خبرگزاری کار ایران

جشنواره و اجلاس بین المللی میراثفرهنگی ناملموس در اصفهان آغاز به کار کرد

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۲۴۹

اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس پنج شنبه ۱۷ مهر ماه با حضور شهردار اصفهان، رییس و دبیرکل سازمان ICCN و ۲۰۰ نفر از میهمانان خارجی، معاون رئیس جمهور در امور زنان، استاندار، شهردار و رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در هتل عباسی افتتاح شد.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در آیین رسمی گشایش اجلاس و جشنواره میراثفرهنگی ناملموس ضمن تبریک تقارن اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس با دهه ولایت گفت: بسیار خوشبختم که میهمانان گرامی برای پاسداری از میراثناملموس در ایران که پیام آور صلح و دوستی است گرد هم آمده‌اند و مایه خوشبختی است که در سالی که به نام اقتصاد و فرهنگ از سوی رهبر انقلاب انتخاب شده است میزبان این جشنواره می‌باشیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ شهیندخت مولاوردی اظهار داشت: علاوه بر اینکه در سال جاری برای نخستین بار میزبان نخستین اجلاس زنان در ایران و اصفهان هستیم و سازمان یونسکو که پیام آور دوستی، پاسدار و نگهبان فرهنگ و احترام به خرده فرهنگ‌ها است توجه به جایگاه و نقش زنان را سرلوحه کار خود قرار داده و ایران نیز به عنوان یک کشور باستانی و متمدن در این این زمینه نقش خود را به اثبات رسانده است.

وی تصریح کرد: در حوزه فرهنگ، ایران در یونسکو حضور فعال و اساسی داشته است به طور مثال عضویت ایران در عمل به مفاد کنوانسیون میراثناملموس مصوب ۲۰۰۳ زیربنای اجلاس امروز را بنا کرده که یک روز از آن به بحثمحوری زنان در ترویج و انتقال بین نسلی میراثناملموس اختصاص یافته است.

مولاوردی بیان داشت: اساسا میراثناملموس زنانه است و در تعریفی که در سال ۲۰۰۳ انجام شده انتقال آن از نسلی به نسل دیگر حاصل آموزش و حمایت زنان در تربیت کودکان خود است که حاصل ارتباط مادر و فرزند می‌باشد.

جشنواره میراثفرهنگی ناملموس با با هدف اتحاد فرهنگی ایجاد شد

نماینده رییس سازمان بین المللی میراثفرهنگی ناملموس(ICCN) نیز در این مراسم با اشاره به عملکرد و سابقه فعالیت این سازمان گفت: این سازمان از چند سال قبل با هدف اتحاد بین مردم از لحاظ فرهنگی ایجاد شد.

«جی یونگ چیم» با تاکید بر اینکه تحقق این هدف کاری بسیار مشکل بود، افزود: همگان تلاش کردند که این آرزو محقق شود.

وی گفت: دستیابی به این هدف از کره جنوبی پیگیری شد و ما از کارهای کوچک شروع کردیم و به نتایج بزرگ دست یافتیم.

نماینده رییس سازمان بین المللی میراثفرهنگی ناملموس با بیان اینکه اکنون در سازمان بین المللی میراثفرهنگی ناملموس ۲۵ شهر عضویت دارند، اظهار کرد: این شهر‌ها از سه قاره آسیا، اروپا و آمریکا هستند.

جی یونگ چیم با اشاره به اینکه امسال نخستین بار اجلاس زنان توانمند این سازمان برگزار می‌شود، ابراز امیدواری کرد که در این راستا سازمان بین المللی میراثفرهنگی ناملموس به اهداف خود دست یابد.

این اجلاس گامی بلند برای تعامل بیشتر با ملت هاست

شهردار اصفهان گفت: اصفهان مهد دانش، فرهنگ و هنر است و مفاخر و مردمان آن در عرصه‌های مختلف از جمله علمی، هنری، فرهنگی، فلسفه، موسیقی، ادبیات، صنایع دستی و معماری درخشیده‌اند و شهره جهان هستند.

سید مرتضی سقاییان‌نژاد وجود تخت فولاد به عنوان سومین قبرستان جهان اسلام را که آرامگاه مفاخر و بزرگان جهان اسلام است، همچنین ثبت جهانی میدان امام(ره) و باغ چهلستون را گواهی دیگر بر جایگاه این شهر دانست.

رییس اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس در اصفهان با اشاره به اینکه آیین پهلوانی و ورزش زورخانه‌ای در میراثفرهنگی ناملموس بشریت قرار دارد، اظهار کرد: مردم اصفهان مفتخرند که این شهر عنوان پایتخت فرهنگ ورزش پهلوانی کشور را در اختیار دارد.

وی با بیان اینکه اصفهان همچنین از قرن‌ها پیش، سهم بزرگی در هنر تعزیه، موسیقی ردیف و بازی چوگان دارد، افزود: نمی‌توان میراثآب زاینده رود که از قرن‌ها پیش برای شکوفایی فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در اصفهان به کار گرفته شده را نادیده گرفت.

سقاییان‌نژاد با اشاره به اینکه اصفهان در سال ۲۰۱۱ میلادی از طریق کمیسیون یونسکو به عضویت شبکه میراثفرهنگی ناملموس درآمد، افزود: بسیار خرسندیم که پس از سه سال عضویت در این سازمان، امسال(۲۰۱۴) با پیشنهاد مدیریت شهری اصفهان، میزبان اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس هستیم.

شهردار اصفهان اظهار داشت: بالغ بر هزار نفر از استادان هنر ایرانی و اصفهانی در این جشنواره که در باغ غدیر، چهلستون، میدان امام، حوزه هنرهای معاصر و کتابخانه مرکزی اصفهان برگزار می‌شود، شرکت می‌کنند.

سقاییان‌نژاد ابراز امیدواری کرد که برگزاری این اجلاس و جشنواره گامی مهم برای تعامل بیشتر بین ملت‌ها و ترویج طرحی نو برای صلح و آشتی باشد.

افتتاح معنوی ICCN بر مزار شهدا

افتتاحیه معنوی اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس، با ادای احترام به مقام والای شهدای انقلاب اسلامی و هشت سال دفاع مقدس، در گلستان شهدای اصفهان با حضور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری، مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان اصفهان، شهردار اصفهان و جمعی از مسوولان استان برگزار شد.

در این آیین از سردیس هوشمند شهید مصطفی ردانی‌پور از شهدای روحانی استان اصفهان و پایگاه زیارت مجازی گلستان شهدای اصفهان رونمایی و میثاق نامه با امام و شهدا و بیعت با رهبری امضاء شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز