خبرگزاری کار ایران

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان تاکید کرد:

کاهش آلودگی هوای اصفهان، امری حیاتی است

asdasd
کد خبر : ۲۱۱۵۴۳

باید فرهنگ استفاده از دوچرخه به جای خوردو و موتور سیکلت را در بین افراد جامعه نهادینه کنیم تا همیشه شهری پاک و سالم داشته باشیم.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان در مراسم جشن مهر و دانش و فرهنگ یاران پلیس با اشاره به نقش و جایگاه خودرو‌ها در افزایش یا کاهش آلودگی هوا گفت: تک تک ما در این فصل از سال که اوج آلودگی هواست باید در مسیر کاهش آن تلاش کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ حسین حسین‌زاده با اشاره به نقش و جایگاه مهم همیاران پلیس در کاهش حوادثرانندگی گفت: رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی در ترافیک مانع از بروز بسیاری از حوادثناگوارمی شود همچنان که آمار‌ها و مستندات خود نشانگر این واقعیت است.

«سرهنگ حسین‌زاده» به کمربند ایمنی خودرو‌ها و نقش مهم آن در سلامت جسمی راننده و سرنشینان اشاره کرد و اظهار داشت: خودرویی که با ۱۲۰ کیلو متر سرعت در حرکت است چنانچه دچار سانحه رانندگی شود راننده و سرنشنیان آن در صورت بسته بودن کمربند ایمنی می‌تواند از وقوع حادثه مرگبار جلوگیری کنند.

وی با تاکید بر اینکه در اکثر واژگونی خودرو‌ها که منجر به فوت سرنشینان آن شده بدلیل نبستن کمربند ایمنی است، افزود: کمربند ایمنی از پرتاپ شدن راننده به بیرون خودرو و ایجاد صدمات بعدی جلوگیری می‌کند.

«سرهنگ حسین‌زاده» در ادامه با اشاره به انبوه خودرو‌ها و نقش آن در آلودگی هوا عنوان داشت: در آذر ماه هر سال ماه شاهد پدیده‌ای به نام آلودگی هوا در استان هستیم و این نشات گرفته ازوارونگی هوا به خاطر سردی، دود وسائط نقلیه، کارخانجات و.. است که می‌بایست به آن توجه ویژه شود.

جانشین فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه آلودگی هوا بیماری‌های جسمی و روانی نظیر عصبانیت، پرخاشگری و به تبع آن جرایمی را با خود به همراه می‌آورد، تصریح کرد: به عنوان نمونه در پایتخت یکی از کشورهای جهان ۴۰۰ نفر جان خود را بدلیل آلودگی هوا در خانه‌هایشان از دست دادند.

وی گفت: خانواد‌ه‌ها نقش و جایگاه مهمی در استفاده صحیح از وسایل نقلیه دارند و باید این فرهنگ را در بین تک تک افراد جامعه طوری نهادینه کنیم که به جای خودرو و موتور سیکلت، در معابر شهری از دوچرخه استفاده کنیم تا همیشه شهری پاک و سالم داشته باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز