خبرگزاری کار ایران

استاندار اصفهان درجلسه کار گروه اشتغال استان:

بانک‌ها باید جسارت بیشتری در ارائه تسهیلات داشته باشند

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۳۸۵

درسال گذشته ۳۳ درصد از تسهیلات بانکی در استان اصفهان جذب شد که در سال جاری، این رقم تنها ۲۰ درصد خواهد بود.

استاندار در جلسه کار گروه اشتغال استان اصفهان با بیان اینکه بانک‌ها باید جسارت بیشتری در دادن تسهیلات داشته باشند، گفت: در چند ماه قبل به سیستم بانکی استان اخطار داده و از آن‌ها خواستم تا مشکلات خود را رفع کرده و مقررات خود را اصلاح کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، رسول زرگرپور با اشاره به اینکه استان اصفهان را استانی برخوردار اعلام می‌کنند اما با این وجود این استان از منابع بودجه‌ای برخوردار نیست، اضافه کرد: صندوق توسعه ملی فقط برای بخش غیر دولتی یعنی بخش خصوصی و تعاونی‌ها تسهیلات ریالی و ارزی می‌دهد.

وی به دو اشکال صندوق توسعه ملی اشاره کرد و گفت: بخش خصوصی باید برای دریافت تسهیلات به این صندوق، طرحی پیشنهاد کند در حالی که تاکنون این بخش استقبال خوبی از آن نکرده است.

زرگرپور اشکال دوم را روابط، مقررات و بوروکراسی صندوق توسعه ملی عنوان کرد و گفت: استان اصفهان ۲۰۰ میلیارد تومان طرح به بانک‌های عامل برای استفاده از تسهیلات صندوق توسعه ملی داده اما هنوز درباره آن تصمیم گیری نشده است.

وی با اشاره به اینکه این استان پس از آذربایجان شرقی، رتبه دوم در جذب تسهیلات صندوق توسعه ملی را دارد، افزود: با آنکه استان اصفهان صنعتی است اما نرخ رشد بیکاری این استان از متوسط کشور یک درصد بالا‌تر است.

استانداراصفهان با اشاره به اینکه یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات برای استان اصفهان تعیین شده و سیستم بانکی فقط ۶۵۰ میلیارد آن را قبول دارد که ابلاغ شده است، اظهار داشت: در چند ماه قبل به سیستم بانکی استان اخطار دادم و خواستم تا مشکلات خود را حل و مقررات خود را اصلاح کنند و همچنین جسارت بیشتری در دادن تسهیلات داشته باشند.

وی اضافه کرد: ۲۴۲ طرح برای ۶۵۰ میلیارد تومان تسهیلات به سیستم بانکی معرفی شده است اما تاکنون ۹ درصد این تسهیلات تصویب شده اما یک ریال هم پرداخت نشده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: سال گذشته ۳۳ درصد از تسهیلات بانکی را جذب کردیم اما امسال فکر نمی‌کنم این رقم به ۲۰ درصد برسد.

زرگر‌پور افزود: ۲۷۰ میلیارد تومان تسهیلات به مشاغل خانگی استان اصفهان در سال جاری اختصاص پیدا کرده اما این تسهیلات در قالب وام خوداشتغالی و از طریق کمیته امداد امام خمینی(ره) و بهزیستی پرداخت می‌شود که کمیته امداد امام و بهزیستی استان اصفهان درزمینه خود اشتغالی به خوبی توانستند تسهیلات را دریافت کنند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز