خبرگزاری کار ایران

مراسم " دعای باران " برای ثبت جهانی به یونسکو رفت

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۸۲۶

پرونده آیین " باران خواهی " برای ثبت جهانی سال ۲۰۱۴ در فهرست میراثفرهنگی ناملموس به یونسکو ارسال شد.

مدیرکل دفتر ثبت آثار تاریخی، فرهنگی و طبیعی سازمان میراثفرهنگی گفت: آیین " باران خواهی "، اواخر بهمن سال گذشته در فهرست آثار ملی کشورمان به ثبت رسید.

به گزارش ایلنا از اصفهان، " فرهاد نظری " اظهار داشت: پرونده آیین " باران خواهی " روستای " کبوران تفرش " از میان ۱۱ پرونده‌ای که ایران پیش از اجلاس میراثناملموس یونسکو پیشنهاد داده بود، برای ثبت جهانی سال ۲۰۱۴ به یونسکو ارسال شد.

نظری تصریح کرد: پرونده آیین " باران خواهی " در اجلاس میراثفرهنگی ناملموس یونسکو که در آذر سال ۲۰۱۴ در قطر برگزار می‌شود، برای ثبت جهانی بررسی خواهد شد.

دبیر اجلاس و جشنواره، آیین باران خواهی در ایران را از مناسک و آیین هایی با قدمت بالا دانست و گفت: مراسم باران خواهی یا دعای باران در نتیجه ارتباط بین انسان و اعتقادات و نیایش های او با خالق است که در مناطق مختلف کشور با توجه به جغرافیای بومی به طرق مختلف اجرا می شود.

" مسعود حسین میرزایی " اظهار امیدواری کرد برگزاری اجلاس و جشنواره ۲۰۱۴ اصفهان گام های مثبتی در پیشبرد ثبت پرونده های آثار میراثفرهنگی ناملموس کشور در یونسکو بردارد.

اجلاس و جشنواره بین المللی میراثفرهنگی ناملموس(ICCN۲۰۱۴) با محوریت شهرداری اصفهان از ۱۶ تا ۲۰ مهر ماه در کلان شهر اصفهان برگزار خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز