خبرگزاری کار ایران

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان خبر داد:

صادرات روزانه ۴۰تن انواع فرآورده گوشتی از گلپایگان به نقاط مختلف کشور

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۷۲

گلپایگان تنها شهرستان استان به لحاظ وجود کارخانه‌های متعدد تولید فرآورده های لبنی است.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه روزانه ۴۰ تن انواع فرآورده گوشتی به نقاط مختلف کشور صادر می‌شود، تصریح کرد: در حال حاضر ۷۰ واحد تولید گوشت قرمز با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰هزار کیلو گرم در یک دوره سه ماهه، ۱۳واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون قطعه، ۱۱واحد مرغ مادر با ظرفیت ۱۳هزار قطعه و ۵واحد مرغ مادر با ظرفیت ۱۱۰هزارقطعه، ۳۰ مرکز استخر پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در شهرستان گلپایگان فعالیت می‌کنند.

به گزارش خبرنگار گلپایگان، مسعود غفاری اظهارداشت: در راستای پیشگیری، کنترل و مبارزه علیه بیماری و امراض دام و طیور و همچنین پشگیری و کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام، و نظارت بر بهداشت عمومی و عرضه فرآورده خام در سطح جامعه شبکه دامپزشکی سال ۱۳۵۰ درکشور تأسیس شده است.

وی با بیان اینکه گلپایگان قطب پرورش دام و طیوردر سطح استان محسوب می‌شود، تصریح کرد: از ۴‌نژاد گاو ایرانی معروف که در کشور به ثبت رسیده است یکی از این‌نژاد گاو گلپایگان است.

غفاری با بیان اینکه برند کارخانه پگاه گلپایگان، کشوری شده است، افزود: گلپایگان تنها شهرستان استان از لحاظ وجود کارخانه‌های متعدد تولید فرآورده‌های لبنی است.

وی اضافه کرد: طبق آزمایشاتی که بر روی تولیدات فرآورده‌های لبنی و گوشتی گلپایگان انجام شده است، شرایط مساعد آب و هوایی و چرای متنوعی که برای خوراک دام و طیور در شهرستان موجود است، کیفیت و مرغوبیت فرآورده گوشتی و فرآورده لبنی گلپایگان را دو چندان کرده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان بیان کرد: کشتارگاه دام و طیور شهرستان توسط بخش خصوصی در حال ساخت است که تا کنون ۶۰درصد فیزیکی داشته است، لذا پیش بینی می‌شود فاز اول کشتارگاه صنعتی دام و طیور پایان سال جاری یا اوایل سال ۹۴ به بهره برداری خواهد رسید.

غفاری با بیان اینکه تأمین بهداشت و حفظ و حراست دام و طیور وظیفه دامپزشکی است چرا که تولید فرآورده‌های گوشتی دام و طیور جزء سرمایه ملی کشور محسوب می‌شود، تصریح کرد: سالیانه طبق یک زمان بندی مشخص(هر ۶ماه یکبار گاوداری صنعتی و ۴ماه یکبار گاوداری سنتی) واکسیناسیون دام‌های سبک(گوسفند و بز) و سنگین(گاو و گوساله) به صورت رایگان برعهده شبکه دامپزشکی است.

وی ربا بیان اینکه تراکم دام در گلپایگان به دلیل قرار گرفتن در کریدور مواصلاتی راه‌های کشور نسبت به دیگر شهرستانهای کشوربیشتر است، بیان داشت: سازمان دامپزشکی کشور با راه‌اندازی سیستم GIS در بین کشورهای منطقه پیشگام بوده است به این معنی که تمام واحدهای اپیدمیولوژیک دامی کشور با دستگاه GPS کدگذاری شده و هر گونه عملیات واکسیناسیون و یا بروز بیماری در این واحد‌ها روزانه ثبت و به سازمان ارسال و در آنجا تحلیل و جمع‌بندی می‌شود.

رییس شبکه دامپزشکی گلپایگان اضافه کرد: بدین صورت نقشه کاملی همه روزه از بروز هر گونه بیماری در سطح کشور و همچنین انجام فعالیت واکسیناسیون به دست می‌آید و نقش بسیار مهمی در کنترل و رهگیری بیماری‌ها دارد.

غفاری با اشاره به عملکرد ۶ماهه شبکه دامپزشکی گلپایگان، بیان کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۲ هزار و ۵۰۰ مورد بازرسی از اماکن عرضه گوشت و فرآورده‌های خام دامی توسط بازرسان اداره دامپزشکی گلپایگان صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه طی ۶ماهه نخست امسال تعداد ۹۵۸۰ رأس دام ذبح شده ۵۲۵۰کیلو گرم لاشه گوشت غیر بهداشتی جمع آوری و معدوم شده است، افزود: طی این مدت تعداد ۶۱۸هزار و ۱۳۷ قطعه مرغ ذبح شده ۳۷۴۳ کیلو گرم لاشه مرغ جمع آوری و معدوم شده است.

رئیس شبکه دامپزشکی گلپایگان با بیان اینکه روزانه ۴۰ تن انواع فرآورده گوشتی به نقاط مختلف کشور صادر می‌شود، گفت: در حال حاضر ۷۰ واحد تولید گوشت قرمز با ظرفیت تولید یک میلیون و ۵۰۰هزار کیلو گرم در یک دوره سه ماهه، ۱۳واحد مرغ تخم گذار با ظرفیت یک میلیون قطعه، ۱۱واحد مرغ مادر با ظرفیت ۱۳هزار قطعه و ۵واحد مرغ مادر با ظرفیت ۱۱۰هزارقطعه، ۳۰ مرکز استخر پرورش ماهی سردآبی و گرم آبی در شهرستان گلپایگان فعالیت می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز