خبرگزاری کار ایران

رییس انجمن شیمیایی و سلولزی استان اصفهان مطرح کرد:

عرضه مواد اولیه پلیمری در بورس، تهیه آن را برای تولیدکننده دشوار کرده است

asdasd
کد خبر : ۲۰۶۱۲۰

ترکیه با ارایه اجناس مرغوب بازار های کشورهای همجوار را برای تولید مواد پلیمری در دست گرفته است که ایران به سبب مشکلات برای رقابت در این عرصه با رکود مواجهه بوده است.

رییس انجمن شیمیایی و سلولزی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان گفت: بخش زیادی از صنایع استان اصفهان را صنایع شیمیایی تشکیل می دهند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، منصور جمشیدی با بیان اینکه صنایع شیمیایی طیف گسترده ای از تولیدات را شامل‌ می‌شوند، گفت: این صنایع بسته به نوع تولیدات خود صادرات دارند و با توجه به اهمیت آنها در اقتصاد استان و کشور، باید به مسایل آنها رسیدگی شود.

وی مشکل عمده بسیاری از واحدهای این صنعت را عرضه مواد اولیه پلیمری در بورس دانست که تهیه آن را برای تولیدکننده دشوار کرده است.

وی با اشاره به اینکه به دلایلی مانند تحریم ها، واردات بعضی مواد اولیه سخت شده است، گفت: این موضوع دست دلال ها را به این بخش باز کرد. در عین حال کالای مشابه هم وارد می شود که به تولید داخلی ضربه زده است.

جمشیدی با بیان اینکه در ماه های ابتدایی سال جاری با روکود مواجه بوده ایم، کشورهای همجوار را بازارهای خوب صادراتی برای ایران توصیف کرد و گفت: ترکیه با ارایه اجناس مرغوب بازار های این کشورها را تصاحب کرد.

رییس انجمن شیمیایی و سلولزی خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با اشاره به نبود ماشین آلات به روز، تصریح کرد: بعضی ماشین آلات به کار رفته در این صنعت از چین وارد می شود که بسته به سرمایه تولیدکننده با کیفیت های مختلف ساخته می شود و متاسفانه در بعضی موارد به دلیل نبود قطعه، کار تعطیل می شود.

جمشیدی ابراز کرد: با وجود این مشکلات، کارشناسان داخلی و کارگران هوشیارند و تولیدکننده نمی گذارد به هیچ قیمتی کار تعطیل شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز