌ها، مسایلی که واحد‌ها را با چالش روبرو کرده است، مطرح شد.

وی در خصوص چالش‌های طرح شده در این عارضه یابی ادامه داد: مالیات بر ارزش افزوده از جمله این مسایل بود که قانون آن در جهت تولید تصویب شد اما در عمل عکس آن اتفاق افتاد.

وی افزود: در همه دنیا برای حمایت از تولید و صادرات و بالا بردن توان رقابتی تولیدکنندگان، معافیت‌های مالیاتی در نظر گرفته می‌شود.

وی با اشاره به جریمه‌های دیرکرد بدهی‌های معوق مالیاتی، خواستار اجرایی شدن توافقات مالیاتی انجام شده با واحدهای مرتبط با تولید طلا و سنگ و آهن شد.

وی تصریح کرد: وقتی تولیدکننده از خریدار کالای خود، چک چند ماهه بگیرد، چگونه می‌تواند ۳ ماهه ارزش افزوده کالای فروخته شده را پرداخت کند؟

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان از دولت خواست بدهی‌های دولت با بخش خصوصی را با مالیات‌های معوق تها‌تر کند.

سهل آبادی رد کردن فاکتورهای خرید به بهانه‌های مختلف، طولانی بودن زمان رسیدگی به پرونده‌های مالیاتی و نامتناسب بودن مالیات با عملکرد واحد‌ها را از جمله دیگر مواردی ذکر کرد که واحد‌ها را با چالش روبرو کرده است.

وی عنوان کرد: در حالی که در شرایط تحریم و رکود هستیم، ماموران مالیاتی همچنان به ما به چشم گذشته نگاه می‌کنند.

رییس اتاق بازرگانی اصفهان هم در این جلسه با بیان اینکه رتبه اصفهان در کسب و کار ایران ۱۵ است، گفت: یکی از موارد مهمی که شرایط محیط کسب و کار را تعیین می‌کند، مالیات و چگونگی وصول آن است.

خسرو کساییان اعلام کرد: در سال ۸۳ برآورد دریافت مالیات در استان اصفهان ۶/۱ هزار میلیارد بوده است که ۳/۲ هزار میلیارد وصول شده است؛ در سال ۹۲ برآورد ۳۰ هزار میلیارد بوده که میزان ۵/۲۸ هزار میلیارد آن وصول شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز