خبرگزاری کار ایران

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای کشور اعلام کرد:

۴۰۰ هزار ناوگان باری فعال در کشور فعالیت می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۱۷۶۱۴

بیش از ۵۰۰ هزار راننده و ۴۰۰ هزار ناوگان باری فعال در کشور فعالیت می‌کنند که در سال گذشته با استفاده از این ظرفیت، ۳۸۱ میلیون تن کالا در کشور جا به جا شده است.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالای کشور در همایش آموزش، امنیت و سلامت رانندگان که به میزبانی کانون حمل و نقل کامیونداران استان اصفهان برگزار شده بود با اشاره به جایگاه قابل توجه حمل و نقل جاده‌ای در پیشبرد اقتصادی کشور گفت: بیش از ۹۵ درصد حمل و نقل کالا و مسافر کشور از طریق جاده جا به جا می‌شود و باید زیر ساخت‌های لازم برای ایجاد امنیت در جاده‌ها را فراهم کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین دغاغله اظهار داشت: بیش از ۵۰۰ هزار راننده و ۴۰۰ هزار ناوگان باری فعال در کشور فعالیت می‌کنند که در سال گذشته با استفاده از این ظرفیت ۳۸۱ میلیون تن کالا در کشور جا به جا شده است.

وی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را پیشقدم در واگذاری امور تصدی‌گری به بخش خصوصی عنوان و تصریح کرد: بیش از یک دهه از واگذاری مسئولیت‌ها به تشکل‌های صنفی می‌گذرد و خوشبختانه در این مدت با تعاملات انجام شده توانسته‌ایم به اهداف سازمان دست یابیم.

دغاغله با بیان اینکه این سازمان از سال ۸۵ ارائه آموزش‌های لازم به رانندگان و تشکل‌های صنفی مربوطه را شروع کرده است، افزود: متاسفانه آمار‌ها نشان می‌دهد که عامل انسانی در بیش از ۶۵ درصد از تصادفات جاده‌ای نقش محوری داشته است و ارائه این این آموزش‌ها می‌تواند در افزایش ایمنی جاده‌ها نقش موثری داشته باشد.

وی اهداف پیش روی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را حذف فیزیک کارت سلامت و تهیه بروشور سلامت برای ارائه به رانندگان، رسیدگی به مشکلات از کار افتادگی، حقوق و بازنشستگی رانندگان و افزایش سن کارت هوشمند ناوگان به ۲۵ سال عنوان کرد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه‌های استان اصفهان نیز در این مراسم با اشاره به مشکلات رانندگان و تشکل‌های صنفی در بخش حمل و نقل جاده‌ای اذعان داشت: متاسفانه امروزه در کشور ما به زیر ساخت‌های لازم در جاده‌ها توجه نمی‌شود در حالی که عمده فعالیت اقتصادی کشور از طریق جاده صورت می‌گیرد.

داریوش امانی فرسودگی ناوگان حمل و نقل جاده‌ای، مشکلات رفاهی رانندگان، و مشکلات حقوق و بیمه رانندگان را از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی رانندگان دانست.

وی با اشاره به تعاملات این اداره کل با نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: در پی آن هستیم که بتوانیم با استفاده از توان مدیریتی این نمایندگان در فراکسیون حمل و نقل مجلس شورای اسلامی مشکلات حمل و نقل جاده‌ای استان را رفع کنیم.

این همایش به میزبانی کانون انجمن‌های صنفی کامیون استان با حضور مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مشاور عالی ریاست سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور، مدیر کل حمل و نقل پایانه‌های استان اصفهان، جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی استان اصفهان، کانون انجمن صنفی کامیون داران اصفهان، کانون سراسری انجمن‌های صنفی کارفرمایان و کامیون داران استان و شرکت‌های مجری کارت سلامت رانندگان به منظور آموزش اصول ایمنی و سلامت به رانندگان در بخش حمل و نقل جاده‌ای برگزار شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز