خبرگزاری کار ایران

مدیرکل استاندارد استان اصفهان خبر داد:

یخچال و فریزرهای ویترینی و ایستاده، مشمول استاندارد اجباری شدند / / با متخلفان برخورد قانونی می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۷۵۰۶

یخچال و فریزرهای ویترینی و ایستاده مورد استفاده در فروشگاه‌ها نیز از ابتدای مرداد ماه سال ۱۳۹۱ مشمول مقررات استاندارد اجباری شد که در این زمینه اداره کل استاندارد با کلیه تولید کنندگان و توزیع کنندگان متخلف که اقدام به توزیع اینگونه اقلام غیر استاندارد در بازار کنند، برخورد قانونی به عمل خواهد آورد.

به گفته مدیرکل استاندارد استان اصفهان، کلیه محصولات لوازم خانگی برقی به دلیل اینکه مستقیما با سلامتی و جان و ایمنی مصرف کنندگان جامعه در ارتباط هستند، مشمول مقررات اجرای اجباری استاندارد‌ها هستند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، غلامحسین شفیعی، با اشاره به لزوم توجه به استاندارد‌ها در تهیه لوازم خانگی افزود: در نظر نگرفتن نشان استاندارد بر روی لوازم خانگی و استفاده از محصولات بی‌کیفیت و فاقد استاندارد می‌تواند موجب سوانح و صدمات غیر قابل جبران من جمله آتش سوزی، برق گرفتگی شود. به عنوان مثال اگر چرخ گوشت غیر استاندارد باشد، ابعاد گلویی آن، مطابق با استاندارد‌ها نبوده و می‌تواند منجر به قطع انگشتان کاربر و یا حتی کودکان شود و یا در مورد سبزی خردکن‌های غیر استاندارد در صورت نداشتن میکرو سوییچ در حین کار، امکان برداشتن درب محصول میسر خواهد بود و با توجه به تیغه محصول که فوق العاده تیز است، می‌تواند منجر به صدمات جبران ناپذیری شود.

مدیرکل استاندارد استان اصفهان با بیان این مطلب که مصادیق حوادثفوق الذکر بار‌ها تکرار شده است، گفت: مصرف کنندگان لازم است در حین خرید محصولات خانگی به نشان استاندارد دقت کرده و از خرید محصولات غیر استاندارد اکیدا اجتناب کنند.

وی با اشاره به اهمیت برچسب انرژی در خرید محصولات خانگی از جمله انواع یخچال، فریزر، لباسشویی تمام اتوماتیک، اتو، آبگرمکن برقی، کولر آبی، کولر گازی، سماور برقی، بخاری برقی، جارو برقی و… افزود: مصرف کنندگان باید در هنگام خرید محصولات فوق الذکر علاوه بر نشان استاندارد به برچسب مصرف انرژی نیز دقت کنند و ترجیحا محصولاتی که در گروه مصرف انرژی A یا B قرار می‌گیرند خریداری کنند، چرا که در غیر این صورت راندمان(کارآیی) محصول پایین‌تر و مصرف انرژی بالا‌تر خواهد بود و ناگزیر بایستی هزینه برق مصرفی بیشتر نیز پرداخت کنند.

شفیعی با تاکید بر اجباری بودن کلیه محصولات و لوازم خانگی گفت: یخچال و فریزرهای ویترینی و ایستادهٔ مورد استفاده در فروشگاه‌ها نیز از ابتدای مرداد ماه سال ۱۳۹۱ مشمول مقررات استاندارد اجباری شد و کلیه تولید کنندگان، توزیع کنندگان و مصرف کنندگان لازم است دقت کنند که این نوع یخچال و فریزر‌ها حتماً دارای نشان استاندارد و برچسب گرید مصرف انرژی باشند و این اداره کل نیز با تولید کنندگان و توزیع کنندگان متخلف برخورد قانونی به عمل خواهد آورد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز