خبرگزاری کار ایران

یک مشاور بین‌المللی صنعت گردشگری تاکید کرد:

برای توسعه گردشگری اصفهان، باید نماد‌های این شهر را به جهانیان معرفی کنیم

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۷۳۴

برای جذب گردشگران خارجی باید از تمدن، آداب، رسوم و فرهنگ هشت هزار ساله ایران استفاده کنیم.

یک مشاور بین المللی صنعت در دیدار با رییس اتاق اصفهان، استفاده از نماد‌های فرهنگی اصفهان در توسعه صنعت گردشگری را مهم ارزیابی کرد و گفت: ایران دارای تمدن هشت هزار ساله است و باید از این تمدن، آداب، رسوم وفرهنگ برای جذب گردشگران خارجی بهره برد.

به گزارش ایلنا از اصفهان، صالح میری اظهار داشت: توضیح حداقل آثار تاریخی و فرهنگی در مکان‌های مختلف و همچنین معرفی آنان در نشریات خارجی می‌تواند در این زمینه کمک بسزایی باشد.

وی اذعان داشت: یک تاریخ برای اصفهان مشخص شود که نشان دهنده سالگرد اتفاقی برای این شهر باشد به عنوان مثال چند سال از پایتخت بودن اصفهان می‌گذرد(۴۰۰ سال پیش) و تبلیغات گسترده برای این سال جهت جذب گردشگر موقت و دایمی صورت گیرد.

وی با اشاره به تلاش امارت متحده عربی برای سال ۲۰۲۲ و برگزاری نمایشگاه اکسپوی دوبی افزود: این کشور تلاش می‌کند که این نمایشگاه برای این شهر گردشگران بسیاری جذب کند.

میری، اصفهان را یک شهر با آرامش خاص توصیف کرد و گفت: معماری این شهر شامل کوچه‌ها، خیابان‌ها و ساختمان‌ها باعثایجاد آرامش برای شهروندان و گردشگران می‌شود و این آرامش را در شهرهای بزرگ جهان با ساختمان‌های بلند مرتبه مشاهده نمی‌کنیم.

وی تصریح کرد: جذب گردشگرانی که خواستار دست یافتن به آرامش هستند می‌تواند یکی از برنامه‌های تبلیغاتی گردشگری اصفهان باشد.

مشاور بین الملل گردشگری، ایجاد تمایز بین فرش اصفهان با سایر شهر‌ها را یکی دیگر از المان‌های گردشگری اصفهان برشمرد و تصریح کرد: باید تلاش کرد این ذهنیت برای گردشگر خارجی ایجاد شود که فرش اصفهان اصلیترین فرش ایرانی است و طرح‌های اصفهان در سایر فرش‌ها نیز وجود دارد.

رییس اتاق اصفهان گفت: اتاق اصفهان با راه اندازی کمیسیون گردشگری خواستار تقویت این صنعت در اصفهان است و در این راستا اقدام موثری صورت گرفته است.

خسرو کسائیان افزود: استان اصفهان دیگر کشش ایجاد واحد صنعتی ندارد ولی برای کشاورزی وجود دارد و باید از صنعت گردشگری برای توسعه استان بهره برد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز