خبرگزاری کار ایران

دبیر بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان:

باید در زمینه ترویج قرآن برنامه داشته باشیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۸۲۳

با هدف نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در بین دانشگاهیان و به‌ویژه قشر دانشجو، بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان کشور در شش بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری به میزبانی دانشگاه پیام نور، از بیستم تا بیست و سوم آبان در اصفهان برگزار می شود.

دبیر اجرایی بیست و نهمین جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این جشنواره یک حرکت دانشگاهی و دانشجویی است که امسال به میزبانی دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، ادامه داد: جشنواره ملی قرآن و عترت با ایجاد یک فضای رقابتی به منظور فعالیت دانشجویان در رشته‌های مختلف قرآن و عترت هر ساله در میان دانشجویان سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، مهدی یوسفی افزود: اولین دوره این جشنواره در سال ۶۴ به همت جهاد دانشگاهی و دوره‌های بعدی نیز به همت دانشگاه علوم پزشکی، وزارت علوم، دانشگاه آزاد اسلامی و دانشگاه پیام نور برگزار شده است.

وی هدف از برگزاری این جشنواره را نشر و گسترش فرهنگ متعالی قرآن کریم در دانشگاه‌ها از طریق ایجاد فضای رقابتی در میان دانشجویان عنوان کرد و بیان داشت: توانمندی‌های موجود در استان اصفهان و ویژگی‌ها و شاخصه‌های دانشگاه پیام‌نور از دلایل برگزاری بیست و نهمین دوره از جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان سراسر کشور توسط دانشگاه پیام‌نور استان اصفهان است.

رییس دانشگاه پیام نور استان اصفهان بابیان اینکه جشنواره بیست و نهم قرآن و عترت در شش بخش شفاهی، کتبی، پژوهشی، فناوری، ادبی و هنری برگزار می‌شود تصریح کرد: بخش شفاهی این جشنواره شامل قرائت به روش تحقیق و ترتیل، حفظ پنج جزء، ۱۰ جزء، ۲۰ جزء و کل قرآن کریم، دعاخوانی و مداحی، آیین سخنوری، اذان و صحت قرائت نماز است.

وی بخش کتبی این جشنواره را نیز شامل ترجمه و مفردات قرآنی، سیره معصومین(ع)، آشنایی با مفاهیم قرآن کریم، قرآن‌شناسی، آشنایی با احادیثو ادعیه و احکام و بخش پژوهشی را شامل مقاله قرآن و عترت، بخش فناوری، تولید نرم افزار و وبلاگ نویسی برشمرد و گفت: بخش ادبی این جشنواره نیز شامل شعر، داستان نویسی، نمایشنامه نویسی و فیلمنامه نویسی و بخش هنری نیز شامل خوشنویسی، نقاشی، فیلم کوتاه، نماهنگ، عکس، تذهیب، معرق، طراحی پوستر و پویانمایی است.

یوسفی، از ویژگیهای خاص این دوره از جشنواره را تدوین آیین نامه اجرایی جشنواره و همچنین راه اندازی سامانه تعامل الکترونیکی جشنواره بیان کرد وافزود: برگزاری ۱۰ کارگاه از جمله کارگاه تخت فولاد‌شناسی، قرآن و شرق‌شناسان، شناخت‌شناسی قرآنی و تغییر سبک زندگی قرآنی، دیدار با علما و نخبگان قرآنی، برگزاری شب شعر، زیارت گلستان شهدا و تخت فولاد از جمله برنامه‌های جنبی این جشنواره است.

وی با اشاره به اینکه ما حضور ۵۰۰ نفر را برای شرکت در این جشنواره در روز‌های ۲۰ تا ۲۳ آبان ماه امسال در اصفهان داریم، گفت: یک‌هزار و ۲۳۵ نفر از دانشجویان سراسر کشور برای شرکت در این جشنواره ثبت‌نام کرده‌اند، اما حدود ۵۰۰ نفر از این افراد به عنوان منتخب در این جشنواره شرکت می‌کنند.

دبیر جشنواره ملی قرآن و عترت دانشجویان، با تاکید بر اینکه در حال حاضر فرهنگ قرآنی و اقبال از برنامه‌های قرآنی مثل حفظ، قرائت، بخش‌های فناوری و موارد دیگر در بین دانشجویان نمود پیدا کرده است که باید در زمینه ترویج قرآن برنامه داشته باشیم افزود: دانشگاه پیام‌نور برای نخستین باراست که میزبانی برگزاری این جشنواره را به عهده دارد و ما درصدد دایمی کردن دبیرخانه ملی قرآن کریم در اصفهان هستیم.

اعزام دانشجویان برگزیده به مسابقات بین‌المللی قرآن وعترت

وی با اشاره به اینکه زمان ثبت نام این جشنواره از ۱۰ شهریور تا ۱۱ مهر و زمان برگزاری جشنواره از ۲۰ تا ۲۳ آبان است ادامه داد: آیین‌نامه اجرایی این جشنواره بازنگری و کامل شده است.

یوسفی با تاکید بر اینکه مسابقات برادران در مجتمع فرشچیان و مسابقات خواهران نیز در دانشگاه پیام‌نور مرکز اصفهان برگزار می‌شود، گفت: داوری مسابقات این جشنواره توسط داوران بین‌المللی صورت می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه برای آزمون کتبی از مسیر الکترونیکی استفاده می‌شود، اضافه کرد: آثار دانشجویان شرکت‌کننده به صورت الکترونیکی بار‌گذاری و سپس برای داوران ارسال می‌شود و داوران نیز این آثار را به صورت الکترونیکی داوری می‌کنند.

رئیس دانشگاه پیام‌نوراستان اصفهان؛ با بیان اینکه دررشته‌های قرائت، ترتیل و حفظ کل قرآن پنج نفربه مرحله نهایی راه پیدا می‌کنند، تاکید کرد: سه نفرازاین افراد نیز به مسابقات بین‌المللی قرآن وعترت دانشجویان اعزام می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه این جشنواره با حمایت‌های مجموعه‌هایی مانند شهرداری، فولاد مبارکه و ذوب‌آهن برگزار می‌شود افزود: امروزه دانشجویان به عنوان قشر فرهیخته، پر‌شور و با‌نشاط کشور به بحث‌های علمی و پژوهشی می‌پردازند و نقش فرهنگ، تزکیه، تذهیب و توجه به مباحثدینی باید در میان دانشجویان پر‌رنگ شود.

یوسفی؛ با اشاره به اینکه در حال حاضر ۲۵ درصد دانشجویان کشور از دانشجویان دانشگاه پیام‌نور هستند، گفت: در حال حاضر ۴۴ مرکز دانشگاه پیام‌نور در استان وجود دارد و رئیس دانشگاه پیام‌نور کشور عنوان کرده است که امسال یک‌هزار میلیارد ریال برای ارتقای کیفی دانشگاه پیام‌نور اختصاص داده می‌شود.

وی از ورود ۱۷ هزار دانشجو در مقطع کار‌شناسی و یکهزار و ۱۴۷ دانشجو در دوره کار‌شناسی ارشد به واحدهای دانشگاهی پیام نور استان خبر داد و تصریح کرد: ۸۰ هزار دانشجودر دانشگاههای پیام نور استان اصفهان تحصیل می‌کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز