خبرگزاری کار ایران

رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان برخوار:

تثبیت مالکیت دولت بر ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان برخوار

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۱۳۳

در راستای تحقق وظایف حاکمیتی دولت در بخش منابع طبیعی از ابتدای سال ۱۳۹۲ تاکنون بر روی سطحی معادل ۲۸ هزار هکتار از اراضی شهرستان برخوار پروژه تعیین وتثبیت مالکیت دولت اجرا شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی وآبخیزداری شهرستان برخوارگفت: طی این مدت برای اراضی ملی شهرستان در پلاکهای موسوم به توکل آباد به مساحت ۵۵۱۳ هکتار و هاردنگ آباد به مساحت ۸۲ هکتار واراضی موسوم به پایگاه هشتم شکاری به مساحت ۲۹۶۲هکتار سند به نام دولت جمهوری اسلامی اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان، امیر محسن ولی اضافه کرد: فرایند تعیین مالکیت دولت در پلاک موسوم به ۴۰۷ سین به مساحت ۳۵۲۳هکتار انجام پذیرفته که از این میزان سطحی معادل ۲۵۴ هکتار اراضی ملی و مابقی مستثنیات افراد تشخیص شده است.

وی افزود: با توجه به بخشنامه های ارسالی از اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اصفهان مبنی بر اجرای قانون تعیین مالکیت دولت بر روی اراضی واقع در حرایم شهرهای فاقد اجرای قانون، در پایان سال ۱۳۹۲ محدوده اراضی واقع در شهرهای خورزوق، دستگرد، دولت آباد و بخشهایی از شهرهای حبیب آباد، سین و شاهپورآباد به مساحت ۱۰ هزار هکتارکه فاقد اجرای قانون بود، فرآیند تعیین مالکیت دولت انجام پذیرفته است که در این محدوده اراضی تماماً مستثنیات و فاقد اراضی ملی تشخیص داده شده است.

رییس اداره منابع طبیعی و ابخیزداری شهرستان برخوار ادامه داد: همچنین برای تعداد ۱۸ پلاک از شهرستان به مساحت ۶۵۰۰ هکتار که تعیین مالکیت دولت درآن انجام پذیرفته است اما اسناد اراضی ملی آن اخذ نشده است، اصلاح هندسی نقشه های انجام پذیرفته و در مرحله آماده سازی مدارک جهت ارائه به اداره ثبت شهرستان به منظور پیگیری مراحل اخذ سند اراضی ملی به نام دولت جمهوری اسلامی قرار دارد.

لازم به ذکر است فرآیند تعیین وتثبیت مالکیت دولت به روی اراضی ملی یکی از مهمترین وظایف حاکمیتی منابع طبیعی و آبخیزداری است که زیربنای اصلی اقدامات حفاظت از عرصه های منابع طبیعی را فراهم می آورد و مانع تخریب و تصرف اراضی ملی خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز