خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان خبر داد:

تجهیزات کارخانه ریل‌سازی تا ۱۰ روزآینده وارد کشور می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۶۰۳۹

به‌زودی ساخت تیرآهن‌های بال پهن که در صنعت ساختمان کاربرد دارد، برای اولین بار در کشور و منحصرا در ذوب آهن اصفهان ساخته می‌شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان گفت: این شرکت برای اولین بار تجهیزات کارخانه ریل سازی را از خارج خریداری کرده است و ضمن آغاز عملیات اجرایی و ساختمانی آن توسط پیمانکار، تجهیزات آن تا ده روز آینده وارد کشور خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، اردشیر سعد محمدی، که از مدت زمان مدیریتش بر شرکت ذوب آهن اصفهان۲۱ ماه می‌گذرد، در نشست خبری با تعدادی از خبرنگاران با بیان اینکه مبنای تولید ریل شمش ریلی است که برای اولین بار در ذوب آهن ساخته شده است، ادامه داد: این کار نه تنها قدرت رقابت ما را بالا می‌برد بلکه علاوه بر توسعه حمل و نقل ریلی کشور، مانع از خروج ارز برای واردات این محصول خواهد شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر قراردادهای مربوطه به این طرح با حضور سه وزیر راه، مسکن و شهر سازی، وزیر کار و رفاه اجتماعی و وزیر صنعت معدن تجارت خیلی زود به انجام رسیده است، اظهار داشت: تهیه تیرآهن‌های بال پهن، که به جای قوطی ورق‌های غیراستاندارد در ساختمان به کار می‌رود از سال آینده با بازاری نزدیک به ۱ میلیون تن در سال از دیگر اقدامات ذوب آهن است در راستای تولیدات ملی است.

سعد محمدی با بیان اینکه این محصول منحصر به کارخانه ذوب آهن است، گفت: شمش مورد نیاز برای این محصول را فقط ذوب آهن تولید می‌کند.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان باتاکید به اینکه برای ارتقای محصولات و تسخیر بازارهای جدید به دنبال گرفتن استاندارد‌های BS برای این کارخانه هستیم، اظهار داشت: قصد داریم با این طرح بازار‌های هدف جدید که بر این مبنا نیازمند محصول هستند را از آن خود کنیم.

وی با اشاره به تهیه اره نورد برای استاندارد سازی برش‌های ذوب آهن، دستگاه‌های ریخته‌گری جدید و سیستم گوگردزدایی که همگی تا سه ماهه اول سال ۹۴ اجرایی خواهند شد، گفت: این طرح نیز از دیگر اقدامات شرکت ذوب آهن برای استاندارد سازی محصولات و حرکت در مسیر رشد و توسعه بوده است. البته در طرح دیگری نیز به دنبال تهیه سیستم تزریق پودر ذغال به جای کک هستیم. چرا که فرآوری کک ۴۰ درصد قیمت تمام شده تولید فولاد است و اگر بتوانی مصرف کک را کاهش دهیم قطعا افزایش سود خواهیم داشت.

وی در ادامه صحبت‌های خود با اشاره به اینکه با بهترین برند بین المللی تهیه تبدیل کننده‌های حرارتی برای تصعید دود کوره‌های ذوب آهن قرار داد بسته‌ایم، تصریح کرد: این تجهیزات در اردیبهشت سال آینده نصب خواهد شد و دیگر معضلی به نام آلایندگی ناشی از دود این کارخانه بر اساس استاندارد‌های جهانی مطرح نخواهد بود.

سعد محمدی تاکید کرد: امروز در بحثصادرات جز ۱۰ شرکت ممتاز صادر کننده کشور هستیم و این مسئولیت ما را سنگین‌تر می‌کند تا با افزایش کیفیت، استاندارد سازی و تنوع محصول بتوانیم بازارهای جدیدی را برای خود به وجود بیاوریم. چراکه صادرات یکی از پله‌های مهم خروج از رکود است. به همین منظور در سال گذشته ۵۲۶ هزار تن صادرات داشته‌ایم که در تلاش هستیم این میزان را به رقم ۱ میلیارد دلار در سال برسانیم.

وی اظهارداشت: علاوه بر بازارهای اروپایی شناخته شده، با توجه به جام جهانی ۲۰۲۲ در قطر و شدت پروژه‌های عمرانی و نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰ امارات و نیز توسعه ساخت و ساز عمان نیم نگاه جدی به بازارهای این حوزه داریم.

وی با اشاره به اقدامات زیست محیطی این شرکت افزود: با بهترین برند بین المللی تهیه تبدیل کننده‌های حرارتی برای تصعید دود کوره‌های ذوب آهن قرار داد بسته‌ایم و انشالله این تجهیزات در اردیبهشت سال آینده نصب خواهد شد و دیگر معضلی به نام آلایندگی ناشی از دود این کارخانه بر اساس استاندارد‌های جهانی مطرح نخواهد بود. این موضوعی است که کار‌شناسان اداره محیط زیست نیز در جریان اجرایی شدن آن هستند.

سعد محمدی با اشاره به چهار پروژه ایجاد چرخه آب و تلاش برای کاهش مصرف آب در تولیدات این کارخانه تاکید کرد: میزان مصرف آب در ذوب آهن رو به کاهش است و نسبت به سال گذشته ۳۰۰ متر مکعب در ساعت کاهش مصرف داشته‌ایم و از میزان ۲۳۰۰ متر مکعب به ۲۰۰ متر مکعب در ساعت رسیده‌ایم. در مجموع پروژه‌های زیست محیطی بسیاری را در دست اقدام داریم کما اینکه متراژ ۱۶۰ هزار هکتاری فضای سبز این کارخانه ۸۵ برابر استاندارد جهانی نسبت به میزان تولید کارخانه است.

وی تاکید کرد: کل مصرف اب همه صنایع اصفهان ۶ درصد از کل آب استان و نه فقط زاینده رود است که این رقمی ناچیز در حجم مصرف آب است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز