خبرگزاری کار ایران

فرمانده انتظامی استان اصفهان:

افزایش ۱۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در اصفهان

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۵۹۱

در ۵ ماهه سال جاری، با کنترل ورودی‌های استان در بحثمبارزه با مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در گلوگاه‌ها مواجه بودیم که در حقیقت بیش از ۱۹ تن مواد مخدر در این مدت کشف شد.

فرمانده انتظامی استان اصفهان در جمع خبرنگاران، با اشاره به اینکه شهریور ماه امسال در بحثمبارزه با قاچاق خارج از سیستم عرضه سوخت و شبکه‌های مختلف با یک جهش ۱۲ درصدی در کشفیات قاچاق سوخت مواجه بودیم که در این رابطه ۴۰ نفر دستگیر شدند ادامه داد: قرارگاه مقابله با سرقت در سال ۹۳ با انسجام و حرکتی نو، آغاز به کار کرد که تاکنون نتیجه آن، کاهش ۵ درصدی سرقت‌های خرد بوده و امیدواریم به نقطه بالایی در مقابله برسیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، سردارعبدالرضا آقاخانی، با اشاره به افزایش ۸ درصدی کشفیات مواد مخدر در محلات، تصریح کرد: در ۵ ماهه سال جاری، با کنترل ورودی‌های استان در بحثمبارزه با مواد مخدر نسبت به مدت مشابه سال قبل با کاهش ۱۱ درصدی کشفیات مواد مخدر در گلوگاه‌ها مواجه بودیم که در حقیقت بیش از ۱۹ تن مواد مخدر در این مدت کشف شد.

وی با بیان اینکه در زمینه پاکسازی محلات برای زدودن دغدغه‌های امنیتی مردم، ۱۸ ماموریت پلیسی انجام و در جریان آنها، بالغ بر ۵۰ پاتوق به ویژه مواد مخدر متلاشی شد، اظهار داشت: خوشبختانه در زمینه کشفیات سوخت قاچاق، با افزایش ۵۱ درصدی نسبت به سال قبل روبرو بودیم؛ همچنین در زمینه امور راهوری و تصادفات نیز، شاخص ما برای سال جاری ۱۰ درصد در درون و برون‌شهر است؛ با این حال، در درون‌شهر با شاخص ۲۰ درصدی کاهش تصادفات مواجه بودیم اما در برون شهر متاسفانه اصلا از وضعیت مناسبی برخوردار نیستیم.

فرمانده انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه مهرماه امسال، ماه افزایش کشفیات است، بیان داشت: هدف ما، کیفیت و کمیت بخشیدن به کشفیات به ویژه سرقت است، خاطرنشان کرد: متاسفانه شهریورماه امسال، در مقابله با سارقی سابقه‌دار، یکی از همکاران ما دچار حادثه شد و به لقاء الله پیوست و همین امر نشان دهنده برخورد قاطع پلیس با سارقان است.

وی با بیان اینکه طرحی برای ساماندهی اتباع بیگانه، تهیه شده است، تصریح کرد: از آنجایی‌که در بحثورود اتباع بیگانه بدون مجوز، دغدغه‌هایی وجود دارد لذا کنترل‌‌های لازم به عمل آمده و اتباع غیرمجاز دستگیر خواهند شد.

وی با اشاره به برقراری ۸۰۰ هزار تماس تلفنی با شماره ۱۱۰ در ۵ ماهه امسال، گفت: نزدیک به ۵۰ درصد از این تماس‌ها، عملیاتی بوده‌اند.

وی بیشترین علت وقوع تصادفات را خواب آلودگی راننده عنوان کرد و اظهار داشت: با توجه به شروع بازگشایی مدارس، برنامه‌ها و تمهیدات لازم برای حفظ امنیت دانش‌آموزان اندیشیده شده است و پلیس، تمام توان خود را به کار بسته تا از اول مهرماه وارد صحنه شود و از بروز مشکلات ترافیکی و اخلال در مسیرها جلوگیری کند. لذا شهروندان می‌توانند مشکلات خود را در این زمینه با شماره‌های ۱۱۰ و ۱۹۷ مطرح کنند.

سردار آقاخانی به برنامه‌های پلیس اصفهان برای مهرماه امسال اشاره کرد و گفت: ادامه تلاش چندبرابری قرارگاه عملیاتی مبارزه با سرقت، اجرای مرحله سوم طرح‌های محله محور در راستای مبارزه با سارقان، مزاحمان خیابانی و توزیع‌کنندگان خرد مواد مخدر، برخورد مصمم با باغ‌تالارهای فعال غیرمجاز ضمن هماهنگی با اتحادیه و مجمع امور صنفی و پلمپ آنها، ادامه اجرای طرح مکنا(مدیریت کلانتری‌های نیروی انتظامی)، برخورد با موتورسوارانی که قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت نکرده و و از وسایل ایمنی استفاده نمی‌کنند از جمله برنامه‌های پلیس در مهرماه امسال است.

وی با بیان اینکه مراحل ثبت نام و گزینش پلیس افتخاری در اصفهان تمام شده و به زودی هزار نفر از آنها جذب می‌شوند، ادامه داد: توسعه پلیس فتا در تمام شهرستان‌های استان اصفهان از دیگر اهداف ما در مهرماه امسال است چراکه در حال حاضر تنها ۶ شهرستان اصفهان از پلیس فتا برخوردار هستند.

سردار آقاخانی، شماره تلفن ۲۱۸۳۰۳۰ را برای طرح مشکلات دانش‌آموزان اعلام کرد و افزود: تمام قهوه‌خانه‌های بدون مجوز تعطیل شده و به مراکز انتظامی نیز دستور داده‌ایم که هیچ‌کس حق ندارد در پارک‌ها، پاتوق قلیان راه بیاندازد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز