خبرگزاری کار ایران

وزیر دادگستری درآیین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات:

با برخورداری ازثبات و امنیت توانسته‌ایم ازصعب العبورترین فشارهای امنیتی دشمن عبور کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۴۲۰۹

جمهوری اسلامی ایران در سطحی بالا از شاخصه‌های امنیت، ثبات و اقتدار برخوردار است و به همین جهت توانسته از پرخطر ترین مسیرها عبور کند و سخت ترین فشارهای امنیتی و دسیسه های متعدد اردوگاه دشمن را دفع کند.

وزیر دادگستری مهم‌ترین شاخصه کارآمدی نظام‌های سیاسی را امنیت، ثبات و اقتدار ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران در سطحی بالا از این شاخصه‌ها برخوردار است و به همین جهت توانسته از پرخطر‌ترین مسیر‌ها ی عبور کند و سخت‌ترین فشارهای امنیتی و دسیسه‌های متعدد اردوگاه دشمن را دفع کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مصطفی پور‌محمدی، در مراسم گرامیداشت سی‌امین سالگرد تاسیس وزارت اطلاعات دراستان اصفهان و در جمع نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، نماینده ولی فقیه دراستان، نیروهای حراستی ارگان‌های دولتی و خصوصی، طلاب، روسای حوزه‌های علمیه خواهر و برادر و مسئولان استانی در سالن کوثر ارتش گفت: بدون امنیت اقدام هیچ عملی مقدور نیست، امنیت مبدأ حرکت است و اگر ناامنی ایجاد شود، اضطراب و دلهره و آشفتگی جای آن را می‌گیرد و نبود امنیت، آغاز حرکت را دچار اختلال می‌کند.

وی در تبیین جایگاه امنیت گفت: نگاه دین به مقوله امنیت، نگاهی اصولی، جامعه‌شناسانه وعلمی است. رسیدن به هدف‌های مادی بدون امنیت به نتیجه نمی‌رسد و امنیت هدف است، در صورتی که عده‌ای امنیت را وسیله می‌دانند.

پور محمدی با بیان اینکه امنیت مبدا، هدف، مسیر و ملزومات توسعه است و رشد و تعالی جوامع در حوزه‌های مادی و معنوی نیازمند این امر مهم است ادامه داد: کلمه «ایمان» که اصلیترین جایگاه معرفتی انسان است از آرامش و امنیت ریشه می‌گیرد و «تامین امنیت» از صفات خداوند است.

وی مردم، کارگزاران امنیتی و رهبران را سه رکن تامین امنیت عنوان کرد و افزود: عنصرمردم و همبستگی ملی، اهرم قوی و مبنع اصلی تولید امنیت است لذا تبیین آرمان‌ها، تعریف منافع مشترک و دادن امید، تقویت حسن ظن نسبت به امور و روابط اجتماعی از نکاتی که به تقویت این منبع می‌انجامد.

وزیر دادگستری، با بیان اینکه از بابت قدر‌شناسی، وظیفه‌شناسی و سپاس و تشکر از سربازان گمنام امام زمان(عج) برای دومین بار در طول دو هفته اخیر به اصفهان آمدم و به جاست همه مردم قدران نعمت عظیم امنیت باشند افزود: بسیاری از اقدامات و تلاش‌ها در نظام اسلامی برای کسب امنیت است. همه به امنیت نیازمند هستند و حرکت در هر نظامی بدون وجود امنیت امکانپذیر نیست.

وی با عنوان اینکه عدالت در بستر امنیت تولید می‌شود و امنیت به عنوان نعمتی بزرگ، جلوه‌ای از عدالت است اظهار داشت: از ویژگی‌های کارگزاران حوزه امنیت؛ کارآمدی، برخورداری از دانش و بینش لازم، انگیزه قوی وجسارت است.

پور محمدی، شاخصه‌های نیروهای اطلاعاتی را دانایی، توانایی و قدرت تحلیل دانست و تصریح کرد: قدرت هدایت امور، قابلیت پذیرش شکست و آمادگی برای روزهای سخت از دیگر صفات برجسته و مورد نیاز مدیران است که خوشبختانه جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه‌های ذکرشده از شاخصه‌ها و سطح بالایی برخورداراست.

وی در ادامه اظهار کرد: لغت ایمان که اصلیترین جایگاه معرفتی و والا‌ترین منزل حرکت انسانی است از امن و آرامش منشأ می‌گیرد و عالمان لغت و تفسیر بر این نکته معترف هستند که نتیجه ایمان، امنیت آوردن به یک نیرو است و شرک که ظلمی عظیم است به خاطر نداشتن ایمان و امنیت به یک محل امن و آرامش است.

در پایان این مراسم از کتاب یاران امام به روایت اسناد ساواک که در ان از مجاهدت‌های آیت ا… قائمی سخن به میان آمده است رو نمایی شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز