خبرگزاری کار ایران

مدیرکل میراثفرهنگی اصفهان:

بازدید روزانه هزار گردشگر خارجی از آثار تاریخی اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۱۹۷

ورود گردشگران خارجی به آثار تاریخی اصفهان نسبت به پاییز سال گذشته ۱۶۰ درصد افزایش یافت.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: برای نخستین‌بار طی ۱۴ سال اخیر ورود گردشگران خارجی به آثار تاریخی شاخص استان اصفهان از مرز یک‌هزار نفر در روز گذشت.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ فریدون اللهیاری اظهار داشت: گردشگران خارجی ورودی به استان اصفهان در مرتبه نخست از کشورهای اروپایی نظیر هلند، دانمارک، آلمان، انگلستان، ایتالیا و کشورهای اروپای شمالی(اسکاندیناوی) هستند.

مدیرکل میراثفرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان اصفهان تصریح کرد: آمار ورودی گردشگران از کشورهای آسیای جنوب شرق و کشورهای مسلمان حوزه خلیج‌فارس، عراق و لبنان در مرتبه بعد از کشورهای فوق قرار دارند.

وی افزود: ورود گردشگران خارجی به استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته بیش از ۱۶۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.
اللهیاری افزود: بیشترین بناهای تاریخی استان که توسط گردشگران بازدید می‌شود شامل مجموعه جهانی میدان امام، مجموعه جهانی کاخ‌موزه چهل‌ستون، مجموعه جهانی مسجد جامع عتیق، بنای منارجنبان، بنای آتشگاه، مجموعه جهانی باغ فین کاشان، خانه‌های تاریخی کاشان و مسجد جامع نطنز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز