خبرگزاری کار ایران

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تاکید کرد:

سازمان آتش‌نشانی، فرهنگ‌سازی را جز فعالیت‌های خود قرار دهد

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۹۱

آتش‌نشانی باید بخشی از فعالیت‌های خود را به اطلاع‌رسانی و فرهنگ‌سازی اختصاص دهد زیرا با فرهنگ‌سازی درست در جامعه هزینه‌ها کاهش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان در اجلاس مشترک شهرداران و مدیران آتش نشانی استان، ضمن گرامیداشت هفتهٔ دفاع مقدس و روز آتش نشانی و ایمنی گفت: یاد و خاطرهٔ همهٔ شهدا بالاخص شهدای آتش نشان را گرامی می‌داریم.

به گزارش ایلنا از اصفهان، محمدعلی طرفه، حضور مردم از قشرهای مختلف در ادوار انقلاب و جنگ تحمیلی را از ویژگی‌های بارز دفاع مقدس برشمرد و افزود: با رهبری‌های بی‌نظیر رهبر انقلاب اسلامی، جنگ تحمیلی به خوبی اداره شد و انقلاب و نظام را مستحکم کردند.

وی اظهار داشت: مقام معظم رهبری نیز با تدبیر و مدیریت خود کشتی انقلاب رابه ساحل نجات رسانده‌اند و در سراسر جهان روز به روز بر اقتدار و عزت این نظام افزوده می‌شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان، فرهنگ مقاومت را نتیجهٔ جنگ تحمیلی برشمرد و تصریح کرد: جنگ تحمیلی بر کشور ما تحمیل شد ولی بدنبال آن فرهنگ مقاومت نیز در کشور ریشه گرفت.

وی در ادامه به خدمات شهرداری و آتش نشانی در کشور اشاره و عنوان کرد: ۷۵ درصد از درآمد شهرداری‌ها در بخش عمرانی و مابقی در بخش جاری مصرف می‌شود.

طرفه با بیان اینکه سابقهٔ تشکیل آتش نشانی در کشور و در استان به سال ۱۳۱۵ برمی‌گردد، افزود: از آن تاریخ تاکنون خدمات بسیار زیادی ارائه شده و این سازمان جان بسیاری هموطنان در حوادثگوناگون نجات داده است ولی با این وجود همچنان نیاز با تجهیز بیشتر و آموزش بیشتر نیروهای آتش نشانی وجود دارد.

وی با تاکید بر اینکه در خصوص آتش نشانی نیاز به مطالعات بیشتر احساس می‌شود، بیان کرد: باید با داشتن یک برنامهٔ میان مدت خدمات مناسبی مرتبط با بخش آتش نشانی و ایمنی صورت گیرد.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان پیشگیری را در بروز حوادثمهم دانست و خاطر نشان کرد: استاندارد سازی اماکن و بنا‌ها و مراکز می‌تواند زمینهٔ پیشگیری از وقوع بحران را در جامعه ایجاد کند.

طرفه ادامه داد: در بخش مقابله نیز نیازمند تکمیل تجهیزات و آموزش هستیم و باید توان تجهیزاتی آتش نشانی استان در این راستا ارتقا یابد.

وی به موضوع خشکسالی در استان اشاره کرد و گفت: امروز در استان به دلیل وجود یک مدیریت متخصص و توانمند، فعالیت‌ها به شکل تخصصی و فنی با تدبیر انجام می‌شود در بخش آب بدون سیاسی کاری طرح‌های کلان پیگیری می‌شود.

طرفه گفت: شهرداری‌ها و بخش خدمات شهری بخش مهمی از مصرف کنندگان آب هستند که باید در بحثمدیریت مصرف هم خود اقدام به صرفه جویی کنند و هم با اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مردم و مخاطبین را به صرفه جویی و مدیریت مصرف تشویق کنند.

وی در ادامه یادآور شد: آتش نشانی نیز باید بخشی از فعالیت‌های خود را به اطلاع رسانی و فرهنگ سازی اختصاص دهد که در این صورت هزینه‌ها نیزکاهش خواهد یافت.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری اصفهان تشکیل اینگونه جلسات را برای ارتباطات و انتقال تجربیات مفید دانست و گفت: تشکیل گروه‌های تخصصی با عضویت شهرداران می‌تواند در جهت مشخص شدن مشکلات و گرفتن تصمیمات لازم مفید و موثر باشد.

مدیرکل هماهنگی و خدمات ایمنی سازمان شهرداری‌های کشور نیز در این جلسه گفت: در سال ۹۲،۱۶۰ هزار حادثه در کشور اتفاق افتاد که همکاران ما در آتش نشانی کشور در رفع آن همت گماردند و در نتیجهٔ این حجم از حوادثتنها ۴۵۰۰ نفر جان خود را از دست دادند.

مسعود احمدی، با بیان اینکه کار آتش نشانی فقط اطفاء حریق نیست، گفت: حدود ۳۱ وظیفه بر عهدهٔ آتش نشانی است و با توجه به اینکه ۱۲۰۰ ایستگاه آتش نشانی در کشور وجود دارد باید به نوعی اقدام کنیم که یک نفر آتش نشان دغدغه‌ای جز نجات هموطنان و اطفاء حریق نداشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز