خبرگزاری کار ایران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان:

مراکز معاینه فنی خودروها تقویت می شوند / کلانتری راهور در شهر اصفهان راه اندازی می شود

asdasd
کد خبر : ۲۰۴۰۰۲

در حال حاضر شاهد یک نابسامانی در بحثمعاینه فنی خودروها هستیم که مقرر شد مراکز معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان تقویت و پلیس راهور با مراکز معاینه فنی که به صورت غیر استاندارد اقدام به معاینه خودروها می کنند برخورد جدی نماید.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در حال حاضر شاهد یک نابسامانی در بحثمعاینه فنی خودروها هستیم که مقرر شد مراکز معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان تقویت و پلیس راهور با مراکز معاینه فنی که به صورت غیر استاندارد اقدام به معاینه خودروها می کنند برخورد جدی نماید.

به گزارش خبرنگار ایلنا از اصفهان؛ علیرضا صلواتی؛ با بیان اینکه پنجمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلانشهرهای کشورکه نوزدهم و بیستم شهریورماه با حضور ۱۵ کلانشهردر اصفهان برگزارشد گفت: این نشست مصوبات بسیار خوبی داشت و در ۴ موضوع دستورات لازم گرفته شد.

وی ادامه داد: موضوع اول بحثارتباطات الکترونیکی مرکز کنترل و ترافیک شهرداری اصفهان و مرکز کنترل و ترافیک و سامانه دیتا سنتر راهور بود که این ارتباط برقرار شد که بر این اساس تمامی تخلفاتی که در کلانشهر اصفهان صورت می گیرد به صورت آنلاین از طریق پیامک به صاحب خودرو ارسال و ظرف یک هفته برگه جریمه برای آن ها ارسال خواهد شد که این اقدام در ساماندهی، کاهش تصادفات، کاهش خسارات، ایجاد نظم و امنیت در معابر شهری بسیار کارساز خواهد بود که امید است با ایجاد سایه قانون بر سر کل شهر، شاهد نظم بهتری در عبور و مرور در شهر باشیم.

صلواتی افزود: دو بال ترافیک شامل مهندسی ترافیک و ایجاد زیرساخت ها در کلانشهرها می باشد به طوریکه ایجاد شبکه های معابر، تقاطع های غیر همسطح، دوربین های نظارت تصویری و… به عهده مدیریت شهری و بحثاعمال قوانین و مقررات برعهده پلیس راهور است و اگر این دو بال کار خود را به خوبی انجام دهند در شهر شاهد یک ترافیک روان و سهولت در روند عبور و مرور خواهیم بود لذا بر این اساس از حدود دو ماه گذشته جلسات کمیته های تخصصی این نشست آغاز شد و حدود ۵۰۰ نفر ساعت جلسه کارشناسی برگزار شد و در نهایت سه کارگروه در این اجلاس شکل گرفت.

وی تاکید کرد: موضوع دوم پارک حاشیه ای بود که باتوجه به مصوباتی که در حال حاضر در مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است که هماهنگی و اعمال قانون بیشتر را طلب می کرد، رییس پلیس راهور کشور دستور مستقیم برای تحقق این مهم داد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان تصریح کرد: موضوع سوم مامورین داوطلب راهور و ایجاد کلانتری راهور در شهر اصفهان بود که با دستور رییس پلیس راهور کشور قرار شد مدیریت شهری نسبت به راه اندازی کلانتری راهور اقدام نماید که کلانتری راهور قطعا در ساماندهی عبور و مرور، برخورد با تخلفاتی همچون پارک غیر مجاز، عبور از چراغ قرمز و… موثر خواهد بود.

صلواتی افزود: موضوع چهارم بحثمعاینه فنی خودروها بود به طوریکه در حال حاضر شاهد یک نابسامانی در بحثمعاینه فنی خودروها هستیم که مقرر شد مراکز معاینه فنی خودروهای شهر اصفهان تقویت و پلیس راهور با مراکز معاینه فنی که به صورت غیر استاندارد اقدام به معاینه خودروها می کنند برخورد جدی نماید.

وی اظهار داشت: دغدغه فرماندهی نیروی انتظامی و فرماندهی راهور بحثساماندهی مراکز معاینه فنی خودروها می باشد که قطعا شاهد بهبود این اوضاع خواهیم بود زیرا در حال حاضر شهروندان نیز از این وضع راضی نیستند و بعضا معاینه فنی خودروها به صورت چشمی و با سرعت انجام می شود که قرار شد معاینه فنی خودروها با دقت و با رعایت استانداردها و به صورت کاملا هوشمند انجام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان بیان داشت: ۷۰ درصد آلودگی کلانشهرها ناشی از تردد وسایل نقلیه سواری است لذا اگر بحثمعاینه فنی خودروها و از رده خارج کردن خودروهای فرسوده اگر به صورت جدی انجام شود درصد بسیار بالایی از آلودگی در سطح کلانشهرها کاهش خواهد یافت.

صلواتی معتقد است: پنجمین نشست معاونین حمل و نقل و ترافیک و روسای پلیس راهور کلانشهرهای کشور دستاوردهای بسیار چشمگیری داشته و بسیار موفقیت‌آمیز بود که خروجی بسیار خوبی داشته و امید است دستاوردهای این نشست را در آینده ای نزدیک در شهر اصفهان شاهد باشیم.

مدیر دبیرخانه شهرداری های کلانشهرهای کشور نیز از تشکیل کمیته آموزش و فرهنگ عمومی در جهت ارتقای فرهنگ ترافیک خبر داد و گفت: لازم است در زمینه نظارت های تصویری و استفاده از سیستم های هوشمند به جای مراقبت های فیزیکی سرمایه گذاری شود.

سید علی میرنجاتی؛ افزود: از دیگر مباحثمطرح شده در این نشست در رابطه با ظرفیت هایی است که توسط شهرداری ها ایجاد شده که لازم است به صورت آنلاین به برگ جریمه تبدیل شود تا بتواند در بازدارندگی از تخلفات رانندگی موثر و مفید باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز