خبرگزاری کار ایران

فرمانده یگان حفاظت میراثفرهنگی استان اصفهان تاکید کرد:

نگهداری و استفاده از دستگاه فلزیاب بدون مجوز غیر قانونی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۹۲۰۵

استفاده از هرگونه دستگاه‌های فلزیاب و معدن یاب لزوماً می‌بایست با مجوز سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری انجام شود.

فرمانده یگان حفاظت میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان با اشاره به اینکه اخیرا تبلیغات غیر قانونی گسترده ای در خصوص فروش دستگاه فلزیاب در سطح استان انجام گرفته است، گفت: همشهریان عزیز باید هوشیار و مراقب باشند که فریب شرکتهای فاقد مجوز و سودجو را نخورند.

به گزارش ایلنا از اصفهان، سرهنگ پاسدار عطاا.. شریفی اظهارداشت: برخی از شرکت‌های متخلف با تبلیغات گسترده در فضاهای مجازی و… اقدام به فریب و تشویق افراد برای خریداری دستگاه فلزیاب کرده و متاسفانه دیده شده برخی افراد با خرید فلزیاب اقدام به جرائم در حوزه میراثفرهنگی می‌کند.

وی تصریح کرد: بر اساس ماده واحد قانون اخذ مجوز برای ساخت، خرید و فروش، نگهداری و تبلیغ استفاده از دستگاه فلزیاب مصوب ۱۵/۱۲ / ۱۳۷۹ مجلس شورای اسلامی و آیین نامه اجرایی آن مصوب ۱۶/۱۲ / ۱۳۸۲ هیات وزیران هر گونه فعالیت در مورد دستگاههای فلزیاب، معدن یاب، لزوماً می بایست با مجوز سازمان میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری انجام شود.

وی خاطرنشان کرد: یگان حفاظت میراثفرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان قاطعانه با افرادی که اقدام به خرید و فروش دستگاه فلزیاب می‌کنند، برخورد خواهد کرد و طبق قوانین آمره، متخلفان از مفاد قوانین مربوط به فلزیاب به ضبط و مصادره دستگاه فلزیاب محکوم می شوند.

فرمانده یگان حفاظت میراثفرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان اذعان داشت: چنانچه دستگاه فوق در حین حفاری غیر مجاز به قصد کشف اموال فرهنگی –تاریخی مورد استفاده قرار گیرد، علاوه بر مجازات فوق مرتکب به یک سال تا سه سال حبس مجازات مقرر در ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی محکوم می‌شوند.

سرهنگ شریفی ادامه داد: به‌دلیل اینکه ماهیت خرید و فروش اشیاء تاریخی –فرهنگی غیر قانونی است و متخلفین از این موضوع آگاهی کامل دارند لذا بر این تصور هستند که مالباختگان کمتر به مراجع قانونی مراجعه می‌کنند که در بعضی موارد متاسفانه اینگونه هم هست بر همین اساس تقلب در این زمینه در حال افزایش است.

سرهنگ شریفی با هشدار نسبت به هوشیاری افراد در مقابل خرید دستگاه‌های فلزیاب افزود: همشهریان و هم استانی‌ها باید هوشیاری کامل در این خصوص داشته تا فریب شرکتها و افراد فرصت طلب و سود جو را نخورند و هر گونه اخبار مربوط به خرید دستگاه فلزیاب کسب و یا تخلفی در این زمینه مشاهده کردند، موضوع را سریعا با یگان حفاظت استان به شماره تماس ۳۲۲۴۱۱۶۰ بصورت شبانه روزی اعلام تا پیگیری لازم صورت گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز