خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان خواستار شد:

اتاق بازرگانی برای تشکیل کمیته کاهش مصرف آب اقدام کند

asdasd
کد خبر : ۲۱۰۷۶۵

اتاق بازرگانی با دارا بودن تکنولوژی کافی و نیروی انسانی متخصص و با انگیزه باید در راستای تشکیل کمیته کاهش مصرف آب اقدام کند.

استاندار اصفهان در جلسه‌ای با هیئت اجرایی و کمیته آب اتاق بازرگانی با بیان اینکه مدیرت استان عزم خود را برای حل مشکل آب اصفهان جزم کرده است، اظهار داشت: در این راه از نظرات و پیشنهادات همه ی کارشناسان و مسئولان و مردم فهیم استان استقبال می کنیم.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور گفت: باید استفاده از خرد جمعی را در قالب قوانین موجود مبنای کار قرار دهیم و شایسته است کمیته ی آب اتاق بازرگانی و سایر دستگاههای ذیربط با تلاش مضاعف پیشنهادات کاربردی خود را در راستای اقدامات دولت انجام دهند.

زرگرپور خاطر نشان کرد: استفاده از خرد جمعی و همچنین ارائه راه کارهای علمی توسط تشکلهای فنی و تخصصی می تواند در جهت برون رفت از بحران خشکسالی و کمبود آب مفید و موثر باشد.

استاندار اصفهان یادآور شد: زاینده رود نیاز به عزم، اراده، برنامه، هم افزایی و همکاری دارد و نیازی به مرثیه سرایی ندارد.

وی با تاکید بر اینکه باید مدیریت در منابع و مصارف در دستور کار قرار گیرد، اظهار داشت: در این راستا صرفه جویی در مصرف آب بسیار تعیین کننده خواهد بود.

استاندار اصفهان اضافه کرد: همه ی دستگاه ها و شهرداری ها باید صرفه جویی در مصرف آب را در دستور کار خود قرار دهند.

زرگرپور جلوگیری از برداشت های غیر مجاز و مدیریت یکپارچه ی حوضه ی آبریز را برای جلوگیری از بارگذاری ها و کنترل برداشت ها و همچنین تغییر الگوی کشت را برای برون رفت از این مشکل مهم عنوان کرد.

وی با بیان اینکه انتقال حوضه به حوضه نیاز به زمان دارد و برای برنامه ریزی های یکسال آینده موثر نخواهد بود، افزود: اتاق بازرگانی با دارا بودن تکنولوژی کافی و نیروی انسانی متخصص و با انگیزه باید در راستای تشکیل کمیته ی کاهش مصرف آب اقدام کند.

استاندار اصفهان با اشاره به اینکه مصرف آب در صنعت در مقایسه با کشاورزی و شرب بهینه شده است، افزود: باید راهکارهای لازم برای بهینه شدن مصرف آب در این دو بخش ارائه گردد.

وی به عملکرد مطلوب وزیر نیرو در یکماه اخیر اشاره کرد و گفت: در حال حاضر با توجه به اینکه صورت مسئله و راه حل ها مشخص شده است و وزارت نیرو نیز عزم خود را برای حل این مشکل جرم نموده و باید از وزیر حمایت شود تا استقرار مدیریت یکپارچه بر حوضه ی آبریز زاینده رود حاکم شود.

استاندار اصفهان با بیان اینکه برداشت های غیر مجاز از سد تا کوهرنگ و چم آسمان تا سد در حال بررسی است، اعلام کرد: تا اواخر مهر ماه لیست کامل این اطلاعات ارائه خواهد شد و تاکنون تعداد زیادی پروژه در دو استان اصفهان و چهارمحال بختیاری به دستور وزیر نیرو متوقف شده است.

زرگرپور آرامش کامل در استان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: باید در یک فضای آرام و بدون تنش و با اتحاد و هم افزایی مدیران، مشکلات موجود حل شود.

استاندار اصفهان افزود: خوشبختانه ارگان های خصوصی از جمله اتاق بازرگانی با تشکیل کمیته های تخصصی در جهت ارائه ی راهکارها و حمایت از طرح های دولت اقدام کرده اند که وجود این نیروهای متخصص و با تجربه می تواند به عنوان یک بازوی تخصصی برای مدیریت استان باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز