خبرگزاری کار ایران

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در اصفهان:

تشکل‌ها پررنگ ترین اهرم پیشبرد اهداف اقتصادی دولت هستند

asdasd
کد خبر : ۲۱۳۷۶۵

برای حمایت از تولید باید ساختار بانک‌ها اصلاح شود یا بانک‌های توسعه‌ای ایجاد شوند. همچنین باید نظام جامع تامین اجتماعی ایجاد کنیم که کارگر دغدغه درمان نداشته باشد.

معاون روابط کار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سفر به اصفهان و در نشست هم اندیشی انجمن‌های صنفی کارفرمایی استان اصفهان با بیان اینکه تدبیر دولت، اعتدال گرایی است و ۴ ویژگی را در نظر دارد، گفت: شایسته سالاری در انتصابات، حضور نهاد‌ها در تصمیم گیری‌های دولت، مسوولیت پذیری دولت درباره برنامه‌ها و پاسخگو بودن درباره نتیجه آن و کارآفرین بودن این ۴ ویژگی را شامل می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سیدحسن هفده تن ادامه داد: دولت برای کارآفرینی به جای نهادسازی، تسهیل‌گری خواهد کرد و سعی می‌کند ظرفیت‌های مردم و تشکل‌ها را به منصه ظهور برساند.

وی رقابتی، دستاورد محوری، غیرمتمرکز بودن، مشتری محوری و بازارگرایی را از دیگر خصوصیات دولت یازدهم دانست و افزود: امروز اگر بخواهیم فساد را از اقتصاد پاک کنیم، ابزار آن الکترونیکی کردن دولت است.

وی با این پرسش که سهم ما از تجارت جهانی چقدر است، عنوان کرد: امروز باید با تکنولوژی، ذائقه مشتری منطقه را تامین کنیم.

وی با بیان اینکه مدیریت سنتی از پس اقتصاد با پیچیدگی‌های امروز آن بر نمی‌آید، گفت: ۸۵ درصد از موفقیت سازمانی مربوط به تفکر سیستمی و مدیریت‌های مدبرانه است.

هفده تن ادامه داد: اگر بخواهیم کالا‌هایمان را از اصفهان بیرون ببریم باید به نوآوری و تکنولوژی و بهره وری کل عوامل تولید توجه کنیم.

وی کرامت بخشی به تشکل‌ها و افزایش تصمیم سازی این نهاد‌ها در دولت را از اهداف دولت یازدهم ذکر کرد و افزود: در حال کار بر اصل ۳ جانبه گرایی هستیم و هیچ تصمیمی در دولت گرفته نمی‌شود مگر اینکه این تصمیم با توجه به درخواست تشکل‌ها در شورای سه جانبه ملی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بررسی شود.

هفده تن با بیان اینکه تشکل کارفرمایی هنوز جایگاه واقعی خود را پیدا نکرده است، اظهار داشت: این تشکل حضور پر رنگ در نهادهای تصمیم گیر دولت ندارد و این در حالیست که مجموعه‌های کارفرمایی سهم مهمی در ارزش افزوده اقتصاد کشور و جامعه بر عهده دارند.

وی اضافه کرد: تشکل‌ها باید به قدری قوی شوند که دولت در برابرشان تمکین کند، تشکل‌ها پررنگ‌ترین اهرم پیشبرد اهداف اقتصادی دولت هستند.

وی با بیان اینکه برای حمایت از تولید باید ساختار بانک‌ها اصلاح شود یا بانک‌های توسعه‌ای ایجاد شوند اضافه کرد: ما باید نظام جامع تامین اجتماعی ایجاد کنیم که کارگر دغدغه درمان نداشته باشد.

هفده تن عنوان کرد: مهم‌ترین سیاست دولت باید تعاملات موثر برای راهگشایی فعالیت در عرصه‌های بین الملل باشد تا بتوانیم تولیداتمان را صادر کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز