خبرگزاری کار ایران

یک عضو اتاق بازرگانی اصفهان:

بی‌آبی مثل هیولایی چند سر است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۳۲۳

اینکه فکر کنیم صرفا ضرر بی‌آبی یا کم آبی یک بعد دارد، اوج کوته نظری است. چون ابعاد این معضل، بسیار وسیع‌تر است.

بی‌آبی اصفهان مساله‌ای نیست که بتوان به راحتی از آن گذشت چون اصفهان با آب و زاینده رود، زنده است و همه چیز این شهر به زاینده رود بستگی دارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رضا برادران اصفهانی ادامه داد: این مشکل، همه لایه‌ها و اقشار فعال در بدنه اقتصاد را درگیر می‌کند. چون وقتی آب نیست، گردشگرهم نیست، صنعت گردشگری هم نیست و هنرمند یا فعالان گردشگری هم نابود خواهند شد. پس بی‌آبی فقط کشاورزی یا صنعت و روح و روان مردم اصفهان را آزار نمی‌دهد، بی‌آبی هیولایی است که چند سر دارد.

وی در رفع این مشکل راه حل‌های عملیاتی بر پایه راه‌های آزمون پس داده را مهم دانست و اضافه کرد: تاسیس و البته حمایت از بندر خشک، یکی از بهترین راه حل‌ها برای جبران و مقابله کوتاه مدت با بی‌آبی است.

برادران اصفهانی افزود: از طرف دیگر نباید بعد از ایجاد و تاسیس این بندر، مسولین خودشان را کنار بکشند و بگویند مشکل اصفهان حل شد و البته به همین دلیل است که احداثبندر خشک در اصفهان باید هر په سریع‌تر نهایی بشود.

این عضو اتاق بازرگانی استان اصفهان با اشاره به اینکه برخی از جاده‌های دسترسی روستایی و همچنین خیابان‌ها شمال شهر اصفهان به علت تردد کامیون‌ها و خودروهای سنگین بسیار خطرناک است، افزود: همچنین جاده‌های شرقی استان نیز به علت دسترسی‌های بر‌تر جاده‌ای، دچار ترافیک شده‌اند و این مسائل راه اندازی بندر خشک را بدیهی‌تر می‌سازد.

وی تمرکز زدایی از مرزهای کشور در رابطه با کالاهایی که در بنادر مرزی وجود دارد را از دیگر دلایل ایجاد بندر خشک در استان اصفهان عنوان کرد و ادامه داد: وجود بندر در مرزهای کشور خود نوعی ایجاد انگیزه برای هدف‌گذاری دشمن برای حمله به کشور است که با این کار دشمن را در رسیدن به اهدافش‌ ناکام می‌‌گذارد.

رضا برادران اصفهانی در ادامه به وضعیت نامناسب تجارت در استان اشاره کرد و گفت: در حال حاضر بیشترین تولید فرش در استان اصفهان با تمام مشکلاتش‌ صورت می‌گیرد. ولی صادرات آن از تهران صورت می‌گیرد.

وی همچنین به تولید آهن و فولاد در استان اصفهان اشاره کرد و افزود: علاوه بر هزینه‌هایی که برای تولید این محصولات در استان به کار برده می‌شود، آلاینده‌هایی نیز در راستای تولید آهن و فولاد ایجاد می‌شود که صدمات زیادی را علاوه بر آلایندگی‌ در ایجاد ترافیک و تصادفات وارد کرده، ولی چرخش اقتصادی این محصولات مهم در تهران رقم می‌خورد و این زیبنده اصفهان نیست.

وی با تاکید بر اینکه تاسیس بندر خشک یک طرح ملی است، اضافه کرد: تاسیس این بندر در اصفهان، برای مردم این شهر به جز آلایندگی‌ و ترافیک و افزایش تردد چیزی به همراه نخواهد داشت. ولی با توجه به اینکه با تاسیس این بندر تا حدود زیادی در مصرف سوخت صرفه‌جویی می‌شود، این کار برای کل کشور مناسب خواهد بود و همانطور که گفتم راهی است برای مبازره با هیولای چند سر بی‌آبی که شرایط جدیدی را به برخی مناطق استان تحمیل می‌کند، اما باید اجرایی شده و تسریع شود.

بندر خشک پایانه‌ای ترکیبی در پس کرانه است که به بندری ساحلی متصل است. تجهیزات لازم و کافی برای مواجهه با تردد ناشی از چندین شیوه حمل ونقل اعم از جاده‌ای، ریلی و هوایی در آن در نظر گرفته شده‌اند و مشتریان می‌توانند کالا‌هایشان را با استفاده از این شیوه‌های مختلف به آن ارسال کنندو یا از آن تحویل گیرند.

علاوه بر خدمات پایه‌ای که پایانه‌های سنتی کالا در پس کرانه ارایه می‌دهند، خدماتی نظیر انبارسازی کالا، نگه داری از کانتینرهای خالی، تعمیرات کانتینر، امور گمرکی و ترخیص و پشتیبانی کالا نیز در بنادر خشک ارایه می‌شوند.

میزان دسترسی به بندر خشک و همچنین کیفیت واسط‌های جاده‌ای و ریلی، میزان عملکرد هرپایانه را مشخص می‌سازند. در نتیجه، این امر بسیار مهم است که حمل ونقل قابل اطمینان و برنامه ریزی شده میان بندر ساحلی و بندر خشک وجود داشته باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز