خبرگزاری کار ایران

همزمان با عید سعید غدیر؛

جشنواره «هنر علوی» در اصفهان برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۹۵

جشنواره " هنرعلوی " در دو رشته شعر و هنر گرافیک به مدت سه روز در ایام عید سعید غدیر در اصفهان فعالیت خود را آغاز می کند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به برگزاری جشنواره " هنرعلوی " در روز عید سعید غدیر خم و به مدت سه روز در این شهر گفت: این جشنواره هر سال و به مناسبت عید سعید غدیر برگزار می شود

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ مهدی بقایی اظهار داشت: جشنواره " هنرعلوی " امسال در دو رشته شعر و هنر گرافیک فعالیت خود را آغاز می کند و در سال آینده تعداد رشته ها برای حضور بیشتر هنرمندان افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: در جشنواره امسال ۳۰ نفر از هنرمندان برتر کشورمان در زمینه شعر و نیز ۳۰ گرافیست دعوت شده اند.

بقایی ادامه داد: هر یک از گرافیست ها در مدت یاد شده، علاوه بر اینکه به یکی از ویژگی های امام علی(ع) می پردازند، یک پوستر نیز با مشارکت یکدیگر طراحی و ارائه می کنند.

مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان افزود: هر یک از شعرای دعوت شده نیز علاوه بر اینکه قطعه شعری در مدح و منقبت علی(ع) می سرایند، یک قطعه شعر هم با مشارکت یکدیگر در مدح امیرالمومنین علی(ع) می سرایند.

بقایی با بیان اینکه در روز عید سعید غدیرخم از سایت جشنواره " هنرعلوی " نرونمایی می شود گفت: تعداد رشته های هنری برای شرکت در این جشنواره و همچنین چگونگی ارسال آثار در جشنواره " هنرعلوی " سال آینده در سایت جشنواره مشخص خواهد شد.

وی افزود: از سال آینده هنرمندانی که بتوانند در طول سال در رشته های مشخص شده، آثار فاخری در مدح امام علی(ع) ارائه دهند، برای مدت ۳ روز میهمان شهرداری اصفهان خواهند بود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در ادامه از دیگر ویژه برنامه های جشنواره غدیر را، برگزاری جشن بزرگ عید سعید غدیر خم، به مدت سه شب در میدان امام علی(ع) این شهر عنوان و خاطر نشان کرد: این جشن با حضور عموم مردم اصفهان از شام عید غدیر خم برگزار خواهد شد.

بقایی افزود: در این جشن علاوه بر اینکه آثار هنرمندان گرافیست ها دعوت شده به نمایش گذاشته خواهد شد، هر شب نیز یکی از شعرای مدعو شعری در مدح و منقبت علی(ع) می خوانند.

وی، مدیحه سرایی، خواندن سرود، برگزاری ورزش پهلوانی و سخنرانی را از برنامه های این جشن بزرگ برشمرد و گفت: برنامه های یاد شده با شیوه های بدیع ارائه خواهد شد.

مدیر عامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با اشاره به سفارش ائمه معصومین(ع) بر صله رحم در روز عید سعید غدیر خم گفت: برای سوق دادن مردم شهر اصفهان به این سنت حسنه، سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان در این روز به فضاسازی های حجمی و تبلیغات شهری اقدام می کند.

بقایی در ادامه با بیان اینکه دبیرخانه جشنواره عید سعید غدیر خم در سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان است گفت: تمامی سازمان های زیر مجموعه شهرداری اصفهان برای برپایی هرچه با شکوهتر برنامه های این جشنواره دخیل هستند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز