خبرگزاری کار ایران

رییس شورای برنامه‌ریزی اجلاس و جشنواره iccn:

القای آلزایمر فرهنگی یکی از روش‌های تخریب هویت کشورها است

asdasd
کد خبر : ۲۱۲۱۹۳

وقتی ملت‌ها دچار فراموشی شده و شناخت درستی از ریشه‌های فرهنگ خود نداشته باشند، بستر فکری و ذهنی آنان آمادۀ پذیرش فرهنگ های تهی و تحریف شده خواهد شد و در نتیجه تحقیر و تضعیف آنان با حداقل هزینه و انرژی ممکن خواهد بود.

مشاور عالی شهردار اصفهان و رییس شورای برنامه‌ریزی اجلاس و جشنواره جهانی میراثفرهنگی ناملموس از کلیه همشهریان و هم‌استانی‌های اصفهانی و همچنین هم‌میهنان علاقه مند به فرهنگ و تمدن فاخر کشورمان دعوت کرد از برنامه‌های متنوع و جذاب جشنواره جهانی ICCN بازدید به عمل آورند.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ مهدی جمالی نژاد گفت: در جشنواره میراثفرهنگی ناملموس مسابقات چوگان، نمایشگاه طب سنتی و گیاهان دارویی، جشنواره بازی‌های بومی و محلی، جشنواره عشایر، گذر مهارت پخت غذای ایرانی، نمایشگاه پوشش اقوام و ادیان، اجرای نقالی و ورزش های پهلوانی، اجرای ویژه برنامه های تعزیه خوانی، نمایشگاه اسناد شاهنامه خوانی، نمایشگاه صنایع دستی، نمایشگاه اسناد چوگان، نمایشگاه تمبرهای قدیمی و دهها برنامه دیگر در محلات مختلف اصفهان برگزار می‌شود.

مشاور عالی شهردار اصفهان اذعان داشت: باید عمق همه زیبایی های ظاهری و باطنی و معرفتی آنان را با همۀ فرّ و شکوه و عظمت وصف ناپذیرشان آنگونه که هست شناخته و ترویج کنیم و باید توجه داشت که از دست دادن یا به عاریت گرفتن فرهنگ معنوی ضایعه ای است که هویت یک جامعه را تهدید می کند، در صورتیکه فرهنگ مادی را می‌توان با گرفتن از فرهنگ‌های دیگر بعضاً توسعه داد و غنی ساخت.

رییس شورای برنامه ریزی اجلاس و جشنواره اظهار داشت: یکی از روش‌های تخریب هویت و فرهنگ کشورها، القای آلزایمر فرهنگی با تشویق به فراموشی و یا بکارگیری سازوکارهایی است که ملت ها، تاریخ، فرهنگ و گذشتۀ خود را فراموش کنند. وقتی ملت‌ها دچار فراموشی شده و شناخت درستی از ریشه‌های خود نداشته باشند، آن وقت بستر فکری و ذهنی آنان آمادۀ پذیرش فرهنگ‌های تهی و القای هرگونه مسائل تحریف شده بر این ملت‌هاست و در نتیجه تحقیر و تضعیف آنان با حداقل هزینه و انرژی ممکن خواهد بود.

جمالی نژاد برگزاری سبد متنوعی از برنامه‌های جذاب و خاطره انگیز را در این جشنواره نمونه‌های کوچکی از میراثارزشمند و فاخر این مرز و بوم دانست.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز