خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان تاکید کرد:

ابتلای بانوان به مواد مخدر بنیان خانواده را نابود می‌سازد

asdasd
کد خبر : ۲۰۸۳۶۹

قلیان دریچه‌ی ورود به اعتیاد است و باید با کمک خانواده‌ها در راستای ضد ارزش کردن آن در جامعه قدم برداریم.

استاندار اصفهان در گردهمایی دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های استان، گفت: مقولهٔ مبارزه با مواد مخدر از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و مسئولین باید مبارزه با این بلای خانمان سوز را جدی بگیرد.

به گزارش ایلنا از اصفهان؛ رسول زرگرپور با بیان اینکه این موضوع از دو جهت اهمیت دارد، اظهار داشت: از یک طرف مسئولین باید طبق وظیفهٔ قانونی خود با این پدیدهٔ خانمان سوز مبارزه کنند و از طرف دیگر مبارزه با مواد مخدر یک خواست و مطالبهٔ مقام معظم رهبری است که وظیفهٔ ما را دو چندان می‌کند.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دولت تدبیر و امید در این خصوص رویکرد جدیدی دارد، ادامه داد: مبارزه با مواد مخدر بر دو اصل مبارزهٔ اجتماعی و پیشگیری از اعتیاد استوار است که برنامه‌ها، فعالیت‌ها و اقدامات خاص خود را می‌طلبد.

وی تصریح کرد: مبارزه با موادمخدر از طریق مبارزهٔ اجتماعی با ورود تمام افراد جامعه از جمله خانواده‌ها و سمن‌ها از سیاست‌های جدید دولت در این خصوص است.

زرگرپور افزود: اگر مردم آگاه شوند و اولین قدم را برای ورود به یک حرکت اجتماعی بردارند نهضت عمومی و فراگیری برای مبارزه با مواد مخدر شکل خواهد گرفت که می‌تواند در مبارزه با مواد مخدر و اعتیاد اثر گذار باشد.

وی با تاکید بر اینکه NGO‌ها باید برای مبارزهٔ جدی با مواد مخدر ورود پیدا کنند، اذعان داشت: تلاش می‌کنیم با شفاف سازی و اطلاع رسانی کامل مردم و خانواده‌ها را از سوء مصرف مواد مخدر و اعتیاد آگاه کنیم.

زرگرپور با بیان اینکه در سیاست جدید دولت به جای مبارزه با معتاد، اصل پیشگیری مورد توجه قرار گرفته است، عنوان کرد: نباید اجازه دهیم اعتیاد در جامعه شکل بگیرد.

استاندار اصفهان به نرخ رشد کشفیات مواد مخدر اشاره و بیان کرد: آمار بالای کشفیات مواد مخدر که نشان از حرکت و جابجایی مواد مخدر در کشور دارد بسیار نگران گننده است.

وی با بیان اینکه نوع مصرف مواد مخدر از مواد سنتی به مواد شیمیایی تبدیل شده است، افزود: مواد مخدر شیمیایی عوارض زیادی دارد و متاسفانه تهیهٔ آن ساده‌تر است.

وی با ابراز نگرانی از کاهش سن ابتلا به مواد مخدر و نرخ بالای ابتلای بانوان به این پدیدهٔ شوم گفت: با مبتلا شدن بانوان به مواد مخدر اساس و بنیان خانواده‌ها از بین می‌رود.

زرگرپور به تصمیمات اتخاذ شده در شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اشاره کرد و از دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های استان خواست که با قوت و قدرتی خاص مسائل را پیگیری نمایند.

استاندار اصفهان بر برنامه ریزی دقیق سیاست گذاری و نظارت در جهت مبارزهٔ بی‌امان با این پدیدهٔ خانمان سوز و به حداقل رساندن اعتیاد در جامعه تاکید کرد و افزود: مسئولان باید با جدیت کامل برنامه‌ها را پیگیری نمایند تا بتوانیم استان پاکی را درشان مردم استان به منصهٔ ظهور برسانیم.

وی با تاکید بر اینکه در ابتدا باید سیاست‌های اجتماعی مورد توجه قرار گیرد؛ افزود: در راستای اجرای این برنامه‌ها ایجاد تشکل‌های تخصصی و آموزش به خانواده‌ها ضروری است.

استاندار اصفهان افزود: در ادامهٔ این فعالیت‌ها پیشگیری از اعتیاد باید در مدارس، دانشگاه‌ها و مراکز تولیدی با برگزاری همایش‌ها و کارگاه‌های آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

زرگرپور قلیان را دریچهٔ ورود به اعتیاد دانست و افزود: خانواده‌ها باید به این موضوع توجه داشته باشد و باید در راستای ضد ارزش کردن آن در جامعه تلاش کنیم.

وی از دبیران شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های استان خواست نظارت کافی بر حسن اجرای برنامه‌ها داشته باشند و با یک ایمان کامل بر این رویکرد جدید دولت مشارکت داشته باشند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز