خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان:

مهلت ارسال آثار به دبیرخانه بین المللی ادیان توحیدی تا ۳۰ آذرماه

asdasd
کد خبر : ۲۱۵۴۷۸

هر دو سال یکبار، همایش بین‌المللی ادیان توحیدی با دریافت مقالاتی از سراسر دنیا آغاز به کار می‌کند، فراخوان دریافت مقالات از ۱۵ شهریور اعلام شده و تا ۳۰ آذرماه آماده دریافت آثار از سراسر دنیا خواهیم بود.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان با بیان اینکه هر دو سال یک بار، همایش بین‌المللی ادیان توحیدی با دریافت مقالاتی از سراسر دنیا آغاز به کار می‌کند، افزود: در سال جاری نیز فراخوان دریافت مقالات از ۱۵ شهریور اعلام شده و تا ۳۰ آذرماه آماده دریافت آثار از سراسر دنیا خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی؛ فعالیت دبیرخانه ادیان توحیدی را همراه با سیاست‌های نامگذاری سال جاری به نام اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی دانست و افزود: در این راستا در سال جاری همایش ادیان توحیدی با شعار ادیان توحیدی و مسائل دینی جهان معاصر و همچنین دین و فرهنگ و ارتباط این دو از محورهای مهم همایش امسال است.

وی در خصوص تربیت مبلغان دینی در سطح استان اصفهان و ارسال حدود ۴ هزار مبلغ تحت نظارت دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم در اصفهان به سراسر استان اظهار داشت: تمام طلاب در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان ۱۵ هزار نفر هستند، یعنی حدود یک چهارم طلاب اصفهان با دفتر تبلیغات همکاری می‌کنند.

حجت‌الاسلام ارزانی افزود: طلاب پس از گذراندن پایه ششم طلبگی باید در آزمون‌های مصاحبه، کتبی و منبر این دفتر شرکت کنند و در صورت قبولی مورد پذیرش قرار خواهند گرفت.

وی در دامه درخصوص فعالیت‌های گروه داعش در منطقه نیز بیان داشت: هیچ کتاب دینی خشونت را تبلیغ نمی‌کند و اگر گروهی مثل داعش به وجود می‌آید این نتیجه یک تفکر انجمادی است که به هیچ عنوان در مردم ایران وارد نخواهد شد چرا که ملت ایران در تاریخ مردمانی مهرورز بوده‌اند.

وی با بیان اینکه برنامه‌ریزی برای ارتباط مسالمت آمیز بین ادیان توحیدی افتخاری است که کشور ایران به آن دست یافته است، ادامه داد: در سال ۱۹۶۵ در واتیکان اولین گفتگوی اسلام و مسیحیت مطرح شده است. اما افتخار ما این است که ۱۱۳ سال پیش در زمان آیت الله آقانجفی گفتگوی اسلام و مسیحیت در مکانی به نام صفاخانه در جلفای اصفهان شکل گرفته و ۳۴ مجلد با نام «الاسلام» هم از آن به یادگار مانده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز