خبرگزاری کار ایران

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان نجف آباد:

آب شرب یزدان شهر بهداشتی است

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۷۳۸

با ابتلا برخی از شهروندان یزدان شهر به بیماری‌های روده ای و مسمومیت و مراجعه به بیمارستان، پزشکان در این زمینه اظهار کردند که مسمومیت به دلیل استفاده از آب غیر بهداشتی بوده است! اما مسئولان آبفای شهرستان نجف آباد در این رابطه نظری مخالف دارند و می‌گویند که هیچ آبی به غیر از آب تصفیه خانه بابا شیخعلی برای شهروندان نجف آباد و یزدان شهر استفاده نمی‌شود.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان نجف آباد در رابطه با انتشار خبری مبنی بر اینکه اداره آب و فاضلاب این شهر برای تامین آب شرب شهر یزدان شهر از آب چاه استفاده کرده و این عمل باعثمسمومیت تعدادی از ساکنان آن شهر گردیده است، گفت: برای تهیه آب شرب این شهر به هیچ عنوان از آب چاه استفاده نشده است؛ چرا که در یزدان شهریک منبع ۱۰ هزارلیتری آب تصفیه وجود دارد که محل تغذیه آن ازتصفیه خانه با با شیخعلی اصفهان است.

حسین مجیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در آب شرب یزدان شهر هیچ گونه آب چاهی وارد نمی‌شود، ادامه داد: ۲ ماه قبل بود که آب سه حلقه چاه برای آب شرب مردم نجف آباد وارد چرخه شد که به دلیل مشکلات بهداشتی آب این چاه‌ها سریعا از مدار شرب خارج گردید و در اختیارشهرداری نجف آباد برای آبیاری فضای سبز قرار گرفت.

وی تاکید کرد: هیچ‌گاه برای آب شرب شهروندان یزدانشهراز آب چاه استفاده نکرده‌ایم زیرا این شهردارای یک منبع آب ۱۰ هزار لیتری است که از تصفیه خانه بابا شیخعلی تغذیه شده و دارای کیفیت و استاندارهای بهداشتی است استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه در شهر نجف آباد نیز یک منبع آب ۲۰ هزار لیتری آب وجود دارد که برای شدت تقاضای آب در اوایل تابستان آب چند حلقه چاه نیز برای تامین مصارف مردم وارد چرخه شد گفت: آب این چاه‌ها به دلیل اینکه بهداشتی نبود و مشکلاتی که به علت استفاده از آب چاه و مبتلا شدن شهروندان به بیماری‌های روده‌ای و مسمومیت ایجاد کرد سریعا از شبکه توزیع قطع کردید.

مجیدی، با اشاره به اینکه مرکز بهداشت شهرستان نجف آباد هر روزدر بازرسی‌های خود آب شهرستان را کیفیت سنجی کرده و از همه لحاظ آزمایشات بهداشتی انجام می‌دهد ادامه داد: با آزمایشاتی که مرکز بهداشت و درمان دانشگاه علوم پزشکی بر روی سلامت آب انجام می‌دهد نمی‌توان به ادعای برخی که می‌گویند آب غیر بهداشتی است تکیه کرد، شاید این افراد درپارک‌ها و یا خارج ازشبکه توزیع؛ آبی مصرف کرده باشند که بهداشتی نبوده است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب شهرستان نجف آباد در پاسخ به این پرسش که برخی شهروندان یزدان شهر به علت استفاده از آب شرب مسمو م شده و به بیمارستان انتقال یافته‌اند و پزشکان علت مسمومیت رابهداشتی نبودن آب عنوان کرده‌اند گفت: چنین موردی در یزدان شهر نبوده است، مسئله اینجاست که چاههایی نیز در اطراف این شهر وجود دارد و به علت اینکه شهرک صنعتی نیز در این منطقه قرار دارد وقسمت‌هایی ازشهرک صنعتی هنوز از شبکه توزیع آب شرب برخوردار نیست ممکن است افرادی که در این نواحی سکونت دارند از آب چاه استفاده کرده‌اند.

وی اظهار داشت: درمسیر جاده تیران به نجف آباد بعد از پلیس راه یک اورژانس و مرکز بهداشتی قرار دارد که آب چاه آن بهداشتی نیست، آب این چاه فقط برای شستشو مناسب است و آب شرب اورژانس نیزاز طریق تانکرتامین می‌شود.

این مسئول تاکید کرد: در حوالی همین اورژانس ۷ کارگاه شامل کارگاههای تولید قطعات ماشین، سنگبری، کارخانه آرد و غیره وجود دارد که افراد ساکن درشهرک صنعتی آب شرب خود را از محل این چاه و با استفاده از دبه تامین می‌کنند، متاسفانه در این منطقه هنوز لوله کشی آب تصفیه وجود ندارد اما با پیگیری‌های صورت گرفته بزودی نیز در این منطقه آب شرب تصفیه تامین خواهد شد.

مجیدی؛ با تاکید به اینکه افرادی که دچار مسمومیت شده‌اند از حوالی همین منطقه بوده‌اند تصریح کرد: در یزدان شهر دو حلقه چاه وجود داشت که توسط شرکت آبفا و برای استفاده فضای سبز در اختیار شهرداری قرار گرفت و از آنان خواسته شد که درپارک‌ها و معابر عمومی عنوان نمایند که این آب بهداشتی نیست.

وی درباره تعیین میزان استاندار آب وتایید آب شرب بهداشتی در آزمایشگاه این شهرستان گفت: آزمایشگاه تایید صلاحیت آب در نجف آباد به قدری پیشرفته و مجهز است که هرروز علاوه بر تشخیص و تعیین کیفیت آب این شهرستان کیفیت آب درشهرهای شمال غرب استان مانند دهق، علویجه، تیران و کرون، ویلاشهر، گلدشت، کهریزسنگ را به لحاظ آنالیز‌های میکروبی و بهداشتی نیزمورد ارزیابی قرار می‌دهد.

گفتگو از: زهرا نصیری

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز